Deze site gebruikt cookies voor het verbeteren van je zoekervaring. Doorgaan met het gebruiken van deze website betekent dat je deze cookies accepteert. Kijk voor meer details en voor het veranderen van je instellingen bij ons Cookiebeleid en Privacybeleid. Sluiten

0,50/1,00 - Valuecheck River - Q9 (Q high) - Blind battle

• Classical
      Classical
      Bronze
      0,50/1 Fixed-Limit Hold'em (9 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is SB with Q:diamond: , 9:spade:
      7 folds, Hero raises, BB calls.

Flop: (4,00 SB) 8:heart: , 5:heart: , T:club: (2 players)
      Hero bets, BB calls.

Turn: (3,00 BB) T:spade: (2 players)
      Hero bets, BB calls.

River: (5,00 BB) 3:heart: (2 players)
      Hero ??

Final Pot: 7,00 BB

Weer zo'n downcaller. Wat moet ik hier op de river doen!? (speelde b/f)
  • 6 antwoorden
    • henne007
      henne007
      Bronze
      als je dan b/f speelt is het altijd zo klote om dan een pair van de 5en of zo te zien
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Ik zou c/f, denk niet dat hij met high card blijft callen en pair zal hij wel niet folden.
    • Makomar
      Makomar
      Black
      Close.

Het board is drawheavy, maar met de FD op de River, kan je, denk ik, c/f spelen op de River. Het bestaan er nog busted Straight Draws, dus kan misschien ook c/c - tegen Draws is Q high hier goed, omdat hij K of A high behind gaat checken en alleen K high folden, maar nooit A high --> b/f is hier niet goed, zal ik met J high doen of misschien nog met een zwakke Q.

Een blank op de River ga ik dus hier zeker c/c spelen.
    • Classical
      Classical
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Makomar
      tegen Draws is Q high hier goed, omdat hij K of A high behind gaat checken en alleen K high folden, maar nooit A high --> b/f is hier niet goed, zal ik met J high doen of misschien nog met een zwakke Q.
      Dit is weer uitermate leerzaam. In dit geval is de hand dus te *sterk* om b/f te spelen. Dat kan dus ook nog. Dank.
    • Makomar
      Makomar
      Black
      Alsjeblieft. Ik heb het misschien net perfekt uitgelegt, maar jij hebt het wel begrepen.

Nog een keer snel: Het gaan op een Riverbet veel meer zwakkere handen folden, dan sterkere - QT, K high, nooit A high.

Wij hebben hier wel Showdownvalue en alle busted draws zijn slechter dann Q9 --> c/c River. Met de :heart: op de River misschien ook c/f omdat de pot zo klein is.

Alle busted draws gaan hier betten of checken en zijn slechter dan Q9 high: 76, J9, 97, 96, 64, J7, (Q9)

Het kan zijn dat hij hier QJ voor value "bluffbettet", maar meestal checkt hij Q high ook behind.

Betten gaat hij nog: de T (zal hij op de Turn geraised hebben) en de Flush.

8,5,K,A gaat hij behind checken, misschien een sterke 8 nog voor value betten.

Dus is het hier een Valuecheck op de River --> het gaan heel veel slechtere handen betten, en heel veel betere behind checken. Maar alle betere handen gaan callen, en alleen slechtere folden --> Wij betten zijn hand voor value of geven hem een easy Fold --> Check>Bet

Ook kunnen wij een Riverraise eigenlijk niet meer callen op deze board, zal het ook een busted Straightdraw zijn.

Een blank op de River is dus zeker c/c, omdat alle handen van de busted Flushdraw (minus K en A high) ook nog een keer gaan betten.

Op hogere limieten kunnen spelers ook hun A high, K high, any pocket voor valuebetten, maar dat lijkt mij hier zeker niet waarschijnlijk, wat onzere check op de River nog veel krachtiger maakt --> Veel checkbehinds van sterkere handen, die hier eigenlijk voor value betten kunnen.
    • henne007
      henne007
      Bronze
      zeer leerzaam.
      bedankt