NL5: AQs

• deskcompmedion
      deskcompmedion
      Bronze
      Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.03/$0.05 No-Limit Hold'em (6 handed)

Known players:
      MP3 (Hero):
      $4.31
      CO:
      $1.67
      BU:
      $4.13
      SB:
      $2.77
      BB:
      $2.10
      MP2:
      $4.66

Preflop: Hero is MP3 with A, Q.
      MP2 calls $0.05, Hero calls $0.05, 2 folds, SB calls $0.02, BB checks.

Flop: ($0.2) 2, Q, T (4 players)
      SB checks, BB checks, MP2 bets $0.14, Hero raises to $0.62, SB folds, BB folds, MP2 calls $0.48.

Turn: ($1.44) 8 (2 players)
      MP2 bets $0.05, Hero raises to $1.59, MP2 raises to $3.99, Hero calls $2.05(All-In).

River: ($9.07) 6 (2 players)

Final Pot: $9.07.
      Results follow: Hero shows a pair of queens(A Q). MP2 shows a flush, king high(J K). MP2 wins with a flush, king high(J K).

Ik speel hier tegen een iemand die zeer veel handen speelt, vis stijl...
  • 8 antwoorden
    • kingbroos
      kingbroos
      Bronze
      Waarom raise je zo groot op de flop?
    • deskcompmedion
      deskcompmedion
      Bronze
      Ik was er zeker van dat hij niets had gehit. :) En ik wou hem uit de pot spelen. Ik had hem op Ax of een of andere low pair gezet. En uit de stats (holdem manager) kon ik opmaken dat hij altijd postflop bette en zoiezo al 80 procent van de handen speelde.
    • KillBZ
      KillBZ
      Bronze
      preflop isoleren. Hij limpt en zal dus heel weinig keren een goede hand hebben op de flop, daarnaast wil je niet multiway in een pot gaan zitten omdat je hand dan een stuk zwakker is.
      raise daarom naar 5bb dus 0,25 cent zo isoleer je de vis in positie.
      as played vind ik je flop play niet goed. Als je hier raised zou ik gewoon naar 0.45 cent raisen.
      op de turn overbet je de pot weer, wat ik totaal overnodig vind, je kan hier best groot betten als hij een callingstation is, maar dan zou ik gewoon 2/3 pot betten zodat je op de river all in kan.
      Je hoeft hier nergens voor te beschermen.
      Isoleren van vissen = ev+

edit : waarom zou je hem hier uit de pot willen spelen, je hebt tptk en hij heeft volgens jou niks..
    • deskcompmedion
      deskcompmedion
      Bronze
      Deze hand toont net toch aan dat het uit de pot spelen hier een goede keuze is. Hij callt en zet mij all-in met een marginale hand, om niet te zeggen niets, en wint ook nog.

Is mijn call wanneer hij mij all-in zet gerechtvaardigd? Of is dat al teniet gedaan omdat ik teveel postflop raisde?
    • KillBZ
      KillBZ
      Bronze
      Het uiteindelijke resultaat heeft niets te maken met het wel of niet uit de pot zetten...
      Zolang jij hem niet de odds geeft om hem hier zijn draws te chasen is het zolang mogelijk in de pot houden van deze vis ev+

deze vis is vrij loose en je krijgt enorm goede odds om hier te callen, dus je call is zeker te rechtvaardigen.

Edit : is niet bot bedoelt dit he...
    • Poefters
      Poefters
      Bronze
      Preflop isoleren naar 5BB, je kan dan in positie spelen en je hebt het initiatief...
      Raise naar 0.25ct, pot op flop is dan 1.3$ daar bet je dan 0.9-1$
      Pot op de turn is dan 2.3 of (3.1 of 3.3) daar kan je dan eigenlijk mooi inshippen...Aangezien je hier wilt beschermen tegen FD en je het er bijna altijd in krijgt met het beste hand...enkel set of 2pair beats jou, SD/FD draws betaald jou ferm af...
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Hey deskcompmedion, het is fijn dat je uitlegt hoe je dacht over deze hand, want dat maakt het een stuk makkelijk voor mij om fouten in je denkproces te vinden. Want heel eerlijk gezegd zijn die er genoeg. ;) Blijf dus vooral handen posten!

Ten eerste pre-flop: wanneer je tegenstander 80% van zijn handen speelt dan is AQ een supersterke hand waarmee je graag heads-up komt tegen de vis. Door te limpen vergroot je de kans enorm dat de pot multi-way wordt, waardoor je hand veel vaker gekraakt gaat worden. Oftewel, in deze spot wil je de vis isoleren, je raist pre-flop om het voor andere tegenstanders onaantrekkelijk te maken in de pot te komen, waardoor jij het rijk alleen hebt met de vis die toch al zijn handen speelt. Hier raisen naar $0.25 (4bb + 1bb voor een limper is de regel) is dus het beste pre-flop.

Daarna de flop. Waarom wil je hem uit de pot drukken als jij een betere hand hebt? Dan wil je iemand juist in de pot houden! Hier raisen kan wel tegen een vis omdat je jouw sterke hand heel erg hebt underrept door pre-flop te limpen (de sterkte van je hand is onderschat door je pre-flop limp - maar dat maakt het niet tot een goede move om pre-flop te limpen). Hij gaat je toch wel afbetalen met slechtere Qx handen, of zelfs Tx, 2x, draws en pocketpairs.

Dan de turn. Je zegt zelf dat je denkt dat je hier heel vaak de beste hand hebt. Dan is het prima om broke te gaan. Door pre-flop te raisen was deze hand veel en veel makkelijker geweest om te spelen, maar nu je eenmaal in deze positie zit met TPTK tegen een (agressieve) vis, dan wil je het geld gewoon naar het midden krijgen.

En tenslotte iets wat me wel zorgen baart en wat me - gecombineerd met hoe deze hand is gespeeld - sterk van doet overtuigen dat je nog niet of nauwelijks strategie-artikelen of video's hebt bestudeerd.

Oorspronkelijk gepost door deskcompedion
      "Hij callt en zet mij all-in met een marginale hand, om niet te zeggen niets, en wint ook nog."
      Je tegenstander heeft hier een supersterke hand op de turn. Een monsterdraw. Hij heeft een open-ended straight- flushdraw met een overcard. Zelfs op de turn heeft je tegenstander nog meer dan 35% kans om te winnen:

Board: 2:spade: Q:club: T:diamond:  8:spade:
             Equity   Winst   Split
      MP2    36.36%  36.36%   0.00% { K:sJ }
      MP3    63.64%  63.64%   0.00% { A:hQ }

Om nog duidelijker te maken hoe sterk villain's hand is, stel dat de flop 2:sQ:cT geweest zou zijn, dus dat hij op de flop zijn flushdraw al had. Dan is de hand van je tegenstander zelfs beter dan jouw hand, ook al heeft hij nog helemaal niets:

Board: 2:spade: Q:club: T:spade:
             Equity   Winst   Split
      MP2    56.87%  56.87%   0.00% { K:sJ }
      MP3    43.13%  43.13%   0.00% { A:hQ }

Ik raad je dus sterk aan om veel handen te blijven posten en veel video's te kijken en strategieartikelen te lezen om zo je spel te verbeteren.

Veel succes!
    • deskcompmedion
      deskcompmedion
      Bronze
      Hoi Wryzeth en iedereen,

nogmaals hartelijk dank om mij mee te helpen nadenken over mijn handen. Het loont echt om geposte handen te bekijken en mee te denken.

Uiteraard heb ik de meerdere video's en lessen bekeken. (zou dom zijn om geld weg te gooien niet... :D )
      Je pakt me hier op de quote te zeggen dat het een marginale hand is, :) want natuurlijk niet klopt gezien de outs daar er liggen... Met marginaal bedoelde ik dat hij nog niets heeft, enkel outs heeft. (ben nog niet zo top in de termen) :(

Ik denk ook vooral dat hier nog fouten in mijn "koppie" zitten. Ik zie mijzelf echt nog niet snel alles naar het midden schuiven enkel en alleen omdat ik draws heb. Met nog 1 kaart en 35% zie ik mijzelf niet 4 keer de pot betten tenzij ik de speler ken via stats.