wanneer stoppen met cashgame

• kempie16
      kempie16
      Bronze
      hallo,

Ik heb een vraag over wanneer je kan stoppen met cashgame.
      Ik bedoel hiermee of je bij een bepaalde winst moet stoppen ofzo, want ik merk vaak dat je na een bepaalde winst weer een kleine dal krijgt.

Doen jullie dat of gaan jullie gewoon door?
  • 13 antwoorden
    • Wekkerton
      Wekkerton
      Bronze
      Hoi Kempie,

Je moet voor jezelf een beeld hebben van WAAROM je na winst gaat verliezen. Want negen van de tien keer gaan mensen die veel winnen zijn of haar spel veel te los maken.

Bijvoorbeeld handen als 85s spelen die je, voordat je winstgevend speelde in die sessie eigenlijk niet zou spelen tenzij je wel heel erg priced in was.

Als jij blij bent met je winst, en je 'bang' bent dit te verliezen, zou ik gewoon stoppen, en met een nieuwe buy-in aan tafel gaan zitten. Zo bouw je wel je bankroll uit, maar krijg je minder grote swings. (Natuurlijk zal het bij all-in waarbij jij wint ook minder snel gaan )

Tot sinas!
    • shevas7
      shevas7
      Bronze
      gewoon blijven spelen zolang je zin hebt om te spelen en je je A-game kan spelen. Als je de focus begint te verliezen en voelt dat je verkeerde beslissingen maakt kun je beter eventjes stoppen en later een nieuwe sessie starten.
    • kempie16
      kempie16
      Bronze
      oke, ja ik blijf nu ook gewoon lekker doorspelen.
      Maar wou het ff weten miss misde ik wat maar kan gewoon rustig doorgaan dus:)

bedankt
    • KillBZ
      KillBZ
      Bronze
      een kleine dal is vrij normaal, omdat er nou eenmaal een variance in het spel zit.
      als je merkt dat je bij winst losser gaat spelen, en slechtere moves maakt en daarmee verliest noemen we het Tilt door goodrun. En dan zou ik gewoon zo snel mogelijk uitblinden en lekker stoppen en een pauze nemen.
      Andersom is Tilt door een slechte run. Kan natuurlijk altijd is gebeuren en vaak wil je dan heel graag je verliezen goed maken. Dat is best gevaarlijk op zo'n moment omdat je dan alleen maar meer verliest. Daarom gebruiken veel cashgame spelers een Stoploss. Dit is een grens waarna je stopt met spelen. Als je bijvoorbeeld een stoploss hebt van 3BI stop je met spelen als je 3BI hebt verloren...

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
    • kempie16
      kempie16
      Bronze
      oke ja idd,

Ik merk nu dat ik gewoon blijf spelen, verloor net pot bijvoorbeeld dat ik een straat flopte, en hij all in gaat met flushdraw en hit.
      Dus blijf wel normaal spelen gelukkig.

maar bedankt voor je uitleg:)
    • Grexnl
      Grexnl
      Bronze
      Je kan na een bepaald aantal handen stoppen met spelen en even een pauze nemen. Je kan ook na een bepaald aantal minuten/uren even stoppen met spelen en een kleine pauze nemen. Werkt voor mij goed. In de tijd dat ik nog ziek veel tafels speelde en uren doorspeelde maakte ik minder winst dan nu ik wat minder tafels speel en wat meer pauzes neem.
    • didyouexpect
      didyouexpect
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Wekkerton
      Hoi Kempie,

Je moet voor jezelf een beeld hebben van WAAROM je na winst gaat verliezen. Want negen van de tien keer gaan mensen die veel winnen zijn of haar spel veel te los maken.

Bijvoorbeeld handen als 85s spelen die je, voordat je winstgevend speelde in die sessie eigenlijk niet zou spelen tenzij je wel heel erg priced in was.

Als jij blij bent met je winst, en je 'bang' bent dit te verliezen, zou ik gewoon stoppen, en met een nieuwe buy-in aan tafel gaan zitten. Zo bouw je wel je bankroll uit, maar krijg je minder grote swings. (Natuurlijk zal het bij all-in waarbij jij wint ook minder snel gaan )

Tot sinas!
      QFT +1
    • ItsTeddyKGB
      ItsTeddyKGB
      Bronze
      It's simple.

100 bb aan tafel - 150bb of meer verlaten.

Easygame.
    • kempie16
      kempie16
      Bronze
      nouja ik ga altijd vant tafel als ik mijn beginbedrag gedubbeld heb.
      Maar dat bedoelde ik ook niet ik bedoelde gewoon in totaal, niet perse met wat je hebt gewonnen aan 1 tafel:)
    • wimNP
      wimNP
      Bronze
      Bij winst:
      Ferguson hanteerde in zijn challenge als stelregel: bij een stack die groter is dan 10% van je bankroll verlaat je de tafel.
      Bij verlies:
      In het materiaal van Pokerstrategy staat beschreven hoe je een stop-loss limiet instelt.
      Altijd:
      Gebruik je verstand.
    • Fabuleuss
      Fabuleuss
      Bronze
      ik ga nooit van tafel omdat ik deepstacked meer edge heb op fish...
    • Wekkerton
      Wekkerton
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door didyouexpect
      Oorspronkelijk gepost door Wekkerton
      Hoi Kempie,

Tot sinas!
      QFT +1

Lol, thanks :) !
    • wimNP
      wimNP
      Bronze
      Gisteren las ik een hoofdstuk uit Inside the poker mind van John Feeney, 2+2 Publishing LLC. Het ging over dit onderwerp: The Hit and Run Follies.
      Feeney stelt dat het doel van het poker is om je winst per uur of bb/100 hands optimaal te krijgen.
      De hit & run taktiek (je staat in de plus en neemt de winst) is niet productief. Feeney geeft daarvoor als redenen:
      - je winst wordt verdeeld over minder handen, je haalt dus geen volume;
      - je winst kan komen van een goede tafel, je laat dan extra winsten lopen;
      - je verlies komt van slechte tafels, waar je te lang op blijft zitten;
      - de stop win geeft geen verbetering van de lange termijn resultaten;
      - het volgende uur dat je speelt staat los van het uur dat je gespeeld hebt, dat volgende uur kan morgen zijn, of over een week of juist nu.

De hit & run taktiek is incidenteel juist als je hebt net een aantal verliesgevende sessies gespeeld. De winst kan dan je mindset positief beinvloeden.