Nl5: nice move of complete waanzin

• NickB1604
      NickB1604
      Bronze
      is de volgende hand een goede zet of is het iets wat ik nooit meer moet doen:
      Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.02/$0.05 No-Limit Hold'em (9 handed)

Known players:
      MP1:
      $3.56
      MP2:
      $4.20
      MP3:
      $2.05
      CO (Hero):
      $7.90
      BU:
      $1.88
      SB:
      $6.40
      BB:
      $14.69
      UTG1:
      $4.88
      UTG2:
      $3.81

Preflop: Hero is CO with Q, A.
      5 folds, Hero raises to $0.15, 2 folds, BB raises to $0.60, Hero calls $0.45.

Flop: ($1.22) 8, J, 6 (2 players)
      BB bets $1.00, Hero raises to $2.30, BB calls $1.30.

Turn: ($5.82) K (2 players)
      BB checks, Hero bets $2.75, BB folds, Hero gets uncalled bet back.

Final Pot: $5.82.
  • 3 antwoorden
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Waarom fold je hem niet op de flop?
    • Beowolff
      Beowolff
      Bronze
      Je rept vrij weinig imo, alleen JJ. Gezien de stacksizes kun je pre 66-88 denk ik niet callen na zo'n 3bet sizing. Omdat je gewoonweg money burnt long term.

Mocht je ervoor gaan zorg ik dat ik dit alleen doe wanneer mijn tegenstander een solide speler is, waarvan jij hem kan laten geloven dat je ook iets hebt. Ik bedoel als dit een vis was met KK/AA o.i.d. gaat hij never folden hier.

Ook wanneer je dit doet, moet je echt werken aan je sizing vind ik.
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      [x] complete waanzin. :s_biggrin: Dat is niet lullig bedoeld hoor, maar als je een eerlijk antwoord wilt... ;)

Het pakt hier nu toevallig goed uit, maar dit soort moves moet je echt niet uit gaan halen (laat staan 150bb+ diep), als je geen hele goede reden hebt om het te doen. In deze handhistory kan ik niet zien of je stats/reads had op villain, maar zonder stats/reads is dit heel erg spewy.

Pre-flop kan je afhankelijk van de tegenstander en hoe tight hij 3-bet al folden omdat hij toch behoorlijk groot 3-bet en dit (deep) vaak voor value is. Een call kan wel als hij regelmatig restealed, omdat je positie hebt en vaak zijn hand zal domineren. Maar het is ook echt geen schande om hier pre-flop te folden omdat je niet graag 3 straten gebarreld wordt op een A- of Q-high flop. Eventueel zou je er nog voor kunnen kiezen om een bluf 4-bet te maken pre-flop, omdat je blockers hebt. :)

Maar plays maken tegen een onbekende tegenstander = spew. Je moet eerst duidelijke aanwijzingen hebben dat hij - bijvoorbeeld - heel erg vaak restealed, of dat hij veel fold op een flop check/raise in een 3-betpot. Het lijkt me dat je deze informatie niet had.

Op deze flop kan je as played ook beter meteen maar folden. Villain bet stevig door, je hebt enkel twee overcards die niet clean zijn (elke A geeft AJ/AK een betere hand, en bij een Q ben je nog steeds beat door JJ/QQ/KK/AA).

Op de turn besluit je nog een keer te vuren. AA, KK en JJ zullen niet vaak folden op de micro's, dus hier kan je alleen QQ laten folden. Daarom kan je het beste maar je bluf opgeven en behind-checken, en hopen dat een T hit. Maar eerlijk gezegd en zal ik het nogmaals herhalen; zonder stats/reads mag je nooit in zo'n spot terecht komen. ;)