NL5: AQo

• Beowolff
      Beowolff
      Bronze
      Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.02/$0.05 No-Limit Hold'em (5 handed)

Known players:
      MP3:
      $14.78
      CO (Hero):
      $5.00
      BU:
      $2.00
      SB:
      $14.58
      BB:
      $4.44

Preflop: Hero is CO with A, Q.
      MP3 folds, Hero raises to $0.20, 2 folds, BB calls $0.15.

Flop: ($0.42) 9, 2, A (2 players)
      BB checks, Hero bets $0.40, BB calls $0.40.

Turn: ($1.22) 6 (2 players)
      BB bets $0.60, Hero raises to $2.96, BB raises to $3.84, Hero calls $0.88.

River: ($8.9) J (2 players)

Final Pot: $8.9.
      Results follow: Hero shows a pair of aces(A Q). BB shows three of a kind, nines(9 9). BB wins with three of a kind, nines(9 9).
  • 4 antwoorden
    • Poefters
      Poefters
      Bronze
      BB calling range: JJ-22, AQs-AJs, KJs+, QJs, JTs, T9s, 98s, AQo-AJo, KJo+, QJo
      Wrs broadways, SC's en pairs tot JJ...
      Ik zie hier QQ+/AK 3betten...

Preflop standaard,

Flop, je doet een potbet, villian calt...sterke call...
      Is villian hier solid dan kan je hier wel de kanttekening maken dat hij niet de juist odds krijgt om te callen en dit wrs niet zal doen met draws...

Turn donkbet de villian uit... Kan volgens mij 2 zaken betekenen: Hij heeft de nuts (2pair/set) of hij wil goedkoop drawen naar flush...

Ik raise hier sowieso zijn 1/2pot bet maar ik raise naar 1.80 ofzo...moet normaal voldoende zijn om hem slechte odds te geven om te callen richting de river of eventueel al een fold van de draw...

Nu hij shoved hier...Met welke handen kan hij dit doen...
      Line: Call flop, donkbet/overshove reraise op de turn...
      Agg factor ? < of = 1.5 (speelt draws passief dus zal hier vaker met de nuts shoven)...

Nu los van de stats:

Ik denk dat je na een donk/overshove op de turn wel kan besluiten dat jouw toppair niet meer genoeg zal zijn...en door te 3betten commit jezelf niet en geef je hem toch de verkeerde odds om te callen... voor het overige zie ik hier de villian alleen maar shoven met 99/22/AQs/AJs/T9s...afhankelijk van hoe donkey hij is...

Gezien het een Ahigh board is geef ik zo'n move zelf van een donkey wel wat meer krediet...Mss zit ik totaal fout maar heb toch eens een poging gedaan om dit hand te bekijken :-)

Btw, het kan zijn dat ik de range van de villian ook te tight inschat, dat doe ik van nature...

Benieuwd naar de professionele uitleg van de judge...
    • Beowolff
      Beowolff
      Bronze
      Thanks voor je uitleg.

Idd, ik had hem misschien moeten folden Omdat ik zo groot raise @ turn was ik commited. mijn potsize raise zou toch wel een indicatie moeten geven dat ik redelijk sterk ben, en nog callt hij deze @ flop en zie hem dit gewoon niet doen met een set.

Vervolgens kom ik erachter dat ik way behind ben @ turn lol
    • Poefters
      Poefters
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Beowolff
      Thanks voor je uitleg.

Idd, ik had hem misschien moeten folden Omdat ik zo groot raise @ turn was ik commited. mijn potsize raise zou toch wel een indicatie moeten geven dat ik redelijk sterk ben, en nog callt hij deze @ flop en zie hem dit gewoon niet doen met een set.

Vervolgens kom ik erachter dat ik way behind ben @ turn lol
      De potsize raise was goed, normaal zou je veronderstellen dat hij daar reraist om zijn set te beschermen dat doet hij niet...note waardig...

Als je met stats speelt lijkt het mij gemakkelijk uit te vogelen wanneer hij de volgende keer een set heeft toch als hij zijn draws passief speelt... ;-)

As played was je commit idd...
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Pre-flop en flop is fine.

Op de turn ben je way-ahead/way-behind en ga ik voor een call. Villain zal niet zo heel vaak callen in de blinds met handen die een flushdraw hebben, dus zal hij hier vaak een set/bluf/Ax hebben. Alleen als villain een vis is ship ik hier de turn om te beschermen tegen draws/voor value uit slechtere Ax.