NL5 flushdraw

• Anraxas
      Anraxas
      Bronze
      Merge - $0.04 NL - Holdem - 8 players
      Hand converted by PokerTracker 3

Hero (BTN): $5.29
      SB: $2.20
      BB: $3.07
      UTG: $1.81
      UTG+1: $5.96
      MP: $6.18
      MP+1: $1.96
      CO: $2.78

SB posts SB $0.02, BB posts BB $0.04

Pre Flop: ($0.06) Hero has A:diamond: K:heart:

fold, fold, fold, fold, fold, Hero raises to $0.16, SB calls $0.14, BB calls $0.12

Flop: ($0.48, 3 players) 5:heart: 7:heart: 2:heart:
      SB checks, BB bets $0.74, Hero ?
  • 4 antwoorden
    • Kidpoker777
      Kidpoker777
      Bronze
      Makkelijke fold, je gaat op een :heart: normaal toch nooit actie krijgen van slechtere handen en je krijgt helemaal geen potodds.

Hij doed dit wrs met pairs, sets, ah en flushes dus denk iig niet dat er een hand in z'n range zit die je beat
    • Anraxas
      Anraxas
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Kidpoker777
      Makkelijke fold, je gaat op een :heart: normaal toch nooit actie krijgen van slechtere handen en je krijgt helemaal geen potodds.

Hij doed dit wrs met pairs, sets, ah en flushes dus denk iig niet dat er een hand in z'n range zit die je beat
      ok stel hij heeft een pair 88-AA. Tegen 88-QQ heb ik 14 outs, en lig ik dus voor. tegen KK heb ik 11 outs en tegen AA heb ik mogelijks zo goed als geen outs of 9 outs voor flush. afhankelijk van suits van de Aces.

Tegen sets heb ik ook 9 outs (wat niet ideaal is, dat weet ik ook). En tegen Ahx lig ik momenteel nog voor.

Het enige waar ik echt niet tegen zou willen staan is een flush. Maar de vraag is hier waarom dat de BB dan hier meer dan pot zou raisen voor value. Dat jaagt toch zo goed als elk slechtere hand weg...

Denk ook dat folden hier het beste is, maar komt nogal zwak over met een hand dat het eigenlijk nog niet zo slecht doet tegen de mogelijke opties.
    • iniminie666
      iniminie666
      Bronze
      Ik zou hier folden, je verhaaltje klopt helemaal maar je vergeet een paar kleine dingetjes,
      als je hier callt zit er bijna 2$ in de pot, en zal hij dus heel vaak de turn gaan shoven. En als de turn geen harten is zal je dus heel vaak in een vervelende situatie gaan komen. Daarnaast zijn de implied odds niet heel erg goed, want als je wel een harten hit kun je nog maar een potbet winnen op de turn.
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Op deze flop kan je nooit callen, het is folden of shoven. Ik weet niet zo goed wat het niveau op het Merge-netwerk is en of iedereen daar met een ~75bb fishstack daar regelmatig de pot overbet, maar 3-way vind ik het erg sterk overkomen op zo'n gecoordineerd board en ga ik folden omdat je ten eerste niet naar de nuts drawed en ten tweede omdat deze line/sizing heel erg sterk is multi-way en hij vaak een set/flush zal hebben.