NL2 JJ post flop play

• kruujer
      kruujer
      Bronze
      Known players:
      Position:
      Stack
      SB:
      $3,76
      Hero:
      $5
      CO:
      $7,71
      BU:
      $5,09

0,01/0,02 No-Limit Hold'em (10 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.102 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP1 with J:spade: , J:club: . MP2 posts a blind of $0,02.
      3 folds, Hero raises to $0,10, 2 folds, CO calls $0,10, BU calls $0,10, SB calls $0,09, BB folds.

Flop: ($0,44) A:diamond: , 8:spade: , 8:club: (4 players)
      SB checks, Hero checks, CO checks, BU bets $0,33, SB folds, Hero raises to $0,70, CO folds, BU calls $0,37.

Turn: ($1,84) 9:club: (2 players)
      Hero bets $1,38, BU folds.

Final Pot: $3,22

Beste handjudge,

Mijn probleem zit in mijn play after de flop. Ik twijfel of mijn check raise de goede keuze was. C-betten zou normaal zijn, maar met 3 callers op een flop waar een A ligt vond ik dit nogal riskant. Ten eerste omdat ik bij een call nog niet weet waar ik sta. Ten tweede omdat de kans dat een van de drie een bet van 5BB met een A callt vrij aanwezig is. Deze kans brengt mij dan ook de twijfel over mijn actie. Dit keer pakte het goed uit, maar vraag me af of dit de correcte play is en wat ik beter/anders had moeten doen.

Alvast bedankt voor de reactie!
  • 4 antwoorden
    • Beowolff
      Beowolff
      Bronze
      Fold flop. Tbh je raise slaat hier nergens op en je wordt alleen maar gecalled door beter. Dit lijkt meer op NL5, dan op NL2. Waarom zou je pre naar 5bb raisen?
    • KillBZ
      KillBZ
      Bronze
      Preflop naar 4bb raisen dus 0,08
      op de flop vindt ik je minraise zeer slecht omdat je alleen maar actie gaat krijgen van betere handen, en villian hier heel weinig gaat bluffen in een multiway pot. Daarom kun je denk ik wel gelijk folden omdat je tegen een A of een 8 nog maar 2 outs hebt.
      Toevallig ging het dit keer goed, maar je play is niet goed en is op lange termijn ook zeer verliesgevend... so let it go next time
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Hey kruujer, welkom op het handjudgingforum! Het is erg goed dat je hier komt om je spel te verbeteren, ga zo door! :)

Over de hand:

4bb pre-flop is standaard. Omdat je tegenstanders erg fishy lijken en je behoorlijk diep zit is 5bb hier wel goed, maar als standaard kan je beter 4bb aanhouden. :)

Op de flop breng je zelf een goed punt naar voren. De kans is inderdaad redelijk aanwezig dat iemand de A heeft gehit, of zelfs een 8 in een 4-way pot. Je tegenstanders zien er heel erg uit als callingstations, door hun hoge VPIP en hoge WTS (wat betekent dat ze niet veel folden), dus kan je hier het beste check/folden omdat je te vaak gecalled gaat worden. Misschien wordt je bij een c-bet wel gecalled door een slechtere hand, maar daar heb je geen flauw idee van in zo'n multi-way pot en omdat je uit positie zit is de hand heel erg moeilijk verder te spelen op de turn en river.

De check/raise slaat - ik zal het maar eerlijk zeggen - helemaal nergens op. Geen enkele slechtere hand gaat callen, je tegenstander zal hier heel erg vaak een A of 8 hebben. Als je al verwacht dat hij aan het bluffen is, dan is een check/call beter, omdat je door te raisen hem zijn blufs laat folden en hij alleen met beter door zal gaan. Omdat de turn een blank is en vrijwel niets aan het board verandert, is het doorzetten van je bluf hier ook niet aan te raden omdat je tegenstander bijna nooit de flop zal callen met een hand die geen Ax of 8x is. Dat je tegenstander hier dus fold is eigenlijk een wonder. ;)

Veel plezier en succes aan de tafels, hopelijk zien we je hier vaker terug! :)
    • kruujer
      kruujer
      Bronze
      Allemaal bedankt voor de adviezen! Zo te zien had ik nog meer problemen dan ik zelf dacht haha! Ik ben blij met het beginnersgeluk in deze hand en zal ervoor zorgen dat ik de volgende keer gewoon netjes weg leg.

Met veel plezier kijk ik uit naar de volgende lessen!