55 Ongame corrigeert bad play

• Poefters
      Poefters
      Bronze
      OnGame - $0.20 NL - Holdem - 9 players

MP+1: $19.40
      LP: $30.18
      CO: $18.97
      BTN: $9.47
      Hero (SB): $20.81
      BB: $19.80
      UTG: $18.30
      UTG+1: $40.36
      MP: $16.90

Hero posts SB $0.10, BB posts BB $0.20

Pre Flop: ($0.30) Hero has 5:diamond: 5:heart:

fold, fold, MP calls $0.20, fold, fold, fold, fold, Hero calls $0.10, BB checks

Flop: ($0.60, 3 players) 5:club: 9:heart: T:heart:
      Hero bets $0.50, fold, MP raises to $1.70, Hero raises to $3.00, MP calls $1.30

Turn: ($6.60, 2 players) 4:heart:
      Hero bets $3.00, MP raises to $6.00, Hero calls $3.00

River: ($18.60, 2 players) T:club:
      Hero bets $11.61 and is all-in, MP calls $7.70 and is all-in

Hero shows 5:diamond: 5:heart: (Full House, Fives full of Tens)Hero wins $32.30

Stats villian: 38/6/0/100/3.8/0/120 (Vpip/pfr/3bet/F3bet/Agg f/FtCbet/Hands)

Preflop standaard: Met die opmerking dat ik hier soms 2bet om de pot op te pakken en eventueel het initiatief op de flop te hebben...verstandig move?
      Doe het best vaak tegen solid spelers of speler met hoog Fcbet percentage...

Flop: Bet 3/4 uit voor value/protectie...
      Wordt ge3bet...gezien hij een fish is met hoge agg factor zie ik hem hier hogere sets, FD (Ah9,AhT,Ahx) ,SD handen raisen...nu tegen deze figuur wil ik uiteindelijk toch broke gaan als het moet op de flop of blanke turn...
      Nu ik weet dat ik zijn 3bet moet reraise om te beschermen tegen flushdraw...maar ik bet hier way too small en geef hem de perfecte odds...Ik moet hier volgens mij 3betten of mss zelfs beter potbet maken en kan ik sowieso sneller broke gaan niet.?

Turn: Het geen ik totaal niet wou zien...maar was bereid om mijn hand op te geven...beslis daar 1/2potbet om dan te folden tegen een shove AI, dat verwachtte ik althans door zijn hoge agg factor...
      Nu hij minraist...ik beslis te callen omdat ik nog wel wat outs heb...paired board geeft my FH en betaald my sowieso af...geen paired board speel ik check/fold...

River: Ongame is my goed gezind, mag al eens...Paired board, Ik shove direct AI en verwacht een snapcall...

Snapcall, snapMuck...

Vraag: Op de turn bet ik uit maar is dit verstandig? Ik ben gewoon om daar door te betten voor value en te folden tegen shove of 3bet...maar ik geef hem daar bij mijn bet wel al de flush...check/fold beter? Mja mis je dan niet wat value en ben je dan niet te nitty?

Nog ff over de turn:
      Denk dat ik hier de minraise sowieso moet callen:
      Dit zijn mijn naar mijn schatting de handen die mij een FH bezorgen..waar bij ik nog telkens één 9 en één T discount...
      (discounten)

5s
      (Td) Ts Tc
      (9d) 9s 9c
      4d 4s 4c

Van turn naar river (46-8)-8 = 4,75:1

Pot: 15,7/3 = 5,2...terwijl ik maar 4,75 vs 1 moet krijgen dus zal hier perfect kunnen callen niet? (Worst case want discount al 2 outs die villian mogelijk kan vasthouden)...
  • 13 antwoorden
    • KillBZ
      KillBZ
      Bronze
      op de flop moet je het echt veeel groter maken, je wilt op zo'n flop het er gewoon inkrijgen...
      ik denk dat je ongeveer naar 5,50$
      hij heeft dan nog een potbet over op de turn zodat je het er mooi in kan schuiven.
      Zoals je ziet krijg je nu gewoon een heel lastige situatie..
      As played denk ik dat je beter check/call kan spelen op de turn,omdat hij hier heel vaak een flushdraw op de flop zal hebben, en op deze manier kom je heel moeilijk weg op de river, omdat hij nog iets van 1/3 potbet over heeft, en je dus maar 1 op de 4 keer goed hoeft te zitten om een call te rechtvaardigen. ( stel het was een blank..;) )
    • Poefters
      Poefters
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door KillBZ
      op de flop moet je het echt veeel groter maken, je wilt op zo'n flop het er gewoon inkrijgen...
      ik denk dat je ongeveer naar 5,50$
      hij heeft dan nog een potbet over op de turn zodat je het er mooi in kan schuiven.
      Zoals je ziet krijg je nu gewoon een heel lastige situatie..
      As played denk ik dat je beter check/call kan spelen op de turn,omdat hij hier heel vaak een flushdraw op de flop zal hebben, en op deze manier kom je heel moeilijk weg op de river, omdat hij nog iets van 1/3 potbet over heeft, en je dus maar 1 op de 4 keer goed hoeft te zitten om een call te rechtvaardigen. ( stel het was een blank..;) )
      Volgens my kan je geen check/Call spelen op de turn...
      En wat doe je dan op de river OOP ?

Stel, je checkt de turn, pot is 6,6, villian zal daar al betten voor value en zal het wrs 4$ maken...je krijgt dat 10,6/4= 2,65...wat dan weer te weinig zou zijn een call...toch? Zou my hier echt niet gemakkelijk voelen bij een check/call en dan check/fold river...
    • Beowolff
      Beowolff
      Bronze
      Preflop: Isoleer je hem hier meestal? Of is het meer 50/50. Want nu flat je vanuit de SB, beetje zwakke move.
      1. Omdat je uit positie zit.
      2. Mr Limp gaat ook geen sterke range hebben. Dus kan je pre de pot oppakken?

Maar call kan denk ik ook wel. Ik vind je gedachte gang goed. Je merkt wel dat de hand niet zo heel fijn loopt. Dus zou ik als advies mee geven dat je voortaan moet proberen om op de flop broke te gaan. Dus 4bet gewoon 2x/2.5x zijn 3bet @ flop. Wanneer je tegen een andere set aan loopt is het gewoon een cooler.

@ vraag: Ik vind je turnbet as played wel nice, folden op een shove. Maar je bent nog niet drawing dead dus check/fold speel ik daar nooit tbh.

Vind het wel een interessante hand en ben benieuwd wat een judge hiervan zegt.
    • Poefters
      Poefters
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Beowolff
      Preflop: Isoleer je hem hier meestal? Of is het meer 50/50. Want nu flat je vanuit de SB, beetje zwakke move.
      1. Omdat je uit positie zit.
      2. Mr Limp gaat ook geen sterke range hebben. Dus kan je pre de pot oppakken?

Maar call kan denk ik ook wel. Ik vind je gedachte gang goed. Je merkt wel dat de hand niet zo heel fijn loopt. Dus zou ik als advies mee geven dat je voortaan moet proberen om op de flop broke te gaan. Dus 4bet gewoon 2x/2.5x zijn 3bet @ flop. Wanneer je tegen een andere set aan loopt is het gewoon een cooler.

@ vraag: Ik vind je turnbet as played wel nice, folden op een shove. Maar je bent nog niet drawing dead dus check/fold speel ik daar nooit tbh.

Vind het wel een interessante hand en ben benieuwd wat een judge hiervan zegt.
      Hey thanks voor de reactie,

Ik gaf bovenaan mee waarom ik niet isoleer...speler was fish die niet fold tegen cbet...en wrs was zijn limp/fold% ook aan de lage kant waardoor ik er van afwijk...tegen solid met 65+ Fcbet wil ik preflop de pot en flop spelen met initiatief ;-)

Ja, ik had de intentie om groter te 3betten (zou daarom ook niet klein betten maar zelfs 3,5*4 zijn raise om sneller AI te komen op de flop) Maar bij europoker heb ik niet te veel tijd en wordt ik soms nerveus van die korte tijd waardoor ik dan maar snel wat type, heb al paar keer een monster zien weg mucken doordat ik te laat ben ) Betsizing verdiend wel meer aandacht, akkoord!

Verder ben ik ook benieuwd naar de analyse, interessante hand maar zeker niet gemakkelijk gespeeld...
    • KillBZ
      KillBZ
      Bronze
      we had the conversation on skype;)

zal het hier nog even vertellen voor de geïnteresseerden, en zodat de handjudges mijn gedachtegang ook kennen.
      Op de turn zal hij heel vaak de flush hebben en dan speel ik liever check call omdat ik op een blank op de turn dan nog weg kan komen en hij zonder flush op de river heel weinig keren zal blijven doorbetten.
      Check fold is te zwak omdat je 9 zuivere outs hebt op de river ( 3x 9 3x 10 3x 4 ) tegen een flush, en tegen de rest voor zal staan en je de pot mooi potcontrol kan uitspelen.
      Met bet call blaas je de pot best wel op en krijg je heel erg goede odds om te callen op de river terwijl je heeeel erg vaak tegen een flush gaat zitten.
      Bet/Fold vindt ik ook geen echte optie omdat je gewoon nog heel veel zuivere outs hebt.
    • Poefters
      Poefters
      Bronze

zal het hier nog even vertellen voor de geïnteresseerden, en zodat de handjudges mijn gedachtegang ook kennen.
      Op de turn zal hij heel vaak de flush hebben en dan speel ik liever check call omdat ik op een blank op de turn dan nog weg kan komen en hij zonder flush op de river heel weinig keren zal blijven doorbetten.
      Check fold is te zwak omdat je 10 zuivere outs hebt op de river ( 3x 9 3x 10 3x 4 1x 5 ) tegen een flush, en tegen de rest voor zal staan en je de pot mooi potcontrol kan uitspelen.
      Met bet call blaas je de pot best wel op en krijg je heel erg goede odds om te callen op de river terwijl je heeeel erg vaak tegen een flush gaat zitten.
      Bet/Fold vindt ik ook geen echte optie omdat je gewoon nog heel veel zuivere outs hebt.
      Volgens my heb je 9 zuivere outs...Hij kan AhT of Ah9 in zijn hand hebben voor zijn flush...maar begrijp jouw reactie, benieuwd met wat verhaal ze afkomen, slaapwel en thx voor de reactie!
    • Beowolff
      Beowolff
      Bronze

Check fold is te zwak omdat je 10 zuivere outs hebt op de river ( 3x 9 3x 10 3x 4 1x 5 ) tegen een flush, en tegen de rest voor zal staan en je de pot mooi potcontrol kan uitspelen.
      Check call weet ik niet of dit gaat. Stel hij heeft een flush en je laat hem dus de sizing bepalen. Stel hij pot hem. Dan weet ik niet of je 9 outs hier profitabel kan callen.
    • KillBZ
      KillBZ
      Bronze
      op het moment dat hero hier zwakte vertoont verwacht ik niet dat villian hier ooit pot gaat betten, doet hij dit wel heb je 4/1 nodig waar je 3/1 krijgt en zal je dus wel moeten folden volgens de odds. Als je verwacht dat hij hier wel vaak pot gaat betten kun je miss een kleine blockbet maken..
    • Beowolff
      Beowolff
      Bronze
      op het moment dat hero hier zwakte vertoont verwacht ik niet dat villian hier ooit pot gaat betten, doet hij dit wel heb je 4/1 nodig waar je 3/1 krijgt en zal je dus wel moeten folden volgens de odds. Als je verwacht dat hij hier wel vaak pot gaat betten kun je miss een kleine blockbet maken..
      Het is wel een vis;) Ja zat er ook over na te denken om gewoon 1 dollar "blockbet" te maken naar je outs.
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Pre-flop is prima om de goede redenen.

Op de flop moet je het gewoon veel groter maken zodat de hele bovenstaande discussie niet nodig is. :P 3-bet het zo groot dat hij geen odds krijgt om naar zijn flush te drawen ($7 ofzo) en dan houd je een perfecte reststack over om het op elke turn er in te shoven als hij called. Het blijft een vis he, hij kan hier ook Tx, T9 of wat dan ook hebben dus zelfs als de flush aankomt ben je niet per se beat.

As played vind ik een check/call op de turn ook de beste move omdat je niet geraist wil worden na een bet (wat vaak zal gebeuren als villain de flush heeft).
    • KillBZ
      KillBZ
      Bronze
      :s_love:
    • Poefters
      Poefters
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Wryzeth
      Pre-flop is prima om de goede redenen.

Op de flop moet je het gewoon veel groter maken zodat de hele bovenstaande discussie niet nodig is. :P 3-bet het zo groot dat hij geen odds krijgt om naar zijn flush te drawen ($7 ofzo) en dan houd je een perfecte reststack over om het op elke turn er in te shoven als hij called. Het blijft een vis he, hij kan hier ook Tx, T9 of wat dan ook hebben dus zelfs als de flush aankomt ben je niet per se beat.
      Alles wat hier staat is een goeie herhaling maar was ik mij van bewust :)
      Zelfs al toen ik het speelde xD Donkey my! Thanks voor de herhaling!

As played vind ik een check/call op de turn ook de beste move omdat je niet geraist wil worden na een bet (wat vaak zal gebeuren als villain de flush heeft).
      De check/call had ik wat meer problemen mee tov mijn huidige play...
      Dit is iets wat ik in mijn spel moet leren integreren net zoals max value halen want ik zie nog te veel een " check " als zwakte...niet direct dat ik dan ga uitbetten naar de villian als hij checkt naar my als een gek maar meer in de zin van plays zoals in dit hand wanneer ik nog niet drawing dead ben :)
      Probeer nu wat meer deze move in mijn spel te krijgen bij bepaalde spots.
      Ik zie ook dat deze play vaak werkt tegen agg villian die telkens gaan uitbetten als je checkt naar hen...:)
    • xXShinryuuXx
      xXShinryuuXx
      Bronze
      As played zou ik de turn gewoon doorknallen. Alleen de FD komt aan, er zijn nog 3 OESDs en iets van 2 gutshots die hij kan hebben. Verder spelen vissen FDs vaak passief en gaan ze er niet mee raisen. Ik denk dat een 2 pair or top pair hier niet ondenkbaar is. Als hij het erin knalt op de turn heeft hij misschien een 1 card FD met een pair, of 2 pair. Met je set crush je elke FD en je wil niet dat een OESD of gutshot een ez draw krijgt.

Dus gewoon doorknallen. Die river vind ik eerlijk gezegd kut. Niet zo kut als een 4 to flush, maar best wel scary. Elke 2 pair met een T beat je nu. Het lijkt mooi omdat je een flush beat, maar hij heeft echt zoveel 2 pairs in z'n range met zijn plays.