SnG

• wim1988
      wim1988
      Bronze
      Beste allemaal,

ik weet niet goed in welk forum ik dit zou moeten plaatsen, maar ik speel op partypoker 1 dollar SnG's daar ben ik een tijdje redelijk +ev op geweest maar sinds ongeveer een 2weken suck ik elke keer eruit op de bubble,
      ik kom meestal short stacked op de bubbel uit en dan ben ik elke keer de pineut. graag zou ik dit willen verbeteren natuurlijk (of zal dit te maken met variance).
      hebben jullie tips hoe / wat ik kan doen?
      ik heb al in mijn HEM de handen na gekeken en berekend hoe ik er voorstond toen ik all in ging maar mogelijk mis ik toch een factor.
      please HELP :) :f_eek:
  • 7 antwoorden
    • Lanfear81
      Lanfear81
      HeadAdmin
      HeadAdmin
      Hey Wim,

Ik heb je thread even verplaatst naar het sng-forum, omdat er hier wat meer ervaren spelers zullen zijn die je kunnen helpen met enkele tips en adviezen.

Ik weet niet of je het artikel over de push or fold fase al gelezen hebt, maar die zou je zeker doorgenomen moeten hebben om je spel in de eindfase te analyseren en te verbeteren.
    • wim1988
      wim1988
      Bronze
      Bedankt lanfear81 voor het verplaatsen naar het juiste forum.
      deze charts zijn mij idd bekend. en ik speel er ook een beetje mee.
      het punt is alleen dat ik vaak al zo short stacked aankom in de eindfase / bubble (omdat veel van mijn kaarten in de vroege/ middenfase zeer slecht speelbaar zijn incl de steals (volgens mij).
      ik kan wel eens een gespeeld SnG posten kijken of er mensen hele gekke moves uit kunnen halen.
    • TheErwin
      TheErwin
      Silver
      Hoi Wim,

Ik heb die 1$ SnG's ook een tijdje gespeeld en het niveau was er zeer laag; mensen gaan met de meest onmogelijke handen allin. Maar omdat deze SnG's ook turbo zijn, is de variance ook vrij hoog. Meer kan ik er niet over zeggen, maar als je twijfelt over bepaalde handen kan je die natuurlijk altijd posten in het handbeoordeelingforum van SnG's.
    • wim1988
      wim1988
      Bronze
      oke mensen wie wil er met mij eens door mijn spel heen lopen ik heb net een 3 dollar SnG gespeeld ging hardstikke goed volgens mij wat denkje weer 4de :( .
      word er een beetje verdriettig van :(
      push een paar tienen op de bubble wordt ik gecalled door een 3-K o wat denkje valt er een K.
      das toch niet leuk :(
    • wim1988
      wim1988
      Bronze
      zo het is bij deze SnG's echt wimpje lacht wimpje huilt.
      gister avond toch nog even een 50 man 3 dollar SnG gestart, en daar won ik de flipjes gelukkig wel ben er 2de geworden en heb weer mijn gigantisch downswing goed gemaakt met het leuke bedragje van 26 dollar.
      ik ga denk ik toch maar weer terug naar mijn cashgames ik vind de swings in de SnG's erg vervelend en schiet wel heel snel in een tilt mode,
      nu ik dit weer een beetje heb kunnen compenseren, gaan we maar weer terug naar mijn basis spelletje.
    • Lanfear81
      Lanfear81
      HeadAdmin
      HeadAdmin
      Hey wim1988,

Ik zou zeker wat handjes posten op het forum, om te zien of je ergens wat foutjes gemaakt hebt, door al dan niet all-in te gaan bijvoorbeeld.
      (uiteraard geldt datzelfde als je cashgames gaat spelen)

Misschien zou je ook vanavond de coaching van Helemaalnicks kunnen bezoeken. Daar kun je van 20 tot half tien zien hoe hij zelf aan de tafels speelt en vragen stellen. Verder zijn de SnG bronze coaching (normaal op maandag, volgende week op woensdag) en de SnG silver coaching (normaal op dinsdag, volgende week op donderdag) van DonBartos ook absoluut een aanrader!

Heb je de videoserie Push or Fold al gezien? Zeker een aanrader voor spelers op de lagere limieten:
    • rob181502
      rob181502
      Bronze
      Hoi Wim, voor wat het waard is...

Mijn 1ste ervaringen in de $1 S&G waren identiek.
      Op FT ($2,-) speelde ik best op den duur best aggressief (30/22) en had daarbij steal percentages die op sommige tafels boven 80% lagen. Op een gegeven moment denk je dan ben ik nou gek of zijn jullie het??? (gemiddeld 47%, succesvol ca. 51%).

Toen ik dat hier probeerde werd ik door alles & iedereen gecalled met ATC en vaak gewoon weggeriverd. Steals kan ik hier zowiezo meestal vergeten omdat elke pot bij voorbaat vol zit met limpers en/ of raisers.

Ik ben dus "op slot" gegaan en veel meer TAG gaan spelen. en het werkt ook nog. Ik wacht in het begin tot je 'echte' handen hebt...je wordt toch wel gecalled en verderop werkt een tight image in je voordeel als je nog eens wat extra chipjes nodig hebt om goed in de bubble te geraken.
      Ik vind het alleen wel moeilijk vol te houden..het kost best wel wat concentratie).
      Ik heb zelf, naast de geweldige lesjes op dit forum- ook veel gehad aan de tips op
      http://www.super-turbo-poker-tips.com/

En tja die TT shoven...er is op PP altijd wel een malloot die je called met pepernoten maar meestal loopt dat toch goed af moet je maar denken.

Op de $3,- wordt eigenlijk niet veel anders gespeeld alleen het percentage wilde shovers lijkt hier nog hoger...op zich wel ok...toch?

Suc6 :D