NL5 AQo

• stefferdson
      stefferdson
      Bronze
      Known players:
      Position:
      Stack
      BB:
      $4,27
      Hero:
      $4,24

0,02/0,04 No-Limit Hold'em (8 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.102 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP2 with A:diamond: , Q:heart:
      2 folds, Hero raises to $0,16, 4 folds, BB calls $0,12.

Flop: ($0,34) A:spade: , 9:diamond: , 2:heart: (2 players)
      BB bets $0,04, Hero raises to $0,16, BB calls $0,12.

Turn: ($0,66) 2:club: (2 players)
      BB checks, Hero bets $0,31, BB calls $0,31.

River: ($1,28) 6:club: (2 players)
      BB checks, Hero bets $1, BB raises to $3,64 (All-In), Hero calls $2,61 (All-In).

Final Pot: $8,53

Results follow (highlight to see):
      Hero shows (Ad Qh)
      BB shows een full-house, negens full of tweeën (9h 9s)

BB wins with een full-house, negens full of tweeën (9h 9s)

Achteraf had ik de river nooit mogen callen, maar had hiervoor ook soortgelijk handje tegen meneer gespeeld (om minder geld) waar hij op deze manier mij weg probeerde te bluffen van de river, het was een call op gevoel, helaas een verkeerd gevoel haha.

Had ik dit kunnen voorkomen? Of had ik dit eerder kunnen doorhebben? Oftewel: wat had ik aan deze hand kunnen verbeteren?

Tx!
  • 2 antwoorden
    • iniminie666
      iniminie666
      Bronze
      Hey stefferdson!

preflop is fine
      flop is fine, zijn donkbet is heel vaak zwakte..
      turn, hier zou ik behind checken. Je kan hier namelijk heel mooi way ahead/ way behind spelen. Er liggen namelijk geen draws op de flop dus met een draw kan hij niet hebben gecallt. het kan zijn dat hij een pocketpairtje vast heeft en dan heeft hij of wel een setje en ben je way behind of heeft ie geen setje en ben je way ahead. tegen KA ben je ook way behind, same to two pair en alle andere handen ben je way ahead.
      Daarom check je op de turn behind, omdat je zo een grote kans hebt dat hij ook zijn way behind handen op de river gaat betten als bluf, of omdat hij denkt dat hij de beste hand heeft.

Op deze manier zorg je dat je eigenlijk het minimale verliest in zo'n hand en toch value pakt uit zijn mindere handen. As played met de read die hebt vindt ik een call wel prima op de river
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      Hellow en goed dat je deze hand post :)
      Preflop is fine , alsook de flop.
      Op de turn moet je wat gaan denken over de range van handen die hij nog callt.
      Gezien het board vrij droog is (er liggen geen draws) kan je hier idd way ahead/way behind spelen.
      Zowieso denk ik dat je maar 1 keer meer kan betten, ofwel op de turn ,ofwel op de river .
      Dit omdat niet veel mindere Ax handen 3 maal zullen callen.
      ik kies er persoonlijk voor om de turn te checken , omdat je hand dan wat zwakker lijkt , en dan de river te betten.
      as played kan je op de river niet meer folden :)