NL5 AKo

• Anraxas
      Anraxas
      Bronze
      Mss moet ik de serie over AK spelen eens bekijken, want heb toch het gevoel dat ik dit dikwijls niet optimaal speel.

Merge - $0.04 NL - Holdem - 8 players
      Hand converted by PokerTracker 3

Hero (BB): $3.92
      UTG: $4.15
      UTG+1: $4.92
      MP: $4.00
      MP+1: $1.00
      CO: $1.90
      BTN: $4.09
      SB: $5.16

SB posts SB $0.02, Hero posts BB $0.04, MP posts DB $0.04

Pre Flop: ($0.10) Hero has A:club: K:diamond:

fold, UTG+1 calls $0.04, MP checks, fold, fold, fold, SB calls $0.02, Hero raises to $0.28, UTG+1 calls $0.24, MP calls $0.24, SB calls $0.24

vrij standaard raise lijkt mij

Flop: ($1.12, 4 players) A:heart: 4:spade: Q:heart:
      SB checks, Hero bets $0.84, fold, MP raises to $3.72 and is all-in, fold, Hero calls $2.80 and is all-in

tptk dus bet 2/3 pot (mocht mss iets groter aangezien het 3-way was), maar limper overshoved. Er zit nu ~5.6$ in pot en moet nog 2.9 bijleggen om te callen. Dus heb maar iets van 33% equity nodig, maar leek mij moeilijk om hem op hand te zetten.
      1) zijn limp is omdat hij niet wachte op BB voor blinds te posten (dus 9 kanse op 10 is het een fish)
      2) handen als AQ/AK/AJ/AA/QQ zou ik toch verwachten dat hij raised.
      3) shove slaat op nie veel aangezien het bijna 2* de pot is.

Dus wat kan hij hier hebben? 44/K high FD/2pair (A4/Q4) alhoewel ik niet verwacht dat hij daarmee preflop raise called/gelijk welke andere Ax

Waar doe ik het slecht tegen? de 44 en de 2 pair, tegen de rest lig ik voor. Dus heb gecalled, maar weet niet of het wel de juiste play was.

Turn: ($8.40, 2 players) T:heart:

River: ($8.40, 2 players) 9:club:

Results follow:

Hero shows Ac Kd (One Pair, Aces)
      MP shows Ad Qs (Two Pair, Aces and Queens)
      MP wins $0.00
      MP wins $7.98
  • 5 antwoorden
    • KillBZ
      KillBZ
      Bronze
      ik zou het preflop nog wel iets groter maken, 5x voor isoleren + 2x limpers = 0.28 + 0,08/0,12 omdat je uit positie speelt, OOP wil je gewoon niet te veel handen spelen en nu krijg je dus ook nog een multiway pot.

Op de flop had ik nog wel groter gebet. iets van 1$/1,10$, gewoon omdat je 4 way zit en er draws liggen.

Flop is opzich wel lastig, maar een fold vind ik toch beter. Reden daarvoor is dat je hier heel vaak way ahead bent, en ik hem hier eigenlijk geen flushdraw zie shoven, omdat er heel weinig wordt gebluft in multiway pots. tegen een setje ben je als goed als drawing dead en tegen QA heb je 3 outs wat betekent dat je 7:1 nodig hebt om hier profitabel te callen. en je hebt iets van 3:1 dus is het volgens de odds ook geen call.

Overigens is villian zijn shove hier helemaal niet zo gek want als je 3.5x 87 cent doet zit je op ongeveer 3 dollar en heeft hij nog een lullige 70 cent achter..
    • Anraxas
      Anraxas
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door KillBZ
      ik zou het preflop nog wel iets groter maken, 5x voor isoleren + 2x limpers = 0.28 + 0,08/0,12 omdat je uit positie speelt, OOP wil je gewoon niet te veel handen spelen en nu krijg je dus ook nog een multiway pot.

Op de flop had ik nog wel groter gebet. iets van 1$/1,10$, gewoon omdat je 4 way zit en er draws liggen.

Flop is opzich wel lastig, maar een fold vind ik toch beter. Reden daarvoor is dat je hier heel vaak way ahead bent, en ik hem hier eigenlijk geen flushdraw zie shoven, omdat er heel weinig wordt gebluft in multiway pots. tegen een setje ben je als goed als drawing dead en tegen QA heb je 3 outs wat betekent dat je 7:1 nodig hebt om hier profitabel te callen. en je hebt iets van 3:1 dus is het volgens de odds ook geen call.

Overigens is villian zijn shove hier helemaal niet zo gek want als je 3.5x 87 cent doet zit je op ongeveer 3 dollar en heeft hij nog een lullige 70 cent achter..
      Heb u da al meer horen zeggen om zwaarder te raisen als je uit positie zit, maar ben da gelijk nog nergens in artikels ofzo tegen gekomen ^^

Voor de rest volg ik u redenering volledig, maar bv AQ is toch zeer onwaarschijnlijk. Welke fish limped nu AQ?
    • KillBZ
      KillBZ
      Bronze
      Staat misschien niet in de artikelen, maar waarschijnlijk zal de beoordelaar het ook zeggen, is gewoon iets wat je jezelf moet aanleren;)
      er zijn overigens oceanen vol vissen die QA limpen, gewoon omdat ze de raise knop nog niet hebben uitgevonden en die call knop toch een stuk makkelijker is dan dat stomme balkje
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      De reden om OOP groter te raisen is eigenlijk tweeledig.

1) je handrange die je OOP speelt is sterker , en je sterkere ranges open je groter
      2) hoe groter de pot , hoe minder er nog postflop in moet gaan. En villain heeft dan minder nut aan zijn positie.

Over de hand , je kan hier nooit folden.
      Je hebt TPTK , en je krijgt gewoon nog goeie odds . Basicly kan je in 3Bet pots niet folden met overpairs/TPTK . En het board is drawy dus er zitten nog semiblufs in zijn range. Wp dus :)
    • cowboykoen
      cowboykoen
      Bronze
      Maar t is niet een 3bet pot he Yoshi.. T schreeuwt wel een beetje om 44 vooal zo multiway :)