Nl2 JJ

• EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Was een beetje een raar handje. Zit net aan tafel dus geen stats. Ik raise preflop en wordt
      geminraised door MP3. Ik call maar want zn stack is groot genoeg om te setminen en wil me
      niet isoleren tegen beter. Op de flop geef ik eigenlijk al op door die A, maar vind de cbet erg
      klein dus ik raise. Hij called en ik zet hem op A10-AQ.
      Ik bet de river omdat de 9s mijn flush zou maken en het verklaard mijn raise op de flop en
      de check op de turn.

Is die raise op de flop stom van me? Als MP3 een sterke hand had gehad had hij toch wel groter
      ingezet om tegen de flush te beschermen?

Hand afspelen

$0.01/$0.02 No-Limit Hold'em (8 handed)

Known players:
      BB:
      $2.80
      UTG2:
      $5.05
      MP1 (Hero):
      $2.42
      MP2:
      $1.60
      MP3:
      $5.01
      CO:
      $1.61
      BU:
      $2.00
      SB:
      $2.50

Preflop: Hero is MP1 with J, J.
      UTG2 folds, Hero raises to $0.10, MP2 folds, MP3 raises to $0.20, 4 folds, Hero calls $0.10.

Flop: ($0.43) 8, A, 6 (2 players)
      Hero checks, MP3 bets $0.16, Hero raises to $0.45, MP3 calls $0.29.

Turn: ($1.33) 7 (2 players)
      Hero checks, MP3 checks.

River: ($1.33) 9 (2 players)
      Hero bets $0.90, MP3 folds, Hero gets uncalled bet back.

Final Pot: $1.33.
  • 10 antwoorden
    • KillBZ
      KillBZ
      Bronze
      haha ik vind hem wel goed gespeeld, alleen betwijfel ik of je dit wel kan doen in een 3-bet pot..
    • giraffe1977
      giraffe1977
      Bronze
      dit is preflop al een fold, je jj doet het niet zo goed als je denkt tegen een standaard 3bet range.

Ik schat het nog even positief voor je in ;)

Equity   Winst   Split
      UTG    38.08%  37.87%   0.21% { JJ }
      UTG+1  61.92%  61.71%   0.21% { QQ+, AQs+, AKo }

daarnaast gaat er 57 van de 100 keer een overcard vallen op het board, wat doe je dan?

As played

zijn cbet is klein maar dit kan hij ook doen met KK of QQ omdat hij bang is voor de aas.
      vind ik je riverbet wel ok omdat hij op dit zeer drawy board de turn gaat checken en hij hier dus geen aas speelt in mijn ogen.
    • giraffe1977
      giraffe1977
      Bronze
      dit is preflop al een fold, je jj doet het niet zo goed als je denkt tegen een standaard 3bet range. Daarnaast speelt JJ OOP echt ruk, maak het jezelf niet te moeilijk op de micro's

Ik schat het nog even positief voor je in ;)

Equity   Winst   Split
      UTG    38.08%  37.87%   0.21% { JJ }
      UTG+1  61.92%  61.71%   0.21% { QQ+, AQs+, AKo }

daarnaast gaat er 57 van de 100 keer een overcard vallen op het board, wat doe je dan?

As played

zijn cbet is klein maar dit kan hij ook doen met KK of QQ omdat hij bang is voor de aas.
      vind ik je riverbet wel ok omdat hij op dit zeer drawy board de turn gaat checken en hij hier dus geen aas speelt in mijn ogen.
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Thx! Normaal fold ik hem wel preflop en zeker OOP, maar ik werd hier geminraised. Zegt dit nog iets over zijn range of kan ik dan net zo goed tegen QQ+ zitten?
    • giraffe1977
      giraffe1977
      Bronze
      een minraise van een vis is vaak nog KK+ ze zijn als de dood dat je fold preflop :D
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Hmm nu je het zegt, ik zag vandaag ook een aantal keer AA / KK gelimpt worden :facepalm:
      Je hebt gelijk over z'n range, met een aas had die cbet juist groter geweest.
    • Vice1
      Vice1
      Bronze
      Dit is sowieso PF geen fold omdat je altijd nog setmining odds hebt tegen een KK+ range.

Flop is verder gwn c/f.

Verder wil ik je nog als tip meegeven: ga gwn abc-poker spelen en probeer het niet te fancy te doen allemaal. Als je abc poker goed beheerst kan je gaan kijken naar welke spots goed zijn om bepaalde plays te maken en tegen welke villains zijn deze plays goed. Maar zolang je nog bezig bent op NL2 gwn simpel value poker houden :)
    • Poefters
      Poefters
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door RicoW
      Dit is sowieso PF geen fold omdat je altijd nog setmining odds hebt tegen een KK+ range.

Flop is verder gwn c/f.

Verder wil ik je nog als tip meegeven: ga gwn abc-poker spelen en probeer het niet te fancy te doen allemaal. Als je abc poker goed beheerst kan je gaan kijken naar welke spots goed zijn om bepaalde plays te maken en tegen welke villains zijn deze plays goed. Maar zolang je nog bezig bent op NL2 gwn simpel value poker houden :)
      Goeie en correcte samenvatting van wat het belangrijkste is van dit hand en de limiet :)
      JJ gewoon callen als het kan voor setvalue en ch/f...
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      preflop standaard call , postflop standaard fold.
      je redenering over ranges is vrij goed , maar veel te vergezocht voor deze stakes waar je tegenstander niet denkt
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Haha ok ;)