'Presidentskandidate VS probeert homo’s te genezen'

• mvd1978
      mvd1978
      Bronze
      Ik weet niet of ik hier om moet lachen. Waarschijnlijk gaan flink wat über-gelovige (republikeinse) Amerikanen hier nog op stemmen ook. Of op Palin :facepalm: Misschien maar beter dat ze niet kunnen pokeren op het moment, misschien eens de politiek volgen?

'Presidentskandidate VS probeert homo’s te genezen'
      Laatste update: 13 juli 2011 17:37 info
      AMSTERDAM - De Republikeinse presidentskandidate Michele Bachmann heeft samen met haar man al vijf jaar een kliniek waar homoseksuelen van hun geaardheid kunnen worden genezen.
      Foto: AFP

Dit meldt CNN woensdag op basis van onderzoek van een homogroepering dat met een verborgen camera opnames maakte in de kliniek. De kliniek, Bachmann and Associates in Minneapolis, staat officieel geregistreerd als een christelijk centrum.

Uit de beelden blijkt echter dat patiënten beloofd worden dat zij bij therapie van een homoseksueel in een heteroseksueel zullen veranderen. Het Amerikaanse televisiestation sprak ook met een voormalig cliënt van de kliniek, de op het moment van zijn opname 17-jarige Andrew Ramirez.

Wonder

“Als ik dit programma zou voltooien zou God een wonder verrichten, waardoor ik niet langer homoseksueel zou kunnen zijn”, zo werd Ramirez verteld.

Het therapieprogramma bestond volgens Ramirez uit bidden en het lezen van de bijbel. Mocht dit toch niet werken, dan werd hem geadviseerd een celibitair leven te leiden.

'Barbaren'

Marcus Bachmann, de echtgenoot van Michele, verklaarde in een radiointerview vorig jaar al op een vraag over homoseksualiteit dat "barbaren onderwezen moeten worden".

"Ze moeten discipline opgelegd krijgen. Als iemand iets denkt of voelt betekent dat nog niet dat diegene daarnaar moet kunnen handelen", aldus Bachmann.

Michele Bachmann is momenteel lid van het huis van Afgevaardigden en stelde zich in juni kandidaat voor de presidentsverkiezingen in 2012.

Seriemoordenaar

Al eerder kwam Bachmann op een opmerkelijke manier in het nieuws, toen ze zich eind juni per ongeluk vergeleek met een beruchte seriemoordenaar.

Bachmann komt uit het stadje Waterloo in de staat Iowa en wilde tijdens de start van haar campagne een vergelijking maken tussen haarzelf en de beroemde westernacteur John Wayne. Ze memoreerde echter aan een John Wayne uit Waterloo.

Die staat echter bekend met de bijnaam 'Killer Clown', omdat hij tussen 1972 en 1978 in totaal 33 jongens en jonge mannen vermoordde. Hij is geëxecuteerd in 1994.
  • 3 antwoorden