PLO, Aces up

• BillGatesIII
      BillGatesIII
      Bronze
      PartyPoker $0.5/$1

BB $74.25
      SB $116.48
      Me(BTN) $293.15

Pre Flop: Me(BTN) with [4c,7d,Ad,3h]

3 folds, Me(BTN) raises 2.65, SB calls 2.15, BB calls 1.65

Flop: (Ah,7s,Jd) (3 players)
      SB checks, BB checks, Me(BTN) bets 5.50, SB raises 20, BB folds, Me(BTN) calls 14.50

Turn: 6d (2 players)
      SB bets 45.56, Me(BTN) calls 45.56

River: Qh (2 players)
      SB bets 48.27, Me(BTN) calls 48.27

Final:
      SB shows [6h,Js,2d,Ac]
      SB wins 232.61

Tegenstander callt met marginale handen vanuit de SB en BB dus zette 'm op een wijde range. Vandaar dat ik de flop cbet in de verwachting de pot op te pakken.

Na SB zijn check-raise lijkt reraisen me niet zinvol omdat ik een shove niet kan callen. Een call lijkt me beter dan een fold omdat ik nog equity heb en er is een kans dat ik ahead ben.

Na de turnkaart heb ik FD naar de nuts dus wil ik zeker de riverkaart zien.

De river call ik puur uit nieuwsgierigheid, niet met de gedachte te kunnen winnen :)

Kloppen mijn overwegingen? Neem ik hier een correct lijn? Kan ik deze hand anders spelen? En zo ja, hoe?

Alvast bedankt.
  • 2 antwoorden
    • Marple08
      Marple08
      Bronze
      Hi BillGatesIII,
      Je c-bet is natuurlijk goed, zeker omdat je 2p hebt. Dan de raise zou ik niet meer callen, zonder specifieke reads ben je met top en bottom 2p bijna nooit goed op 100plo in zo'n situatie.

Om te kijken of je op de turn nog een call hebt, moeten we hem op een range zetten. Gezien jouw beschrijving kan dat zijn:

Als hij dit alleen met een set zou doen, zien we propokertools dat je 34% equity hebt, zijn range is echter wel wijder dan alleen sets.

Om zijn pot bet te kunnen callen heb je maar 33% nodig, dus je call is goed is, maar als je toch nooit meer gaat folden op een riverbet, kun je het er eigenlijk het beste ingooien, om zodoende ook nog een ietsiepietsie fold equity te hebben.

Ook al krijg je best goede odds denk ik toch dat je je nieuwsgierigheid op de river het beste kunt onderdrukken, ik weet niet of je hier in 20% goed bent, denk het niet.
    • BillGatesIII
      BillGatesIII
      Bronze
      Denk ook niet dat ik hier 20% goed zit.

Aan de andere kant doen PLO spelers bij PP rare dingen, vooral 's nachts. Dat heb ik bij PS niet meegemaakt. Nou ja, kan ik ook een keer winnen en is goed voor me bankroll :f_biggrin: