Nl20 88

• theiceman13
      theiceman13
      Bronze
      $0.10/$0.20 No Limit Holdem
      7 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
      UTG ($21.28)
      UTG+1 ($18.53)
      MP ($14.45)
      CO ($28.21)
      BTN ($27.53)
      Hero (SB) ($24.52)
      BB ($29.55)

Pre-Flop: ($0.30, 7 players) Hero is SB 8:spade: 8:club:
      1 fold, UTG+1 raises to $0.60, 3 folds, Hero calls $0.50, BB calls $0.40

Flop: 4:club: 5:spade: 5:diamond: ($1.80, 3 players)
      Hero checks, BB checks, UTG+1 bets $0.90, $0.9 to Hero ($23.92)?

UTG+1: 13/9/5/c-bet 79%/AF 4.2/650 handen

Ik call vanuit de SB met pocket 88 om in eerste instantie mijn set te hitten.

Ik check, BB checkt en UTG+1 C-bet. UTG+1 heeft een redelijk hoog AF en C-bet% dus zat ik hier te twijfelen wat beter was callen of raisen? Denk nu achteraf dat ik deze hand in positie altijd call en uit positie altijd raise tegen UTG+1, omdat ik hem uit positie erg lastig vind spelen en op deze manier weet ik gelijk waar ik sta (bij verdere actie geef ik de hand op tegen deze speler).

Er zit ook nog een redelijk goede speler achter mij (18/14 in de BB) moet ik hier ook nog rekening mee houden?
  • 3 antwoorden
    • cowboykoen
      cowboykoen
      Bronze
      Pre is standaard

Post, wat is zijn cbet%? Zijn PFR/VPIP?

Vaak is een UTG open sterk en kan je hier vaak tegen een hoger overpair zitten. IP zou je makkelijker nog 1x kunnen callen om de T te herevalueren (als hij veel 2nd barrelt zou ik dit al niet doen omdat hij AK gewoon doorbarrelt maar ook net zo goed jou crushed kan hebben).
      OOP wordt t al lastiger. Je zou kunnen callen maar zit de T OOP zonder initiatief en met een beetje pech zelfs 3-way.
      Ik zou hem hier dan ook folden. Zijn cbet is 3-way al sterker en een 2e barrel kan je zonder goede reads niet callen. Je kan hier van afwijken als je ziet dat ie veel cbet en op de T opgeeft.
      Raisen zou ik iig nooit doen want je jaagt alles weg wat je beat en betaalt overpairs af omdat hij niet zo snel Quads/FH bij jou zou geloven. Ik zou em eerder raisen als er 3 lage verschillende kaarten liggen en hij geen station/vis is maar ook kan folden met bijv overpairs. Je kan dan of op de F de pot oppikken of op de T/R hem van zn overpair afbarrelen door een set te reppen.
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      goed dat je denkt over deze spot.
      indien je IP zit kan je prima callen om dan op de turn te evalueren.
      OOP kan je echter weinig doen.
      door te callen wordt de turn moeiljk speelbaar. En ch-raisen slaat nergens op want je hebt geen range waarmee je hier zou ch-raisen voor value(boats ed call je steeds) dus , in deze spot is het een fold:)
    • theiceman13
      theiceman13
      Bronze
      Bedankt voor de reacties, zo had ik er nog niet over na gedacht.