PLO, overplaying queens

• BillGatesIII
      BillGatesIII
      Bronze
      MP $73.41
      Me(UTG) $167.37

Pre Flop: Me(UTG) with [Qc,9h,Qs,4c]
      MP raises 3.50, Me(UTG) calls 3.50

Flop: (8c,5s,2d) (2 players)
      EP bets 8.08, Me(LP) calls 8.08

Turn: 5c (2 players)
      EP bets 23.43, Me(LP) raises 93.72, Villain(EP) calls 38.40

River: Ah (2 players)

Final:
      MP shows [7c,As,8h,Ac]
      Villain(MP) wins 145.32

Heb zo het idee dat ik in deze hand m'n queens aan het overspelen ben. Aan de andere kant probeer ik met mijn turn-raise trips te representeren. Denk ook dat deze speler zijn azen had gefold als ie niet de flushdraw had gekregen op de turn. Plus dat villian eigenlijk te weinig achter heeft om nog te folden (wat mijn raise dus bijna kansloos maakt omdat ik geen fold equity heb).

Overspeel ik hier inderdaad mijn hand? Kan ik wel callen preflop? Moet ik wellicht folden op de flop? Dat lijkt me nogal weak met een goed overpair. En de turn callen en hopen op een klaver lijkt me ook niet echt lekker.

Oftewel, hoe speel ik deze hand correct?

**Edit** voor mijn eigen privacy screennaam naar Villain veranderd
  • 3 antwoorden
    • Marple08
      Marple08
      Bronze
      Is wel grappig dat je deze hand postte, omdat die tegen mij is gespeeld.

Opzich is het wel in orde om de turn hier te bluffen, er waren echter 3 redenen waarom ik call:

1. De 5 is de perfecte bluf kaart
      2. Ik kreeg goede odds
      3. In combinatie met mijn NFD een duidelijk call

Ik de hand er bij gehaald en ik zit UTG en jij in MP, staat fout in de HH.

Omdat de flop vrij droog is kun je nog wel callen in de hoop dat je of je Q spiked of mij zoals geprobeerd uit de pot te bluffen.

In het algemeen ben je echter veel te loose. Ik heb 70 handen tegen je en je speelt 68 vpip, dat moet echt minimaal de helft minder misschien wel 2/3. Ook je PFR is veel te hoog. Aangezien dit natuurlijk een kleine sample is kan het zijn dat je toevallig goede handen kreeg, maar zeker iets om naar te kijken.
    • BillGatesIII
      BillGatesIII
      Bronze
      *grin*

Echt te grappig dat ik tegen je aan het spelen was.

Klopt dat ik veel te loose ben, ff kijken hoor... Over meer dan 1K handen speel ik vpip 62 en pfr 34.

Ben begonnen op PP met die 100$ First Aid van PokerStrategy, sta nu op $400. Klopt dus niets van bankrollmanagement of zo. Probeer zo veel mogelijk handen correct te spelen en te onderzoeken of en hoe vaak je kunt bluffen (en dat laatste is op de micro-stakes zo goed als onmogelijk). Call ook te licht af omdat ik wil weten wat iedereen speelt.

Daarnaast gooi ik elke interessante hand in propokertools om equities tegen ranges te berekenen. Krijg ik een beetje gevoel voor dit spel.

Denk namelijk dat ik het leuker vind dan Hold'em.

Nog even terug naar de hand. Als je geen NFD had gehad, zou je m'n raise dan ook hebben gecalld?
    • Marple08
      Marple08
      Bronze
      Dan wordt het close, maar is de kans redelijk groot dat ik fold. Omdat ik tegen een 5 hopeloos achter lig en ik niet verwacht dat iemand zo zou raisen met alleen een flush draw.