Deze site gebruikt cookies voor het verbeteren van je zoekervaring. Doorgaan met het gebruiken van deze website betekent dat je deze cookies accepteert. Kijk voor meer details en voor het veranderen van je instellingen bij ons Cookiebeleid en Privacybeleid. Sluiten

PLO, Position bluff

• BillGatesIII
      BillGatesIII
      Bronze
      Heb nog ff gezocht naar leuke handjes met je maar kan niets vinden.

Deze hand dan. Is dit dom geluk van mijn kant? Of een goed gelukte bluff?

Me(BTN) $113.71
      (BB) $209.66

Pre Flop: Me(BTN) with [6h,Kd,8h,Ac]
      Me(BTN) raises 2.71, (BB) raises 7.63, Me(BTN) calls 5.92

Flop: (3c,7s,3d) (2 players)
      (BB) bets 12, Me(BTN) calls 12

Turn: As (2 players)
      (BB) checks, Me(BTN) bets 23.08, (BB) calls 23.08

River: 3s (2 players)
      (BB) checks, Me(BTN) bets 70 (all in), (BB) folds
  • 8 antwoorden
    • Marple08
      Marple08
      Bronze
      Ik vind hem niet in mijn HEM, was die wel tegen mij?
    • BillGatesIII
      BillGatesIII
      Bronze
      Deze was niet tegen jou. Sorry, m'n tekst was niet geheel duidelijk. Kon geen leuke handen tegen je vinden dus had een andere gepakt.

Ik zou deze move tegen jou niet meer durven :)
    • Marple08
      Marple08
      Bronze
      't is niet echt een bluf, omdat er maar een betere hand is die je kunt laten folden , een 3. Ik denk dus dat je hier bijna altijd de beste hand hebt.

Alles bij alles denk ik dus dat het een value bet is, maar aangezien er ook niet veel slechtere handen zijn die hier nog gaan callen, denk ik dat een check behind beter was geweest.
    • BillGatesIII
      BillGatesIII
      Bronze
      Ok. Snap 't.

Mijn gedachtengang was dat hij de turnbet callde met een fd. Deze is compleet op de river. Door de derde 3 durft ie met z'n flush niet meer te callen omdat elk pp dat ik zou kunnen hebben zijn flush verslaat.

Als villian zelf een 3 zou hebben gehad, verwacht ik dat hij de turn check-raist.
    • Marple08
      Marple08
      Bronze
      Ah sorry, ik heb misgekeken. Kom er straks nog even op teruge :)
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      wel interesting spot.
      welke pockets laat je folden hier?
      denk dat je hu hier tegen any pocket in villains hand weinig FE hebt.
      dus denk dat je nu eigenlijk alles wat slechter is laat folden.
    • BillGatesIII
      BillGatesIII
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door marcelhermus
      wel interesting spot.
      welke pockets laat je folden hier?
      denk dat je hu hier tegen any pocket in villains hand weinig FE hebt.
      dus denk dat je nu eigenlijk alles wat slechter is laat folden.
      Zie ik het nu verkeerd? Ik laat geen pp folden. Ik denk dat ik een flush laat folden. En dat is een betere hand dan mijn trips.

En misschien zelfs een pp. Mijn button calling range is redelijk wijd dus daar kan een verdwaalde 3 in zitten. Ik verwacht dat hij 3bet preflop met (ds) 88xx tot en met AAxx en (ds) rundowns. De kans dat villian AAxx of KKxx heeft is iets verkleind door mijn blockers.

Zijn cbet zegt niet veel, de check op de turn meer. Dan vallen de Axxx handen en hoge rundowns af. En een geflopte straight draw is door mijn zessen minder waarschijnlijk. Dus vallen de lage rundowns ook af.

Blijven over de handen met 2 spades en een pp. Die kunnen de turn callen in de hoop een flush of fh te maken. Ik bet de turn redelijk klein om het eruit te laten zien als een valuebet van een made hand en om op de river een goeie shove stacksize over te houden.

En dan valt 3s op de river. Mijns inziens de meest ideale kaart om na een check van villian all in te gaan. Mijn range is hier gepolariseerd, of ik heb de (bijna) nuts of complete air. En het is aan villan om te bedenken welke van de twee het is :D
    • Marple08
      Marple08
      Bronze
      Ik had dus even niet gezien dat de laatste 3 de derde was en elk pocket pair dus een fullhouse heeft nu.

Dan heeft een bluf natuurlijk wel zin, alhoewel hij gevaarlijk blijft. Met zijn 3-bet PF, zou hij best ook een pocket kunnen hebben en het maar de vraag is of ie die fold, zijn check/call op de turn echter geeft meer aan dat ie een draw heeft.

Als hij hier vaker dan 45% van de gevallen fold, is de bluf winstgevend, en of dat het geval is hangt natuurlijk heel erg van de tegenstander af.