PLO, Fold, Call or Raise?

• BillGatesIII
      BillGatesIII
      Bronze
      (BB) $115.59
      Me(UTG) $281

Pre Flop: Me(UTG) with [8c,Ad,9c,3d]
      Me(UTG) raises 3, (BTN) calls 3, (SB) folds, (BB) raises 11.50, Me(UTG) calls 9.50, (BTN) calls 9.50

Flop: (Jc,7c,3h) (3 players)
      (BB) bets 36.10, Me(MP) calls 36.10, (BTN) calls 36.10

Turn: 8d (3 players)
      (BB) bets 66.99, Me(MP) calls 66.99, (BTN) folds

River: 2s (2 players)

Final:
      (BB) shows [Js,Ts,Qh,7h]
      (BB) wins 278.28

Kan ik de flop hier beter raisen in plaats van callen? Vond het te weinig, een straight flush draw gutshot. Maar nu denk ik dat in een 3way pot dit waarschijnlijk genoeg is. Folden lijkt mij geen optie maar dat kan ook komen omdat ik niet zo van folden houd :f_biggrin:

Op de turn heb ik 40% tegen de BB, dat lijkt me genoeg voor een call gezien al het geld in de pot.
  • 4 antwoorden
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      je hebt alleen een gutshot.
      ds dat vermindert je equity al heel erg.
      daarnaast is je flushdraw 9 hoog. helke grote kans dat iemand anders een betere flushdraw heeft. je zou op deze flop al drawing dead kunnen zijn voor de hele pot als iemand een betere rundown heeft.

turn maak je two pair, maar maakt niet heel veel uit qua equity, alleen als villain hier AAxx speelt sta je nu goed.

preflop is btw gewoon een fold. je hebt 1 nfd en alleen 89 als connectors.
      je A kan dood zijn als villain AAxx speelt.
      in 3betpot zit je gewoon echt supercrappy.
    • BillGatesIII
      BillGatesIII
      Bronze
      Preflop een fold? Met een double suited hand? Hmmm... denk niet dat ik die ooit zal folden. Zeker niet tegen deze tegenstanders. Ze zijn namelijk nog slechter dan ik :)

Flop folden lijkt me achteraf beter dan callen of raisen. Met alleen een gutshot naar een straight flush is callen een beetje te optimistisch.
    • Marple08
      Marple08
      Bronze
      Dit is definitief een fold PF, we hadden het al eens over of dat je veel te loose bent.

Deze hand is wat ze double suited crap noemen en behalve first in op de button moet je de eerstvolgende gelegenheid te baat nemen om deze hand te folden. Je komt in veel te lastige situaties en vaak hit je de flop half heb je geen idee waar je staat en eigenlijk noemen ze dit gamblen ;)

De flop hit je dan inderdaad half en kun je bijna niet folden, want als je wel fold had je dit PF al beter kunnen doen. Bovendien heb je redelijk wat equity ALS je flush goed is.

En turn same, bovendien is de pot dan al zo groot, dat releasen toch niet meer echt gaat.

Al met al zie je dus dat je preflop raise/call je een hoopt geld kost en dat dit zeker -EV is.
    • BillGatesIII
      BillGatesIII
      Bronze
      Ok, ok, got the message :)