Nl50 88

• Horroroids
      Horroroids
      Bronze
      Villain is extreme nit 13/11 (PFR 13% uit MP); AF 3.9; cbetF 69%; WTSD 12%. Sample 550 hands.

Kan ik ooit folden op zijn shove? Zijn range is praktisch enkel AcKx, KK, 33 (ik vermoed minder combos 33). Als hij ook bare Acx handen zo speelt kan ik niet weg, maar hij is echt zo nitty dat ik het niet weet.

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.25/$0.5 No-Limit Hold'em (6 handed)

Known players:
      CO:
      $42.01
      BU:
      $43.15
      SB:
      $11.20
      BB (Hero):
      $50.00
      MP2:
      $23.91
      MP3:
      $67.56

Preflop: Hero is BB with 8, 8.
      MP2 folds, MP3 raises to $1.75, CO calls $1.75, 2 folds, Hero calls $1.25.

Flop: ($5.5) 8, K, 3 (3 players)
      Hero checks, MP3 bets $4.00, CO folds, Hero raises to $14.00, MP3 raises to $65.81, Hero calls $34.25(All-In).

Turn: ($119.56) 6 (2 players)

River: ($119.56) T (2 players)

Final Pot: $119.56.

Results follow:

MP3 shows three of a kind, kings(Kh Ks).
      Hero shows three of a kind, eights(8d 8s).

MP3 wins with three of a kind, kings(Kh Ks).
  • 12 antwoorden
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      kan ik wel folden als hij echt een nit is.
      maar flat op de flop is wel leuk tegen een nit.
      op deze zelfde turn kun je dan mooi gaan proberen te stelen. :D
    • ferray
      ferray
      Bronze
      Ik vind hem goed gespeeld, tegen sets en gemaakte flushes heb je al meer dan 40%, terwijl je een call van 2:1 hebt.

nl.pokerstrategy.com
      Board: Kc8c3c
      Equity Winst Split
      MP2 42.22% 41.09% 1.14% { 8d8s }
      MP3 57.78% 56.64% 1.14% { KK, 33, AcQc, AcJc, QcJc, AcTc, JcTc, Ac9c }
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door ferray
      Ik vind hem goed gespeeld, tegen sets en gemaakte flushes heb je al meer dan 40%, terwijl je een call van 2:1 hebt.

nl.pokerstrategy.com
      Board: Kc8c3c
      Equity Winst Split
      MP2 42.22% 41.09% 1.14% { 8d8s }
      MP3 57.78% 56.64% 1.14% { KK, 33, AcQc, AcJc, QcJc, AcTc, JcTc, Ac9c }

vind wel te kort door de bocht.
      als hij eenmaal reraiset is hij indd redelijk commited. maar moet hij reraisen?
    • Horroroids
      Horroroids
      Bronze
      Maar als ik de flop gewoon call en dan ga proberen te stelen op een club turn, verander ik mijn set toch net zo goed in een bluf als wanneer ik raise/fold speel op de flop? En het is even duur: Ik call flop, pot op turn (club) is $13.5 en ik donk iets van $10, komt dus ook uit op ongeveer $14.

Ik kan wel een reden bedenken waarom call flop donk turn beter is, op de flop laat ik met een c/r geen betere handen folden, door club turn te donken wel nl KK. Maar er zullen veel meer random Ac handen in zijn turnrange zitten als ik flop gewoon call, omdat hij die altijd cbet (vraag me nog steeds af of hij met bare Ac broke gaat).

Als er dan geen clubs meer komen, ga ik dan alle streets gewoon check/callen? Ik zit oop dus potcontrol is moeilijk. Zijn 2nd barrel range (op non clubs) is hetzelfde als zijn broke range op de flop, misschien wat meer Ac handen omdat zijn turn cbet redelijk hoog is (67%), dus downcallen is behoorlijk kut.

Moest hij ooit KK folden op een turn c/r shove dan is dit ook nog een optie denk ik, want dit is toch meer de line die ik zou aannemen met een geflopte flush.
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      een nit gaat over het algemeen op een monoboard geen zwakke handen betten.

dus als hij bet gaat hij op de flop ook broke.
      je gaat hier gewoon een soort van coinflip aan en ik denk dat er tegen deze nit betere valueranges zijn.
    • ferray
      ferray
      Bronze
      Hij is misschien wel een nit pf, maar zijn agressie is best hoog met 3.9. Dat doet me vermoeden dat hij elke Ac hier zou betten en waarschijnlijk sterke Kx hands ook voor protectie. Ik raise hem hier toch ook altijd hoor.
    • Horroroids
      Horroroids
      Bronze
      Mja je hoeft je niet blind te staren op die AF, met grotere sample nu na 750 hands is hij gezakt naar 2.8, zen flop en turn cbet doen er meer toe en deze zijn hetzelfde gebleven.
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door ferray
      Hij is misschien wel een nit pf, maar zijn agressie is best hoog met 3.9. Dat doet me vermoeden dat hij elke Ac hier zou betten en waarschijnlijk sterke Kx hands ook voor protectie. Ik raise hem hier toch ook altijd hoor.
      je interpreteert het begrip af samen met nit niet heel goed.

een nit opent sterke handen preflop en gooit vaak moeilijk af postflop.
      wij folden AA ook bijna niet. een nit bet dit dus ook gewoon meestal door.
      en aangezien hij vooral sterke holdings opent zal hij ook vaak goed hitten en dus makkelijker doorbetten.
      zijn AF zegt hier dus niet dat hij medium sterke handen heeft.

ik denk bijvoorbeeld dat hij A:cQx niet perse gaat betten.
      en kx met non clubs gaat hij ook heel vaak gewoon checkfolden. misschien AK of nog betten, maar over het algemeen bet hij hier alleen voor value.
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      mooie line zou zijn, call flop en checkraise any turn allin.
      dit ziet er monsterlijker uit en je zet hier villain voor het blok om te callen.

alleen een beetje naar als je een turnt en villain heeft toevallig de A dan heb je geen FE natuurlijk.
      maar ik denk echt serieus dat dit tegen deze speler een betere line is.
    • ferray
      ferray
      Bronze
      Ik begrijp je redenering, maar er zijn toch nog enkele dingen waar ik aan twijfel.
      Als hij enkel cbet met top pair en goede made hands, geraakt hij toch nooit aan 69% cbet? Daar leid ik uit af dat er dus wel A :club: en sterke koningen in zijn range zitten.

En call flop, check raise all in, met welke bedoeling? Zijn sets en gemaakte flushes te laten folden? Want dat is het enige dat hij cbet volgens jou? Het is al moeilijk om mensen van top pair af te krijgen op nl50, wat zouden ze dan een flush gaan wegleggen?

Ik weet niet of dit juist is, ik propbeer enkel bij te leren :) .
    • Horroroids
      Horroroids
      Bronze
      Moest zijn 'cbet on monotone board' 69% zijn dan heb je gelijk. Maar het is nu eenmaal zo dat je op sommige boards vaker cbet dan op andere en die 69% is daar het gemiddelde van. Maar stats zoals cbet on monotone flop kan je ook wel vinden in HEM hoor.

Omdat hij realistisch enkel broke gaat met de Ac. Hij heeft een nit openingrange dus daar zitten al erg weinig suited hands in, en je doet handen zoals topset folden. Je hebt zelfs nog outs tegen Ac met een set.
    • Rogier
      Rogier
      Bronze
      naar mijn mening moet je de flop sowieso eigenlijk raisen. ondanks dat iemand een knetterharde nit is, vraag ik me echt af of iemand hier bijv geen rooie AK of zwarte queens cbet.

gratis kaarten weggeven vind ik erg meh, dus wat dat betreft raise ik altijd hier.

en Oeruh, je zou t ongetwijfeld kunnen vinden maar dr is no way dat je er tijdens die hand beschikking over hebt, en sowieso [ ] sample.

vind t echt kinda lol dat je ervanuitgaat dat iemand geen rooie KQ of AK of AA cbet hier marcel :(