NL2 QQ/K10s

• EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Twee vergelijkbare situaties waarin ik de preflop raiser ben, zit in hand 1 tegen een vis en in hand 2 tegen een reg.
      Hand afspelen

$0.01/$0.02 No-Limit Hold'em (5 handed)

Known players:
      MP3:
      $3.86
      CO:
      $3.05
      BU:
      $1.63
      SB:
      $2.03
      BB (Hero):
      $2.13

Preflop: Hero is BB with Q, Q.
      MP3 folds, CO calls $0.02, 2 folds, Hero raises to $0.10, CO calls $0.08.

Flop: ($0.21) 2, 8, J (2 players)
      Hero bets $0.20, CO calls $0.20.

Turn: ($0.61) K (2 players)
      Hero bets $0.58, CO calls $0.58.

River: ($1.77) T (2 players)
      Hero bets $1.25, CO folds, Hero gets uncalled bet back.

Final Pot: $1.77.

CO callt hier preflop dus met een wijde range. Instacalled de flop en turn. Er komen geen draws aan dus ik shove de river. Krijg dan meestal nog ‘lucker’ naar m’n hoofd omdat ze hun flush niet hebben gemaakt.

Hand afspelen

$0.01/$0.02 No-Limit Hold'em (9 handed)

Known players:
      BB:
      $3.81
      UTG1:
      $2.03
      UTG2:
      $0.87
      MP1:
      $2.06
      MP2:
      $1.99
      MP3:
      $2.52
      CO:
      $0.87
      BU:
      $0.69
      SB (Hero):
      $2.00

Preflop: Hero is SB with T, K.
      7 folds, Hero raises to $0.08, BB calls $0.06.

Flop: ($0.16) 9, K, 4 (2 players)
      Hero bets $0.14, BB calls $0.14.

Turn: ($0.44) 7 (2 players)
      Hero bets $0.38, BB calls $0.38.

River: ($1.2) 2 (2 players)
      Hero bets $0.95, BB folds, Hero gets uncalled bet back.

Final Pot: $1.2.

Vond het hier wel wat lastiger omdat ik tegen een reg zat. Hij kan de flop callen met KQ, ATh-AJh of QJh (daar zie ik hem preflop nog mee callen aangezien mijn steal). Een set had hij verdedigd op de flop. Turn verandert niks dus ik bet nog een keer. Op de river komt er geen draw aan en ik dacht hem hier wel van een paar koningen af te kunnen zetten door nog 1 x een flinke bet te maken.

Speel ik dit weer te agressief?
  • 2 antwoorden
    • cowboykoen
      cowboykoen
      Bronze
      Opzich vind ik de 1e wel nice gespeeld. Vissen callen gewoon erg veel af en ik zou de T ook gewoon doorbetten voor protectie, de K kan ie hebben maar vaakzat ook niet, als ie je raist wordt het dan wel een fold imo, vooral bij een passive fish.

De R kan je shoven maar als het een wat agressievere vis is kan je denk ik beter ch/call op blufinduce spelen omdat ie erg vaak een gemiste draw zal hebben! Een erg passieve met een hoge WTS zou ik ook eerder shoven omdat die je met troep nog afbetaald en een missed draw behind checkt.

Verder zou je preflop 5BB kunnen raisen, callen ze vaak ook nog en kan je de pot nog iets sneller opbouwen zodat ie op de R nog moeilijker oddsmatig kan folden.

Hand 2:

oR, cbet F en T zijn goed. De R redeneer je wel wat appart. Ik denk dat je hier gewoon vaak de beste hand hebt, je kan idd tegen een hogere K zitten maar die gaat toch niet folden op de R. Hij zal niet 2x callen op een drawy board om te folden op een blank river. Ik zou hier dus niet betten om je hand in een bluf om te zetten maar eerder voor value. Voor value kan je wel wat kleiner betten, +- 1/2 pot zodat eventueel een slechtere hand kan callen. Maar heel veel kan ie niet meer callen na 3 barrels dus zou ik hier eerder voor een ch/call gaan. Zo kan ie zn missed draws betten of heel mischien een slechtere hand valuebetten of in een bluf om proberen te zetten.
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      hand 1 lijkt prima , al kan je tegen de meeste villains mss best ch-folden gezien ze een toppair niet zullen folden , en ze ook niet vaak zullen bluffen.
      Hand 2 zijn flop en turn prima , op de river zou ik voor een ch-call gaan , omdat hij dan nog een blufje kan doen , en ik niet verwacht dat hij met veel slechter dan jouw hand zal callen.