99 value laten liggen?

• Poefters
      Poefters
      Bronze
      OnGame - $0.20 NL - Holdem - 8 players

SB: $44.30
      BB: $21.91
      UTG: $22.13
      Hero (UTG+1): $21.03
      MP: $18.20
      MP+1: $17.28
      CO: $18.80
      BTN: $20.46

SB posts SB $0.10, BB posts BB $0.20

Pre Flop: ($0.30) Hero has 9:spade: 9:heart:

fold, Hero raises to $0.80, fold, fold, CO calls $0.80, BTN calls $0.80, fold, fold

Flop: ($2.70, 3 players) 7:heart: 5:heart: 8:spade:
      Hero bets $2.50, fold, BTN calls $2.50

Turn: ($7.70, 2 players) 6:diamond:
      Hero bets $17.73 and is all-in, fold
      Hero wins $7.32

Stats reg: 16/5/2/1.5/74/2338 (Vpip/Pfr/3bet/agg F/Ftcbet/hands)
      Stats Fish: 60/47/33/4.2/41/33 (Vpip/pfr/3bet/agg F/wtsd/hands)

Preflop standaard

Flop: 3way tegen reg en fish
      Ik besluit uit te betten voor 2 reden,value en omdat er fish in de hand is die vaak afstackt met Toppair/A kicker of gewoon een Toppair zonder decent kicker of een hit..

De regular is een fit or fold speler die mij enkel kan 3betten met een range van 87,75,55,88,77,TT, de TT is idd raar maar lijkt een leak by hem...(2pair/set/overpair)

Zijn 3bet zou ik nog kunnen callen of ik zou hier broke kunnen gaan...ik denk dat ik voor de broke ga om ik op de turn toch niet ga folden...

Ff berekend vs 3bet reg: 2.7+2.5+7.5 = 12.7/5 = 2.54 en ik moet eigenlijk 2.85 hebben voor een call als ik hem op bovenstaande range zet, (range is tight genomen omdat hij zijn draws niet aggressief speel maar afcallt en minraist by hit flush/straight)

De turn brengt mij een straight tot 9hoog...En ik overshove AI om te protecten tegen FD en hoger straight draw en vermoed dat een fish toch gaat callen met 2pair/ FD ofzoiets...naderhand had ik daar mss beter 6$ gebet omdat ik toch een call wil en de fish sowieso in de fout laat gaan...maar anderzijds shove ik hier echt omdat ik niet wil dat er nog iets aankomt want heb tenslotte een sterke maar kwetsbare hand...

Wat denken jullie?
  • 6 antwoorden
    • cowboykoen
      cowboykoen
      Bronze
      Reg is CO denk ik en fish BU?

Als je door de reg op de F geraist wordt in een 3-way pot waarbij je verwacht dat hij niet gaat semibluffen is t een clear fold natuurlijk ;)
      Hij gaat dan 2pair/sets hebben idd en hier doe je t terrible tegen. Stel dat ie een monsterdraw heeft ofzo dan flip je maar tegen heel zn range bij mkaar met draws erbij loop je nog steeds dik achter!

De T geeft je gewoon de nuts of de fish moet een gutter met 9T gecallt hebben (das dan n cooler imo). Dat je hier gaat overbet shippen snap ik niet. Tegen zulke acties gaat een fish alleen nog een set callen terwijl ie vaak gewoon een pairtje of een draw heeft. Bet gewoon bijna pot zodat ie met elke draw de odds niet krijgt. Je blockt al een :heart: dus heeft ie maar rond de 17% om te hitten op de R mocht ie een FD hebben, als je potsize bet krijgt ie 33% dus niet de odds.
      Voor zn FD zou ie 41 dollar in de pot moeten hebben om zn call van 7 dollar te rechtvaardigen. Dit krijgt ie pcies als jullie beide shippen op de R, echter als jij gewoon op de R bij een :heart: 1/2 pot bet/fold heeft ie die IO niet, als ie ook wel eens slechter shipt kan je callen omdat ie 100% de flush zou moeten hebben om zijn call te rechtvaardigen op de T.

Maar door deze ship mis je dus basicly enorm veel value ja :)

Jouw berekening vs die reg snap ik niet echt. Stel hij raist naar 7,.50 dan moet je 5 dollar voor een T pot van 17,70 betalen. Heb je 28,24% odds nodig. Ik tel echter 5 outs (6 :heart: is ook niet echt clean of je krijgt geen value meer) en dan heb ik je 2 9's nog meegerekend die hem mogelijk zijn draw laten completen of ook in shut down modus laten gaan..
      je hebt dus +-10% odds. De pot zou voor deze odds 50 dollar moeten zijn dus je mist 33,30. Je hebt dus 188% IO nodig op de T. Zelf met een AI op de T red je dat niet en ik geef je zo en zo weinig IO bij een hit, zonder hit fold je ook nog eens mogelijk de beste hand als hij doorbarrelt met zijn monsterdraw.
    • Poefters
      Poefters
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door cowboykoen

Als je door de reg op de F geraist wordt in een 3-way pot waarbij je verwacht dat hij niet gaat semibluffen is t een clear fold natuurlijk ;)
      Hij gaat dan 2pair/sets hebben idd en hier doe je t terrible tegen. Stel dat ie een monsterdraw heeft ofzo dan flip je maar tegen heel zn range bij mkaar met draws erbij loop je nog steeds dik achter!

De T geeft je gewoon de nuts of de fish moet een gutter met 9T gecallt hebben (das dan n cooler imo). Dat je hier gaat overbet shippen snap ik niet. Tegen zulke acties gaat een fish alleen nog een set callen terwijl ie vaak gewoon een pairtje of een draw heeft. Bet gewoon bijna pot zodat ie met elke draw de odds niet krijgt. Je blockt al een :heart: dus heeft ie maar rond de 17% om te hitten op de R mocht ie een FD hebben, als je potsize bet krijgt ie 33% dus niet de odds.
      Voor zn FD zou ie 41 dollar in de pot moeten hebben om zn call van 7 dollar te rechtvaardigen. Dit krijgt ie pcies als jullie beide shippen op de R, echter als jij gewoon op de R bij een :heart: 1/2 pot bet/fold heeft ie die IO niet, als ie ook wel eens slechter shipt kan je callen omdat ie 100% de flush zou moeten hebben om zijn call te rechtvaardigen op de T.

Dacht wel al :) Logisch ook...
      Nu ik moet mss maar eens beginnen aanvaarden dat een fish op de river zijn flush nog kan hitten en dat ik het correct speel als ik 7$ ofzoiets bet op de turn...

De reden van de ship is vaak omdat ik zou durven tilten als ik zo'n pot verlies tegen een vis...mja mss hoort dat er bij...?

Jouw berekening vs die reg snap ik niet echt. Stel hij raist naar 7,.50 dan moet je 5 dollar voor een T pot van 17,70 betalen. Heb je 28,24% odds nodig. Ik tel echter 5 outs (6 :heart: is ook niet echt clean of je krijgt geen value meer) en dan heb ik je 2 9's nog meegerekend die hem mogelijk zijn draw laten completen of ook in shut down modus laten gaan..
      je hebt dus +-10% odds. De pot zou voor deze odds 50 dollar moeten zijn dus je mist 33,30. Je hebt dus 188% IO nodig op de T. Zelf met een AI op de T red je dat niet en ik geef je zo en zo weinig IO bij een hit, zonder hit fold je ook nog eens mogelijk de beste hand als hij doorbarrelt met zijn monsterdraw.
      Na jouw opmerking zie ik idd enkele out die ik niet gediscount had en op die manier mijn had zou overplayen...
    • cowboykoen
      cowboykoen
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Poefters
      Oorspronkelijk gepost door cowboykoen

Dacht wel al :) Logisch ook...
      Nu ik moet mss maar eens beginnen aanvaarden dat een fish op de river zijn flush nog kan hitten en dat ik het correct speel als ik 7$ ofzoiets bet op de turn...

De reden van de ship is vaak omdat ik zou durven tilten als ik zo'n pot verlies tegen een vis...mja mss hoort dat er bij...?

Na jouw opmerking zie ik idd enkele out die ik niet gediscount had en op die manier mijn had zou overplayen...
      Tsja t is kut om dan te verliezen maar so be it. Beter hem fouten laten maken dan dat je ze zelf maakt. Ik had ook pas 78s, flopte een flush en ch/r de fish 85% potsize. Hij callde en ik wist wel dat ie n hoge 1card FD zou hebben. T blank bet ik 90% pot. R komt dr dus de 4e diamond en bet ie ineens potsize zowat. Dacht ik ook fuckkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk die ass callt 2x dik tegen de odds in en dan het ie t hier. Toen dacht ik ff na en folde ik ofcourse en kon ik t snel loslaten. Hij maakte immers de fout om telkens te callen met 7 outs (14%) voor een prijs van ongeveer 30%. Met IO erbij zou ie er al nooit aan komen om zn calls te rechtvaardigen en nu had ie zelfs 0,0 IO. Haha laat m dat nog maar 10 keer doen :) Next hand :)
    • Poefters
      Poefters
      Bronze

Tsja t is kut om dan te verliezen maar so be it. Beter hem fouten laten maken dan dat je ze zelf maakt. Ik had ook pas 78s, flopte een flush en ch/r de fish 85% potsize. Hij callde en ik wist wel dat ie n hoge 1card FD zou hebben. T blank bet ik 90% pot. R komt dr dus de 4e diamond en bet ie ineens potsize zowat. Dacht ik ook fuckkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk die ass callt 2x dik tegen de odds in en dan het ie t hier. Toen dacht ik ff na en folde ik ofcourse en kon ik t snel loslaten. Hij maakte immers de fout om telkens te callen met 7 outs (14%) voor een prijs van ongeveer 30%. Met IO erbij zou ie er al nooit aan komen om zn calls te rechtvaardigen en nu had ie zelfs 0,0 IO. Haha laat m dat nog maar 10 keer doen :) Next hand :)
      Ja ik weet het maar moet het gewoon nog wat aanleren en ik heb het gevoel dat het sneller gaat eens je echt mensen wat kunt lezen en dat begint wel te lukken op mijn limieten, mag juist zien dat ik niet te veel fold omdat ik te weinig of te traag kan rekenen hoeveel de potodds zijn :)

mss ergens noteren of wat instuderen van de meest voorkomende :)
    • cowboykoen
      cowboykoen
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Poefters

Ja ik weet het maar moet het gewoon nog wat aanleren en ik heb het gevoel dat het sneller gaat eens je echt mensen wat kunt lezen en dat begint wel te lukken op mijn limieten, mag juist zien dat ik niet te veel fold omdat ik te weinig of te traag kan rekenen hoeveel de potodds zijn :)

mss ergens noteren of wat instuderen van de meest voorkomende :)
      Yea ik ben dat ook aan t instuderen wat je met welke draw kan callen, erg handig. Zie mn blog, daar heb ik hele berekeningen in staan 1na laatste pagina
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      pre is goed
      je flopbetsize ben ik ook fan van , je zit 3way , je hebt nog equity to the nuts (de straat zie ik als de nuts).
      als de reg shipt ben je zeer afhankelijk van reads , of hij semibluft of niet.
      Op de turn mis je echt veel value door te instashippen.
      Allereerst laat je ongeveer elke Fd folden , wat je dus niet wilt.
      Ten tweede zal je ook elke set en lower straight doen nadenken of ze wel zouden callen , waar je als je in 2 straten ai gaat (6 turn , ship river) dat je kan veel meer value verwachten .
      Als hij bet op een suited river kan je zonder problemen folden , want ik vermoed niet dat hij met een mindere hand dan de jouwe zal betten.
      Op een river die het board pairt wordt het lastiger , maar denk ik dat je ook kan ch-folden , gezien hij wss geen 2P die geen boat is geworden plots in een bluf zal veranderen ofzo .