FR NL25 88 from sb

• giraffe1977
      giraffe1977
      Bronze
      mp1 speelt 40-9 over een descend sample.

Denk niet dat ik hier achteraf gezien kan set minden?

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.50(BB) Replayer
      SB ($51.40)
      Hero ($56.45)
      UTG ($51.63)
      UTG+1 ($33.82)
      UTG+2 ($47.75)
      MP1 ($51.97)
      MP2 ($52.57)
      CO ($23.25)
      BTN ($51.13)

Dealt to Hero 8:diamond: 8:spade:

fold, UTG+1 calls $0.50, fold, MP1 raises to $2, fold, fold, fold, fold, Hero calls $1.50, fold

FLOP ($4.75) 6:spade: Q:heart: K:club:

Hero checks, MP1 bets $2.37, Hero folds

MP1 wins $4.52
  • 12 antwoorden
    • sjengfred
      sjengfred
      Bronze
      Ik denk dat je hier prima kunt setminen, hij opent redelijk tight en hij is een vis dus hij gaat je vaak afbetalen als je hit. Verder kan UTG er nog bij komen en stijgen je implieds.
      Op deze flop geef je natuurlijk op.
    • giraffe1977
      giraffe1977
      Bronze
      bij wat voor pfr denk jij dat je sowieso kan setminden als je het hu krijgt ik hou altijd een vrij tighte range aan tot bv 4% is dit wel ok?. Deze gast opent 9 en dacht dat ik het dan misschien niet kon.
    • LaughingMan85
      LaughingMan85
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door giraffe1977
      bij wat voor pfr denk jij dat je sowieso kan setminden als je het hu krijgt ik hou altijd een vrij tighte range aan tot bv 4% is dit wel ok?. Deze gast opent 9 en dacht dat ik het dan misschien niet kon.
      Dit is idd veel en veel te tight, tegen vissen en zeker op deze limieten kun je altijd wel setminen imo volgens de call20 regel en tegen nits ook (lees PFR<10), enkel tegen heel degelijke regs zal het miss wat minder profitabel zijn maar dan nog zal het meestal wel EV+ zijn hoor tenzij ze natuurlijk heel loose openen en postflop passief zijn.
    • giraffe1977
      giraffe1977
      Bronze
      Is WTSD ook een stat waar jullie bij setminden specifiek op letten?
    • LaughingMan85
      LaughingMan85
      Bronze
      ik persoonlijk niet echt, al kan het zeker wel nuttig zijn, zo zou een hogere WTSD kunnen betekenen dat iemand te gemakkelijk broke gaat en je dus gemakkelijker wordt afbetaald met een set.
      Het enige probleem met deze stat is dat je nooit zeker weet hoe het komt dat iemand zijn WTSD te hoog is, zo kan het zijn dat villain te gemakkelijk broke gaat maar het kan ook zijn dat villain te passief is en te weinig valuebet op de river bijvoorbeeld.
      Omgekeerd betekent een lage WTSD ook niet meteen dat villain een nit is. het kan zijn dat hij gewoon heel aggressief is en dus veel mensen uit de hand blufft, ofwel opent hij heel loose met heel veel marginale handen waardoor hij maar in zeer weinig gevallen een hand heeft die goed genoeg is om naar de shwdn te gaan.

Daarom dat ik meestal gewoon kijk ofdat villain een fish is of een slechte TAG/nit want tegen hun is het altijd wel profitabel
    • giraffe1977
      giraffe1977
      Bronze
      top goeie uitleg thnks ook voor al je andere reactie natuurlijk heb er echt veel aan en vind super tof dat je er je vrije tijd in steekt R.E.S.P.E.C.T. :D :D
    • LaughingMan85
      LaughingMan85
      Bronze
      np
    • cowboykoen
      cowboykoen
      Bronze
      @ Laugh, setmine je ook vanuit de blinds vs een unknown UTG/MP oR? Ik merk dat ik OOP gewoon vrij weinig kan afstacken ondanks hun range erg sterk is. Ik heb het gevoel dat op een ch/r bet T gewoon veel overpairs gefold worden, IP speel ik daardoor ook vaak call/call/raise omdat je ze dan altijd stackt met hun overpairs en soms ook nog van minder veel meer value krijgt als ze veel barrelen (probeer dit wel voornamelijk op droge boards te doen om niet outdrawn te raken of geen value meer te vangen als de draw aankomt).

Er zit dan ook nog wel verschil in de hoogte van de oR. Als ze 4BB oR moet je 3BB bijleggen en krijg je zo'n call 32. Bij 3BB krijg je zo'n call 49. 3BB call ik dus wel eigelijk altijd omdat je ze maar weinig hoeft te stacken, vs 4BB vraag ik me al af of je eraan komt zonder reads te hebben dat ie een hoge WTS heeft of veel barrelt.

Vanuit de SB heb je bij 3BB +- call 40 en 4BB call 27, dan vind ik t nog wat krapper worden en kan de BB nog squeezen.

Hoe denk jij over setminen vanuit de blinds?
    • LaughingMan85
      LaughingMan85
      Bronze
      Unknowns zullen je inderdaad meestal veel respect gaan geven indien je begint te raisen OOP maar dan moet je gewoon andere lines aannemen die op korte termijn miss wel profitabeler zijn.
      Natuurlijk moet je je lines aanpassen aan het board, zo zal ik IP op droge boards ook bijna nooit gaan raisen met een set en slowplayen, een flopraise op zo een board is altijd wel raar
      Maar een unknown kan evengoed ook een fish zijn die wel broke gaat met slechte hands vandaar dat je altijd wel de odds zult hebben om te setminen tegen een unknown no matter hoe dat je de hand speelt.
    • cowboykoen
      cowboykoen
      Bronze
      Yea oke. In de artikelen staat alleen ookal is t board dry, OOP bijna altijd ch/r op de F omdat je anders vaak een ch behind op de T gaat zien voor potcontrol (of omdat voor hem een scarecard valt) waardoor je de R moet donken en nooit meer AI komt.

Een ch/r lijkt wel heel sterk maar is wel eerder een bluf dan een ch/r op de T. Daar wordt je denk ik bijna nooit meer door slechter gecallt? meestal krijg ik ze op de F nog wel mee maar folden ze enorm veel op de T. Maarja ch/r F en dan ch T (voor weer een raise) is ook appart en vraag me af in hoeverre dat werkt. Maar als je doorbet folden ze zoveel! Of maybe n super rare bet, 1/4 pot ofzo zodat ze haast wel moeten callen en veel zullen gaan raisen?
    • LaughingMan85
      LaughingMan85
      Bronze
      Je kunt ook 3 straten gaan leaden, dan krijg je het er wel nooit allemaal in maar krijg je zeker 3 straten value van een overpair.
      En als mensen zoveel folden op een ch/r bet T dan moet je die line ook gewoon gaan gebruiken als bluff indien je je set hebt gemist.
      Anyway, je moet echt niet veel geld winnen om setminen profitabel te maken en villain moet maar heel af en toe broke gaan om EV+ te spelen en op NL50- is dit zeker wel het geval
    • cowboykoen
      cowboykoen
      Bronze
      :D Tnx weer