Nl4 KK

• Sol4r
      Sol4r
      Bronze
      Ben ik hier te bang of op tijd weg?

$0.02/$0.04 No Limit Holdem
      OnGame
      8 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
      UTG ($3.86)
      UTG+1 ($8.15)
      MP1 ($11.83)
      MP2 ($3.48)
      Sol4r (CO) ($4.26)
      BTN ($1.70)
      SB ($2.96)
      BB ($1.34)

Pre-Flop: ($0.06, 8 players) Sol4r is CO K :club: K :spade:
      4 folds, Sol4r raises to $0.12, 2 folds, BB calls $0.08

Flop: 9 :club: A :diamond: 8 :heart: ($0.26, 2 players)
      BB bets $0.12
  • 7 antwoorden
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Zou em denk ik callen en kijken wat hij op de turn doet. Denk dat het of een bluf is of een zwakke aas.
    • Sol4r
      Sol4r
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door EevQQ
      Zou em denk ik callen en kijken wat hij op de turn doet. Denk dat het of een bluf is of een zwakke aas.
      Ik had hem gefold.
      Kom deze situatie veel tegen.
      Blij met KK preflop, maar als er dan en aas op de flop komt weet ik eht niet meer.
      Als er naar me gecheckt wordt, c-bet ik altijd, maar na een donkbet weet ik het niet en neem ik de veilige beslissing.

Iemand een goede tip?
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze

Ik had hem gefold.
      Kom deze situatie veel tegen.
      Blij met KK preflop, maar als er dan en aas op de flop komt weet ik eht niet meer.
      Als er naar me gecheckt wordt, c-bet ik altijd, maar na een donkbet weet ik het niet en neem ik de veilige beslissing.

Iemand een goede tip?
      Ik fold hier niet en al zeker niet met KK. Zo'n donkbetje is gewoon vaak een bluf of misschien iemand die goedkoop wil drawen ofzo. Raisen zal ik niet gauw doen op de flop voor het geval dat hij me echt beat heeft.
      Die A zit in jou range, hij is net zo goed bang dat jij met AA of AK geraised hebt preflop. Zelf zal hij zo'n sterke hand niet hebben anders had hij jou wel ge3bet preflop. Als hij hier A3 heeft en jij callt flop en bet de turn dat kun je hem daar nog van afzetten. Als hij niks heeft zal hij vaak op de turn naar je toe checken en fold hij waarschijnlijk na een grote bet.
      Als hij op de turn weer barrelt dan leg ik KK ook neer.

Ik zat vandaag in dezelfde situatie maar dan met AK. Ik raise preflop en wordt gecalled door een enorme vis, die vervolgens ook iets minder dan de halve pot donkt op de flop. Het was een lage (paired) flop dus ik wilde eigenlijk wegleggen, maar callde toch. Er kwam een A op de turn en hij bet weer, ik raise en hij callt. Hij shoved de river en ik call, zit hij met J high..
      Als een vis een goede hand heeft op de flop dan zullen ze eerder slowplayen dan donkbetten is mijn ervaring.

Misschien zit ik ernaast, ben benieuwd naar wat de judge ervan vind want ik kom dit ook heel veel tegen :)
    • KillBZ
      KillBZ
      Bronze
      Ik zou hier juist omdat die A ook in hero's range zit wel raisen. Dit omdat als je callt niet weet wat je moet doet als villian nog een keer bet en de kant is groot dat hij hier een 10J hand heeft waarmee hij aan het drawen is.
      Daarom zou ik op de flop wel de donklead raisen, als hij reraised is het wel fold omdat je altijd beat bent dan..
      Callt hij de flop dan evalueer je de je de turn.

Als hij op de turn checkt zou ik denk ik voor een 2nd barrel gaan omdat je zo zijn draws laat betalen en als hij wel een aas heeft is de kans groter dat je cheap naar showdown komt.

Waarom kom je cheap naar showdown? Nu kun je de betsize zelf bepalen en dan zal villian ook met een aas vaak op de river checken waarna je behind kan checken. Als je op de turn hier behind zou checken, is de kans groot dat villian ook met zijn gemiste draws en andere blufs hier gaat betten om je uit de pot te jagen en dan kan hij ook zelf de sizing bepalen, wat vrij vervelend is.
    • Sol4r
      Sol4r
      Bronze
      Ok thanks allebei.

Ik neem deze gedachtegang mee naar de volgende session :)
    • cowboykoen
      cowboykoen
      Bronze
      Ik call hier zijn donk omdat hij Ax eerder zou ch/callen ch/raisen dan donken. Zie m hier eerder een lager PP spelen mss een heel zwakke aas. Beide zal die op de T vaak niet betten en kan je behind checken omdat je toch wel WA/WB bent. Fold iig nooit tegen zo'n zwakke bet.

Als je op de T bet hou je zn Ax erin en laat je eventuele blufs/pairs die je beat folden. Een enkele TJ krijgt een freecard maar thats it.

Mogelijk krijg je op de R nog een bet die je kan callen als ie neit te groot is (blockbetje) of kan je heel klein voor value betten.
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      op de flop heb je zowieso een call , kan een PP of een Tx hand zijn die lead om zelf de prijs te zetten.
      raisen isoleer je je tegen beter dus dat zou ik niet doen.
      Op de turn kan je wel folden als hij nogmaals lead.
      als hij daar niet bet kan jij betten om dan de river behind te checken , ofwel de turn checken en dan de river betten. Voordeel is dat je hand dan wat underrepd is en je dus lichter value kan halen , nadeel is dat je een freecard geeft .