NL4 Flush drawen

• Sol4r
      Sol4r
      Bronze
      Moet ik hier een third barrel afvuren of opgeven?

$0.02/$0.04 No Limit Holdem
      OnGame
      9 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
      UTG ($4)
      UTG+1 ($3.83)
      MP1 ($6.82)
      MP2 ($2.38)
      MP3 ($4.87)
      CO ($3.94)
      BTN ($2.85)
      Sol4r (SB) ($3.33)
      BB ($4)

Pre-Flop: ($0.06, 9 players) Sol4r is SB 5 :diamond: A :diamond:
      1 fold, UTG+1 calls $0.04, 2 folds, MP3 raises to $0.20, 2 folds, Sol4r calls $0.18, 1 fold, UTG+1 folds

Flop: 7 :diamond: Q :diamond: J :spade: ($0.48, 2 players)
      Sol4r bets $0.32, MP3 calls $0.32

Turn: Q :club: ($1.12, 2 players)
      Sol4r bets $0.64, MP3 calls $0.64

River: J :heart: ($2.40, 2 players)
  • 7 antwoorden
    • theiceman13
      theiceman13
      Bronze
      Hee Sol4r,

Preflop is dit een fold volgens de starthandenkaart.
      Weet niet of je die erbij gebruikt? (kan best handig zijn)

Probeer ook altijd met 4$ aan tafel te zitten ipv. $3.33.

Op de flop kan je denk ik beter checken, omdat je geen iniatief hebt getoond preflop en zo laat je villain zijn slechtere handen direct folden.
      Als villain hier dan C-bet kan je kijken of je de goede odds krijgt om te callen.

Als je de hand zo speelt kom je niet meer in de situatie waar je jezelf hoeft af te vragen of je een third barrel moet afvuren of de hand moet opgeven.
    • Sol4r
      Sol4r
      Bronze
      Ja ik hou de starthandenkaart er bij.
      Deze pre flop raise kwam van een erg LAG speler (35/29)

Was waarschijnlijk beter om hem te folden pre flop, maar het ging me meer om het vervolg.
      Mijn donk bet was dus al de tweede fout in deze hand? :)
    • Poefters
      Poefters
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Sol4r

Was waarschijnlijk beter om hem te folden pre flop, maar het ging me meer om het vervolg.
      preflop is idd een fold...Zulke speculatieve handen zijn goed als je in een multiway pot terecht komt.
      Verder is het hier nog meer een fold daar je uit positie zit en je eerst moet bekennen...

Nu as played, Het donkbet laten we achterwegen, het kan in bepaalde situaties maar een beetje speler zal jou nooit de juiste odds geven om te drawen...Ik zou daar check/callen volgens de potodds....

Goed, je krijgt de odds dus je callt OOP...Turn brengt een paired board...
      Wordt je niet zo happy van en de kans bestaat dat je zelfs niet meer naar de beste hand kan drawen...en tevens zit je uit positie waardoor je bij een hit op de river nog niet echt weet waar je staat en enkel zijn bet kan callen...

Ik zou daarom aanraden om deze speculatieve handen pas te spelen als er een multiway pot is van min 3 spelers...het is de kunst om met deze handen preflop zo weinig mogelijk te investeren daar ze preflop vaak niet zoveel waard zijn maar waar tegenover staat dat deze handen op de flop soms monsters kunnen worden...
    • Sol4r
      Sol4r
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Poefters
      Oorspronkelijk gepost door Sol4r

preflop is idd een fold...Zulke speculatieve handen zijn goed als je in een multiway pot terecht komt.
      Verder is het hier nog meer een fold daar je uit positie zit en je eerst moet bekennen...

Nu as played, Het donkbet laten we achterwegen, het kan in bepaalde situaties maar een beetje speler zal jou nooit de juiste odds geven om te drawen...Ik zou daar check/callen volgens de potodds....

Goed, je krijgt de odds dus je callt OOP...Turn brengt een paired board...
      Wordt je niet zo happy van en de kans bestaat dat je zelfs niet meer naar de beste hand kan drawen...en tevens zit je uit positie waardoor je bij een hit op de river nog niet echt weet waar je staat en enkel zijn bet kan callen...

Ik zou daarom aanraden om deze speculatieve handen pas te spelen als er een multiway pot is van min 3 spelers...het is de kunst om met deze handen preflop zo weinig mogelijk te investeren daar ze preflop vaak niet zoveel waard zijn maar waar tegenover staat dat deze handen op de flop soms monsters kunnen worden...
      Thanks Poefters

Stiekem voelde ik natuurljk al aan dat deze hand slecht gespeeld was en daarom postte ik hem ook.
      Ik neem je advies mee naar de volgende session. :)
      -> Geen speculatieve handen meer spelen in een non-multi-player pot
    • cowboykoen
      cowboykoen
      Bronze
      Pre fold idd.
      Mischien sta je op zijn range voor maar je zit OOP zonder initiatief, in positie zou je nog eens kunnen callen om te floaten etc, maar dat zou ik niet op dit limiet gaan doen. Gewoon value poker spelen.

Nu zou ik op deze flop voor een ch/raise gaan. Hij cbet hier vaak en zal vaak gemist hebben en direct op moeten geven. Door een ch/call en bijvoorbeeld een donk bij een hit leg je meteen je hand open en zal je weinig value krijgen. Door hem te ch/raisen heb je enorm veel FE en kan je door barrelen op de T als semibluf of meteen voor value als je hit.
      Ik zou 80% potsize raisen dus 1,15 op de F. Er zit dan iig genoeg in de pot om te T te shoven.

Ik vind donk/donk iig beter als ch/call omdat je hand dan iig minder obvious is, maar dit is moeilijker te balancen en minder logisch.
      Of je nu een draw actief/passief speelt, als je op de R staat zou ik op deze stakes niet gaan 3d barrelen tenzij je erg goede reads hebt.

BTW je zit niet fullstacked aan tafel. Dit zal ik wel doen anders heb je vaak te weinig IO voor de bigstack strategie.
    • Sol4r
      Sol4r
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door cowboykoen
      Pre fold idd.
      Mischien sta je op zijn range voor maar je zit OOP zonder initiatief, in positie zou je nog eens kunnen callen om te floaten etc, maar dat zou ik niet op dit limiet gaan doen. Gewoon value poker spelen.

Nu zou ik op deze flop voor een ch/raise gaan. Hij cbet hier vaak en zal vaak gemist hebben en direct op moeten geven. Door een ch/call en bijvoorbeeld een donk bij een hit leg je meteen je hand open en zal je weinig value krijgen. Door hem te ch/raisen heb je enorm veel FE en kan je door barrelen op de T als semibluf of meteen voor value als je hit.
      Ik zou 80% potsize raisen dus 1,15 op de F. Er zit dan iig genoeg in de pot om te T te shoven.

Ik vind donk/donk iig beter als ch/call omdat je hand dan iig minder obvious is, maar dit is moeilijker te balancen en minder logisch.
      Of je nu een draw actief/passief speelt, als je op de R staat zou ik op deze stakes niet gaan 3d barrelen tenzij je erg goede reads hebt.

BTW je zit niet fullstacked aan tafel. Dit zal ik wel doen anders heb je vaak te weinig IO voor de bigstack strategie.
      Heb deze hand al uit mijn pre flop range verbannen :D

Ik speel op bwin en heb de optie rebuy chips nog niet kunnen vinden. Voeg nu handmatig steeds toe als ik onder de $4 sta, maar dat duurt dan weer een hand voordat ie er bij is. Soms vergeet ik het ook gewoon een paar handen.
      Aktiepunt: enable rebuy chips (optie zoeken voordat ik volgende session ga spelen)
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      hey , goed dat je deze post omdat je zelf al vermoed dat het niet goed is :)
      ik zal je het zoeken besparen , er is geen autorebuy op bwin :P

over de hand. Preflop callen kan je idd niet in een niet-multiway pot .
      3betten of folden zijn de opties.
      op de flop kan je zowel ch-callen als ch-raisen als ch-folden. Donkleaden ben ik niet zo een fan van. Op de turn moet je zeker niet verder leaden , hij zal bijna niks folden.