AT en kleine paartjes toevoegen aan SSS

• Andjing
      Andjing
      Bronze
      Stelling: is het een goed idee om AT en kleine paartjes te spelen vanaf de BTN als er naar je toe gefold wordt? Volgens het SSS artikel spelen we alleen KQ+ vanuit late position maar is het niet zonde om de blinds te laten liggen als iedereen naar je toe foldt en je hebt een speculatieve hand like AT of 55 ?
  • 9 antwoorden
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      dit is al gevorderde SSS en best niet doen als je geen stats/hud hebt :)
      Ook niet nodig op 10NL-25NL.
      Zie dat je eerst de basis onder de knie hebt en geen fouten meer maakt.
      groeten
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      probleem met kleine paartjes is dat je geen goede implied odds hebt voor een set. Je zal op de flop nooit weten waar je staat aangezien er altijd overkaarten komen. Hetzelfde geld voor AT. Als er een aas op de flop komt en je krijgt al je geld erin lig je vaak achter tegen AJ of AQ. Op de lagere limieten is het niet nodig om dit soort marginale handen te spelen en je zelf in een moeilijke situatie te brengen. Als je hogere limieten gaat spelen (NL100+) word het steeds moeilijker om super-tight winstgevend te kunnen spelen aangezien bijna iedereen daar met stats speelt en ze je geen actie zullen geven. op dat moment zal je je hand selectie moeten uitbreiden om zodoende meer actie te krijgen. Maar op de lage limiet is spelen met AT en kleine paartjes geen goed idee.
    • HoofdVogel
      HoofdVogel
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Andjing
      Stelling: is het een goed idee om AT en kleine paartjes te spelen vanaf de BTN als er naar je toe gefold wordt? Volgens het SSS artikel spelen we alleen KQ+ vanuit late position maar is het niet zonde om de blinds te laten liggen als iedereen naar je toe foldt en je hebt een speculatieve hand like AT of 55 ?

jawel zie DIT artikel ;)

wel niet overdrijven op de lage limieten
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door TimothyVdp1
      dit is al gevorderde SSS en best niet doen als je geen stats/hud hebt :)
      Ook niet nodig op 10NL-25NL.
      Zie dat je eerst de basis onder de knie hebt en geen fouten meer maakt.
      groeten

Gets my 2 cents ;)
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Hoi Andjing,

Welkom op het SSS forum, goed dat je over de strategie nadenkt en vragen stelt. Ik zou je aanraden geen aanpassingen te maken aan de SSS totdat je je bonus hebt vrijgespeelt.
      Het is erg belangrijk dat je een goede basis hebt om verder op te bouwen. Je loopt zo het risico om verkeerde dingen aan te leren.

Op 10NL zijn mensen vaak te loose, dus zal je vaker gecallt worden en zal je zo dus je variance vergroten.
    • Andjing
      Andjing
      Bronze
      Hey Sreteb en de rest, bedankt voor jullie antwoorden. Ik ben al een redelijk ervaren online speler. Ik heb al meerdere BRs opgebouwt (en vervolgens weer weggedonkt:P ). Maar ik ben van plan om het nu eens serieus aan te pakken :) Het leek me alleen zonde van het geld om de blinds te laten liggen als ik de kans krijg ze te stealen als ik een redelijke hand op de BTN heb en iedereen fold naar me toe. Maar je zal wel gelijk hebben Sreteb, de meeste 10NL spelers zijn gigantisch loose (al helemaal op mansion waar ik speel). Ik zie vaak dat mensen mijn push met AKs op een T48 rainbow boardje callen met AJo :P Maar goed ik denk dat ik me maar gewoon aan de strategie ga houden zoals die beschreven is in de artikelen want ik heb anderzeids ook al gemerkt dat blufjes en subtiele plays niet besteed zijn aan de meeste spelers. En dat stoort me toch wel. Ik ben eigelijk meer een SnG en toernooi speler en ik mag graag bluffen als ik zwakte zie bij een villain maar dat werkt hier dus voor geen meter. :P Ik ben gewend om te knokken voor elke pot maar dat is bij cashgames niet echt een +ev strategie haha :)

Trouwens, kan iemand me vertellen wat goede SSS stats zijn? Ik heb nu mijn eerste 5k handjes gespeelt en vraag me af of ik een beetje goed zit :)
    • Kraelog
      Kraelog
      Bronze
      8/7 is ongeveer wel goed maar 5k handen is nogal weinig om er iets over te zeggen.
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      vpip zou gelijk moeten zijn aan pfr, rond de 7-8
      agression factor ook heel hoog

groeten
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Andjing
      Maar goed ik denk dat ik me maar gewoon aan de strategie ga houden zoals die beschreven is in de artikelen want ik heb anderzeids ook al gemerkt dat blufjes en subtiele plays niet besteed zijn aan de meeste spelers. En dat stoort me toch wel. Ik ben eigelijk meer een SnG en toernooi speler en ik mag graag bluffen als ik zwakte zie bij een villain maar dat werkt hier dus voor geen meter. :P Ik ben gewend om te knokken voor elke pot maar dat is bij cashgames niet echt een +ev strategie haha :)
      Je moet op de micros alleen ABC poker spelen. Dus je goede handen betten en weinig/niet bluffen. Subtiele plays kan je later maken wanneer je hoger speelt. Er is zeker wel een plaats daarvoor, alleen dus niet op de micros. De meeste tegenstanders daar hebben net door dat ze twee kaarten hebben.