Nl25 QQ BB

• shevas7
      shevas7
      Bronze
      Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.25(BB) Replayer
      SB ($10.68)
      Hero ($25.65)
      UTG ($11.63)
      UTG+1 ($25.49)
      UTG+2 ($29.77)
      CO ($20)
      BTN ($10.35)

Dealt to Hero Q:heart: Q:club:

fold, UTG+1 calls $0.25, UTG+2 calls $0.25, CO calls $0.25, BTN raises to $1.75, fold, Hero raises to $5, UTG+1 calls $4.75, fold, fold, fold

FLOP ($12.35) 2:heart: J:diamond: 2:spade:

UTG+1 is een dikke vis die al de hele tijd geld zat weg te smijten. Speelde op dat moment iets van 84/18 over + 100 handen.
      De BU speelde iets van 15/13 maar had ook een 3bet van 10, dus ik vermoed dat deze vaak preflop de pot probeert op te pakken met non primium hands.

Nu wat doe ik het beste preflop? Ik had graag de UTG+1 in de pot gehouden maar er is ook nog de BU. En wat ik ook niet wou tegenkomen is dat als ik te groot bet en de BU shoved ik enkel kan callen en zelf niet kan shoven. (doordat BU minder raised dan de minraise.)
  • 1 antwoord
    • LaughingMan85
      LaughingMan85
      Bronze
      Dit is gewoon een standaard 3-bet preflop, je hand is te sterk om iets anders te doen in zo een family pot, alleen is de vraag wat de juiste sizing is.
      Als UTG echt zo een grote vis is zal hij heel vaak je 3bet callen waardoor de andere spelers heel vaak geneigd zullen zijn om ook te callen vanwege de goede (implied odds).
      Bovendien zit je hier OOP dus zou ik de 3bet hier toch groot genoeg maken en zeker minstens 3x de size van BU zijn raise .
      Als UTG dan callt en BU dan shovet kun je inderdaad enkel callen, maar dat is juist niet erg omdat UTG dan ook altijd zal callen waardoor je hem nog meer geld doet investeren preflop.