PLO, SB vs BB

• BillGatesIII
      BillGatesIII
      Bronze
      Ik wilde een Hold'em SB vs BB strategie uitproberen in PLO. In Hold'em zie je wel vaker een 3bet van de BB met daaropvolgend een 4bet van de SB. Gewoon omdat je niet gelooft dat de BB een hand heeft. En hij net zo hard niet gelooft dat jij een hand hebt :)

Was ff wachten op een mogelijkheid omdat ik ongeveer 200bb diep wilde zitten en een Ace-blocker wilde hebben voor deze move.

PartyPoker $0.50/$1

(BB) $191.50
      Me(SB) $207.39

Pre Flop: Me(SB) with [6s,7d,7h,Ah]
      3 folds, Me(SB) raises 2.39, (BB) raises 7.67, Me(SB) raises 18.50, (BB) raises 55.50, Me(SB) calls 42.78

Flop: (6h,6d,5d) (2 players)
      Me(SB) checks, (BB) bets 125.34, Me(SB) raises 143.22, (BB) calls 1.99

Turn: Ac
      River: 4h

Final:
      (BB) shows [Ad,Kh,4s,As]
      (BB) wins 380

(Is jammer van de geturnde 1-outer maar dat kan gebeuren en gaat het niet om in deze post.)

Kun je deze move maken in PLO? En zo ja, zijn m'n betsizes in orde? Mag ik dan wel de 4bet callen? Of moet ik pushen of folden?

En als dit geen goeie move is, hoe gaan blind vs blind gevechten in PLO? Of bestaan ze daar niet? Geef je gewoon altijd op als de BB je 3bet?
  • 2 antwoorden
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      ik heb nog altijd moeite met 3bets in plo, dus daar ga ik niet veel over zeggen. maar wel is het zo dat je blockers in plo minder meetellen.
      dus je A blocker klinkt wel leuk, maar of die zo goed werkt.

ik denk persoonlijk dat meeste villain niet snel gaan 3betten in plo blind vs blind.
      hij zou veel vaker met veel handen gewoon flatten omdat hij toch positie heeft.
      zijn 5bet is dan natuurlijk obvious AAxx.

zou liever zelf de 3bet doen, omdat je dan een 4bet kunt flatten. en je meer geld behind hebt en dus postflop meer kunt winnen. nu moet je toch te vaak op geven op any flop.

en o ja speel gewoon wat meer ABC. geeft zat value hoor :D
    • Marple08
      Marple08
      Bronze
      Als de BB je steal al 3-bet krijg je ze met geen paard meer uit de hand. Omdat de meeste 3-bets toch top van hun range is. Jouw 4-bet bluf zal dus bijna altijd gecalled worden. Dan moet je met een mediocre hand OOP een huge pot spelen, nooit echt aan te bevelen.

En zo als Marcel al zegt, speel gewoon ABC met een klein beetje D en je maakt al winst genoeg. :)