[MSS NL10] AQs 3-bet shove preflop

• BaggerSmurf
      BaggerSmurf
      Bronze
      PartyGaming - $0.10 NL - Holdem - 8 players
      Hand converted by PokerTracker 3

UTG+1: $2.85
      Hero (MP): $2.85
      MP+1: $2.49
      CO: $4.73
      BTN: $10.00
      SB: $17.91
      BB: $16.96
      UTG: $3.00

SB posts SB $0.05, BB posts BB $0.10

Pre Flop: ($0.15) Hero has Q:club: A:club:

fold, UTG+1 raises to $0.40, Hero raises to $2.85 and is all-in, fold, fold, fold, fold, fold, fold

Hero wins $0.95

UTG+1 was een unknown, dus hier had ik gewoon moeten folden. Maar ik had een vraag over 3-bet shoven preflop.

Ik koop in met 30bb, dus een 3-bet betekent vaak dat ik met een c-bet op de flop all-in moet. Dan kan ik net zo goed preflop shoven.

Is QQ+ dan een uitzondering? Je wil met deze handen eigenlijk wel heel graag een call of 4-bet zien. Door normaal te 3-betten en op de flop te shoven haal je meer value uit je goede hand?

Op wat voor stats/notes moet ik letten bij de raiser? Als hij 6/6 speelt en zijn fold to 3-bet niet bijster hoog is, AQs gewoon folden, ook al zit je in een goede positie?
  • 3 antwoorden
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Hey,

ALs men openraised kan men vervolgens folden, callen of reraisen wanneer men wordt gereraised. Daar moet je naar kijken wat er gebeurd met zijn range. Je kan wel domweg zeggen ''oh hij speelt 6/6 en fold to 3bet 90% , let's 3bet!'' maar dat is obvious wrong ( up to you to find out welke dingen er fout zijn in deze statement ;) )

Dus bijv. als je 3bet met AQs en je weet dat ie slechters called op een kleine 3bet maar niet op een shove dan is obvious kleiner 3betten beter om vervolgens om op any flop te schuiven.

on the flipside je hebt ook tighte spelers die alleen 4bet/fold spelen en je dus money wint omdat ze ongelooflijk vaak folden

Mvg,
      Gerv
    • BaggerSmurf
      BaggerSmurf
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Gerv
      ALs men openraised kan men vervolgens folden, callen of reraisen wanneer men wordt gereraised. Daar moet je naar kijken wat er gebeurd met zijn range. Je kan wel domweg zeggen ''oh hij speelt 6/6 en fold to 3bet 90% , let's 3bet!'' maar dat is obvious wrong ( up to you to find out welke dingen er fout zijn in deze statement ;) )
      Hij raiset ongeveer 6% wat volgens mij neerkomt op ongeveer 88+, AK en AQs? Wanneer wij hem dan 3-betten fold hij 90% van deze range, wat ongeveer KK+ overlaat.
      Aangezien 90% gefold wordt en wat er overblijft KK+ is, zie ik niet heel gauw een call komen (al kan iemand met AA goed een 3-bet callen en verwachten dat ik als c-bet shove).
      Wanneer hij 4-bet weten we dat we met AQs hard gedomineerd worden en kunnen we folden.
      Allemaal aangenomen dat de sample size groot genoeg is natuurlijk ^^.

Fold: 0BB
      3-bet en Villain fold: +4BB, kans: 90%
      3-bet en Villain callt: ..., kans: klein
      3-bet en Villain 4-bet: -12BB, kans: 10%
      3-bet: 0.9 * 4 + 0.1 * (-12) = +2,4BB

Is 3-bet hier dan echt obvious wrong? Of is het obvious wrong om te zeggen dat 3-bet goed is zonder te zeggen waarom :P ? De kansen zullen afwijken als hij ziet dat wij vaak 3-betten, of wanneer hij anders speelt tegen midstacks oid. Maar nog lijkt me 3-bet hier geen slechte move.
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door BaggerSmurf
      Hij raiset ongeveer 6% wat volgens mij neerkomt op ongeveer 88+, AK en AQs? Wanneer wij hem dan 3-betten fold hij 90% van deze range, wat ongeveer KK+ overlaat.
      Als ie echt zo tight fold dan is het wel obvious dat je profits maakt. Probleem is dat standaard AK,JJ+ het erin wordt gegooid en je dus toast bent at showdown maar ook preflop Fold equity ;)

Algemene formule die we gebruiken om zo'n minigame als deze op te lossen is:
      EV = Pot*Foldequity + (1-Foldequity)[(eff.Stack+Deadmoney)*Equity – (eff.Stack*(1-Equity))]

Mvg,
      Gerv