Nl2 Ak

• EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Ik ga nooit broke met TPTK maar in dit handje helaas wel, hit op de river nog three of a kind. AK gaat vrij vaak fout bij mij :facepalm:
      Had dit na de flop veel voorzichtiger moeten spelen. Zit mezelf lekker te valuetownen tegen een set op de turn.

Iemand tips?

Hand afspelen

$0.01/$0.02 No-Limit Hold'em (7 handed)

Known players:
      CO (Hero):
      $2.00
      BU:
      $2.49
      SB:
      $1.45
      BB:
      $2.00
      MP1:
      $7.20
      MP2:
      $5.00
      MP3:
      $1.86

Preflop: Hero is CO with K, A.
      MP1 calls $0.02, 2 folds, Hero raises to $0.10, BU folds, SB calls $0.09, BB folds, MP1 calls $0.08.

Flop: ($0.32) 9, 2, A (3 players)
      SB checks, MP1 checks, Hero bets $0.28, SB folds, MP1 calls $0.28.

Turn: ($0.88) T (2 players)
      MP1 checks, Hero bets $0.67, MP1 calls $0.67.

River: ($2.22) A (2 players)
      MP1 checks, Hero bets $0.95, MP1 calls $0.95.

Final Pot: $4.12.
      Results follow:

MP1 shows a full-house, nines full of aces(9 9).
      Hero shows three of a kind, aces(K A).

MP1 wins with a full-house, nines full of aces(9 9).
  • 5 antwoorden
    • KillBZ
      KillBZ
      Bronze
      Preflop : fine
      Flop : Je mag het nog wel iets kleiner maken van mij op de flop. Er liggen 0 draws op het board dus in principe is dit een way ahead/way behind situatie als iemand callt. Mooie is dat je de pot dan niet te groot maakt, wat niet het slechtste idee is in een multiway pot zonder de nuts.
      Dus ik zou hier 20 cent betten ongeveer.

Turn : Omdat je preflop raiser bent, doorbarrelt op een A high board, is je line heel erg sterk en je hand dus ook. Dus de kans dat je alle 3 de straten afbetaald gaat worden door een mindere hand ( QA wellicht nog wel op deze limieten ) is niet zo groot, omdat je line zo sterk is hier.
      Daarom zou ik de turn ( ook in het kader van way ahead/way behind ) hier behind checken.

Het mooie van de check behind op de turn is dat villian heel vaak zelf zal gaan betten, en de sizing ook een beetje kan aanpassen. en tja uiteindelijk kom je dan toch wel all in op deze river, omdat hij QA en JA ook nooit meer kan weg leggen en pairs als JJ QQ ook niet.

Maak ook even een note van villian zijn passieve houding als hij een set hit.
    • cowboykoen
      cowboykoen
      Bronze
      Preflop is goed.
      Flop zou ik zo'n 3/4 pot betten, 24 cent. Nu bet je wel erg groot en zullen zelfs loose fishes weinig meer gaan callen.

Als je de spelers als stations inschaalt kan je wel 3x barrelen. Als t toch meer tags zijn die alleen pp's l/c spelen zou ik hier de T idd behind checken en de R callen bij een normale bet of anders een valuebet van +- 1/2pot maken.

In deze situatie heb je de hand gewoon goed gespeelt omdat hij nergens geraist had met zijn set. Note maken voor volgende keer.
    • cowboykoen
      cowboykoen
      Bronze
      Preflop is goed.
      Flop zou ik zo'n 3/4 pot betten, 24 cent. Nu bet je wel erg groot en zullen zelfs loose fishes weinig meer gaan callen.

Als je de spelers als stations inschaalt kan je wel 3x barrelen. Als t toch meer tags zijn die alleen pp's l/c spelen zou ik hier de T idd behind checken en de R callen bij een normale bet of anders een valuebet van +- 1/2pot maken.

In deze situatie heb je de hand gewoon goed gespeelt omdat hij nergens geraist had met zijn set. Note maken voor volgende keer.
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Daar heb ik niet bij stilgestaan op de flop, zat een beetje in de 'moet groot valuebetten' modus omdat ik de afgelopen 2 dagen echt overal door afgecallt word (en verlies).
      Bedankt!
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      alles is zowat al gezzegd :)
      pre goed.
      Flop mag kleiner , anders ga je enkel de goeie handen meekrijgen en het board is toch droog.
      Als villain een ook speler is moet je dan ofwel de turn ofwel de river checken.
      Voordeel van riverch is dat je meestal zal kunnen checken , omdat je het initiatief nog hebt .
      Bij een turnch kan je dan de riverbet van hem callen , of zelf betten , waarbij je hand minder sterk lijkt door de turncheck.