NL5 A9s 2pair

• EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Was preflop waarschijnlijk iets te enthousiast maar zaten veel nits aan tafel.
      Ben zelf ook een enorme nit en wil daarom meer handen gaan openen in LP en minder limpen.

Deze hand was tegen een 14/8, hij zal waarschijnlijk een PP hebben en set hebben gehit op flop/turn?
      Na die turn check-raise wilde ik folden maar missclickte :facepalm:
      Denk hier wel beat te zijn, waar gaat hij anders mee check-raisen?

$0.02/$0.05 No-Limit Hold'em (8 handed)

Known players:
      MP3 (Hero):
      $5.89
      CO:
      $6.68
      BU:
      $1.93
      SB:
      $5.47
      BB:
      $5.24
      UTG2:
      $2.15
      MP1:
      $3.96
      MP2:
      $2.40

Preflop: Hero is MP3 with 9, A.
      3 folds, Hero raises to $0.20, 3 folds, BB calls $0.15.

Flop: ($0.42) A, 2, 9 (2 players)
      BB checks, Hero bets $0.30, BB calls $0.30.

Turn: ($1.02) T (2 players)
      BB checks, Hero bets $0.75, BB raises to $2.15, Hero calls $1.40.

River: ($5.32) 2 (2 players)
      BB bets $2.59, Hero folds, BB gets uncalled bet back.

Final Pot: $5.32.
  • 8 antwoorden
    • Sol4r
      Sol4r
      Bronze
      Hoi Eva.
      Ben je een limiet omhoog gegeaan? :)

Ik denk niet dat hij een set heeft gehit.
      Als hij een set gehit had op de flop, zou hij je daar wel gececk raised hebben om het tegen de draw te beschermen.
      Op de turn heel misschien: TT zou een 14/8 speler uit positie misschien wel gewoon pre flop callen.

Toch lijkt me dat de enige hand die jou op de turn beat.
      Mogelijk nog een sterke draw (JQ of QK klaveren).

Ik zou in jouw situatie toch ook wel twijfelen.
      Ben benieuwd wat een judge er van vindt.
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Ja.. vind NL2 niet zo leuk meer. Zie weinig verschil (misschien iets meer regs?) met NL5 en het grinden gaat erg langzaam.
      M'n eerste sessie ging niet zo goed, set werd twee keer gekraakt door overpairs die een hogere set maakten op de river, dus -2 buyins :(
      Als het op NL5 niet lukt ga ik weer terug!

BB is vrij passief, hij heeft een aggfactor van 1.5 ofzo. Hij zal dus wel iets hebben op de turn. Ik zie sets wel vaker passief gespeeld worden, maar een check-raise op de flop had inderdaad logischer geweest.
    • Sol4r
      Sol4r
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door EevQQ
      Ja.. vind NL2 niet zo leuk meer. Zie weinig verschil (misschien iets meer regs?) met NL5 en het grinden gaat erg langzaam.
      M'n eerste sessie ging niet zo goed, set werd twee keer gekraakt door overpairs die een hogere set maakten op de river, dus -2 buyins :(
      Als het op NL5 niet lukt ga ik weer terug!

BB is vrij passief, hij heeft een aggfactor van 1.5 ofzo. Hij zal dus wel iets hebben op de turn. Ik zie sets wel vaker passief gespeeld worden, maar een check-raise op de flop had inderdaad logischer geweest.
      Laat je niety ontmoedigen door een paar verliezende sessions. Die komen op elk niveau voor en dat zou nooit de reden mogen zijn om weer een limiet lager te gaan spelen.
      Je bankroll daarentegen is mijns inziens de belangrijkste indicator op welke limiet je zou moeten spelen.
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Heb wat bij gestort om op 5 te kunnen spelen. Wilde het eigenlijk bij elkaar grinden op 2 maar ben een groot deel van m'n winst weer kwijt door coolers de afgelopen dagen. Ben het niet gewend zoveel verliezende sessies achter elkaar :P Maar je hebt helemaal gelijk, hoort erbij.
    • cowboykoen
      cowboykoen
      Bronze
      Hier kan je denk ik wel op de T folden.

Hij kan hier nog wel 22/99/TT/AT spelen die hij zo zou kunnen spelen. Vooral met een lage AF protecten mensen gewoon vaak genoeg niet. AJ-AK bet je wel maar zou hij ook redelijk vaak preflop kunnen 3betten. Denk ook niet dat hij die ch/r speelt omdat hij zn hand dan ook meer in een bluf veranderd omdat slechtere handen niet echt zullen gaan callen.

Met een FD zie ik hem ook niet echt de T ch/raisen omdat zijn equity dan al veel minder is en hij dan eerder op de F zou raisen.

Op de R is het wel appart dat ie zo weinig bet, want een set is nu een boat en die zou hij toch wel groter mogen betten omdat de flush ook aankomt welke jij mogelijk hebt. Mocht hij een flush hebben kan hij toch eigelijk ook niet echt bang zijn voor een boat omdat je de T dan wel zou shippen. Kom dan toch voornamelijk op AT uit die logisch is. Maar ofc kan het op NL5 vaakzat onlogisch zijn.

Maar hoe dan ook zou ik toch op de T folden vanwege bovengenoemde redenen :)
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Bedankt voor je reactie cowboykoen.
      Hij shoved de river, dat is het enige wat hij nog achter had. Set zou ook nog kunnen dus.
    • cowboykoen
      cowboykoen
      Bronze
      :facepalm: owja tuurlijk :) Dan zou ik em op de R iig ook folden ja, maar liever de T dus
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      het vreemde is dat het enige dat hij echt represent een QJs/KJs/... achtige hand is , want een set zou ie idd op de flop moeten raisen ter protectie (wat ook weer niet helemaal waar is want jij hebt niet zoveel FD zonder de A in , en die ligt al op het board.)
      en AK /AQ gaat hij hier zeker niet ch-call ch-raise spelen , dus easy fold lijkt me , gezien de kans dat je tegen een set aan zit vrij groot is , en als je tegen een semibluf zit je eaquity toch nogsteeds maar flipt :)