NL10 A9s

• Maxke555
      Maxke555
      Gold
      Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.10(BB) Replayer
      SB ($1.90)
      BB ($14.25)
      UTG ($10.71)
      Hero ($13.40)
      BTN ($3.71)

Dealt to Hero 9:heart: A:heart:

UTG calls $0.10, Hero raises to $0.50, fold, fold, fold, UTG calls $0.40

FLOP ($1.15) 4:club: Q:heart: 5:heart:

UTG bets $1.15, Hero folds

UTG wins $1.10

Heb nog maar 8 handen over vilain maar hij donkbette wel al 1 van de 1 keer. Ik kan hier niet callen voor een FD dus het is fold of reraise imo. Maar omdat hij zo groot donkbet weet ik niet of ik hem wel genoeg kan laten folden en een shove kan ik dan ook weer niet callen. Een fold leek me dus het beste.
  • 5 antwoorden
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Je vergeet dat je zeer veel implied odds hebt. Bekijk de hand eens goed, waarmee gaat hij hierop donkbetten?
    • elderwon
      elderwon
      Bronze
      Of hij donkt hier met een zwakke hand of om zijn Q te beschermen.
      Dat maakt 9 outs voor de flush en 3 voor de A wat hem hier ook wel verslaat denk ik.

12 outs = 50% flop naar river ==> call (zeker met de implieds erbij)
    • Maxke555
      Maxke555
      Gold
      Hij donkt hier waarschijnlijk met een Q, pocket pairs, FD's en misschien air (lijkt me onwaarschijnlijk door de grote van zijn bet). Moet ik hier dus callen met mijn 12 outs?

Elder met 12 outs heb je wel 3:1 nodig van flop naar turn...
      Want je krijgt er toch niet direct een gratis river kaart bij ofwel? :P
      Ik krijg hier 2:1 dus dacht ik dat ik niet kon callen, maar ik heb hier dus voldoende implieds?
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Maxke555
      Hij donkt hier waarschijnlijk met een Q, pocket pairs, FD's en misschien air (lijkt me onwaarschijnlijk door de grote van zijn bet). Moet ik hier dus callen met mijn 12 outs?

Elder met 12 outs heb je wel 3:1 nodig van flop naar turn...
      Want je krijgt er toch niet direct een gratis river kaart bij ofwel? :P
      Ik krijg hier 2:1 dus dacht ik dat ik niet kon callen, maar ik heb hier dus voldoende implieds?
      Jullie houden er wel geen rekening mee dat als hij een weak hand heeft je hem hier van de turn kunt afzetten als je de flop gwn called. Als hij top pair heeft kan je gwn callen en als je de turn missed opgeven. Hij gaat heus niet ineens zen tp c/f gaan spelen omdat de flush hit.

en een grote donkbet op zon board lijkt me eig zelden heel sterk, want wie gaat nu vr value daar zo betten op een droog board. Ik zie hem mss zelfs zwakkere dras hebben hier.

Dus met call flop kan er echt heel weinig mislopen imo. Hit je je A op de turn heb je beste hand, vaak met de 9 ook, flush ook. Hit je niks en hij checkt bet ik turn en river. Hit je niks en hij bet opnieuw: easy fold.
    • Maxke555
      Maxke555
      Gold
      klinkt inderdaad erg logisch op die manier! :D
      thanks