NL50 AK 3bet OOP. Board to cbet?

• Vice1
      Vice1
      Bronze
      Kan ik dit board cbetten? Het is best floatbaar tegen iemand die like 6-8% restealed imo. Villain fold to cbet 64% en fold to cbet in 3bet pot 63% over 8,6k sample. Welke boards kan ik wel cbetten tegen deze villain en welke zijn toch wel tricky? Of is dit te villain afhankelijk..

Poker Stars $0.25/$0.50 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 1377137
      DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

MP: $50.00
      CO: $47.00
      BTN: $89.15
      Hero (SB): $51.75
      BB: $50.00
      UTG: $125.75

Pre Flop: ($0.75) Hero is SB with K :club: A :diamond:
      1 fold, MP raises to $1.50, 1 fold, BTN calls $1.50, Hero raises to $5.50, 1 fold, MP calls $4, 1 fold

Flop: ($13.00) T :heart: T :club: 9 :diamond: (2 players)
      Hero bets $7.50, MP raises to $19, Hero folds
  • 5 antwoorden
    • cowboykoen
      cowboykoen
      Bronze
      1. Groter squeenzen. Je zit OOP dus gewoon 6,50.
      2. T is geen resteal maar een 3bet, hij stealt namelijk niet maar oR vanuit MP, dit is belangrijk omdat je meer moet kijken naar jouw 3bet% vs oR vanuit de MP om te kijken wat jouw image ongeveer op hem zou zijn. Denk dat je minder 3bet vs MP dan 6-8%.

Villian zit IP en kan makkelijk setminen omdat je niet al te groot bet en hij IP zit. Hij kan denken dat je juist zo sterk bent dat je wel stackt als ie hit. Verder kan die ook AK spelen. Als ie setmined is t zo en zo een cbet omdat ie veel mist. 1/2 pot vind ik dan wel nice vooral op dit board.

Als ie QQ+/AK speelt gaat ie alleen met de QQ+ door, wat 12 combos zijn en AK 9. Als je 1/2 bet hoeft ie maar 25% te folden op je Cbet om EV+ te zijn, aangezien hij 42,8% zal gaan folden is dit handig haalbaar.

Dus ik zou hier zeker cbet/folden. Ofc kan ie hier floaten maar dat gebeurd in 3bet pots toch wel minder, vooral omdat het geen resteal is maar een 3bet OOP wat ik zelf sterk vind overkomen
    • Vice1
      Vice1
      Bronze
      Hoeveel zou je dan IP vs OOP 3betten. Ik zit nl beetje te experimenteren met kleiner 3betten omdat:

1. Vaak zelfde FE tegen veel villains waardoor je goedkoper kunt bluf3betten.

2. Door sommige villains weer makkelijker wordt gecalled waardoor je QQ+ makkelijker word afbetaald.

Mssn is kleiner 3betten OOP niet zo'n goed idee omdat je makkelijker gefloat kan worden. Dus hier heb je wss wel gelijk. Als ik IP was mssn $5,5 goede betsize geweest?

Dus OOP 3x+1x per caller +1bb en IP 3x+1x per caller -1 á 2 bb? Scheelt namelijk best op je winrate :) Je moet het alleen wel tegen de goede mensen doen :P Fish callen makkelijker met dominated hands en regs zelfde FE :)

En met resteal bedoelde ik 3bet :P
    • giraffe1977
      giraffe1977
      Bronze
      lol iemand die een paired board raised heeft vaak air las ik ooit ergens.

Zou ook folden, vooral omdat je het op de turn nog veel moeilijker krijgt in een pot die behoorlijk groot begint te worden.

Verder vind ik koen zijn uitleg echt top met de combo's (ook weer leermoment voor mij ;) )

Ik cbet in 3bet pots headsup ook bijna altijd halve pot dus het kan zelfs not iets kleiner wat mij betreft. Scheelt je toch weer een dollar en daar kan je in vegas weer een drankje voor kopen volgens RobbieV (echt een epic opmerking in 1 van zijn video's) :D :D
    • Vice1
      Vice1
      Bronze
      Ja idd die combo's zijn zeker handig :) Denk dat hij echter wel meer called dan QQ+. Meer iets van TT+ en AQ op ze minst. Maar ik ga vaker wel die combo's in mind houden :) Thx!
    • Rogier
      Rogier
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door cowboykoen
      1. Groter squeenzen. Je zit OOP dus gewoon 6,50.
      2. T is geen resteal maar een 3bet, hij stealt namelijk niet maar oR vanuit MP, dit is belangrijk omdat je meer moet kijken naar jouw 3bet% vs oR vanuit de MP om te kijken wat jouw image ongeveer op hem zou zijn. Denk dat je minder 3bet vs MP dan 6-8%.

Villian zit IP en kan makkelijk setminen omdat je niet al te groot bet en hij IP zit. Hij kan denken dat je juist zo sterk bent dat je wel stackt als ie hit. Verder kan die ook AK spelen. Als ie setmined is t zo en zo een cbet omdat ie veel mist. 1/2 pot vind ik dan wel nice vooral op dit board.

Als ie QQ+/AK speelt gaat ie alleen met de QQ+ door, wat 12 combos zijn en AK 9. Als je 1/2 bet hoeft ie maar 25% te folden op je Cbet om EV+ te zijn, aangezien hij 42,8% zal gaan folden is dit handig haalbaar.

Dus ik zou hier zeker cbet/folden. Ofc kan ie hier floaten maar dat gebeurd in 3bet pots toch wel minder, vooral omdat het geen resteal is maar een 3bet OOP wat ik zelf sterk vind overkomen
      #2. bovendien kan je maybe ook AK discounten gezien mensen dat somehow vaker 4betten dan AA/KK ><