9J 15/30 Sh

• marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      ok preflop call misschien niet goed, maar kan ik op de flop die bet callen.
      ik heb hier wel een flush + gutshot. maar als ik mis heb ik een dure bet moeten betalen en er komt van 1 van beiden zeker nog een grote bet. ik wilde hier dus niet zoveel investeren met de mogelijkheid dat als ik de flush hit eventueel nog beat ben gezien de call van de sb.

ps ik fold dus op de flop hier :D

$0.15/$0.30 No Limit Holdem
      PokerRoom
      5 players
      Converted at weaktight.com

Stacks:
      UTG ($30.00)
      CO ($82.16)
      BTN ($41.08)
      SB ($62.17)
      BB HERO J 9 ($51.63)
      [UTG posted $0.30]

Pre-flop: ($0.75, 5 players)
      UTG checks, 1 fold, BTN bets $1.05, SB calls $0.90, BB calls $0.75, UTG folds

Flop: 7:spade: 8:club: 2:club: ($3.45, 3 players)
      SB checks, BB checks, BTN bets $3, SB calls $3, BB folds

Turn: T:spade: ($9.45, 2 players)
      SB checks, BTN bets $7.05, SB calls $7.05

River: 6:spade: ($23.55, 2 players)
      SB checks, BTN checks

Final Pot: $23.55
  • 4 antwoorden
    • elrio
      elrio
      Bronze
      Blind verdedigen met J9s gaat wel als er een gunstige flop komt. In dit geval wel met een flusdraw en een gutshot.
      Bet callen op de flop is wel goed denk ik je krijgt 2.15 : 1 en je hebt 3:1 nodig volgens mij. Over implied odds ga ik het niet hebben (weet er nog niet genoeg over) maar met deze heb je volgens mij wel de goede odds.

Turn call en river check begind zijn volgens mij wel oke :D

greetz elrio
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Ik raise de flop, met een FD, een gs en 2 overkaarten wil ik hier best all-in. ik denk dat hij hier vaak C-bet met air, alleen de cold call van de SB verontrust me een beetje. Als hij dit vaker doet maak ik hier een flinke reraise om zodoende of de pot direct op te pikken, of te drawen met mijn monster draw. Als je gecalled word ga ik er vanuit dat hij minstens een over pair heeft, en dus heb je dan goede implied odds voor wanneer je je flush hit. tegen TPTK ben je hier zelfs een 2:1 favoriet. Je moet hier op zijn minst callen, maar ik neig naar een raise want ik denk dat je genoeg FE hebt.
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      een reraise was hier misschien wel goed geweest. maar was in al die handen nog niet naar de showdown geweest voor een buy in en had dit gewoon met goed postflop spel gedaan.

die coldcall verontruste mij ook, dat was de reden dat ik niet doorspeelde. hierdoor vermoedde ik een mogelijkheid dat mijn flushdraw misschien niet meer meedeed en ik dus veel minder outs had.
      ik speelde hier misschien wat nitty, maar vond de spot wel marginaal. en het ging zo lekker zonder grote potten te spelen.

SB coldcallde trouwens met een open ended tegen de btn met een overpair.
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door NLDPeter
      Ik raise de flop, met een FD, een gs en 2 overkaarten wil ik hier best all-in. ik denk dat hij hier vaak C-bet met air, alleen de cold call van de SB verontrust me een beetje. Als hij dit vaker doet maak ik hier een flinke reraise om zodoende of de pot direct op te pikken, of te drawen met mijn monster draw. Als je gecalled word ga ik er vanuit dat hij minstens een over pair heeft, en dus heb je dan goede implied odds voor wanneer je je flush hit. tegen TPTK ben je hier zelfs een 2:1 favoriet. Je moet hier op zijn minst callen, maar ik neig naar een raise want ik denk dat je genoeg FE hebt.
      Inderdaad. Raisen hier toont heel wat sterkte en creëert veel fold equity, bovendien is het best mogelijk dat je hier favoriet bent dus zoveel mogelijk geld in het midden krijgen is de boodschap.