Nl10 99

• Wickedx
      Wickedx
      Bronze
      $0.05/$0.10 No Limit Holdem
      9 players
      Converted at weaktight.com

Stacks:
      UTG Feexig ($19.82)
      UTG+1 unzuited1 ($14.04)
      MP1 caspe18spain ($10.00)
      MP2 FlowerChik ($1.85)
      MP3 jartzzza ($10.20)
      CO allinking104 ($3.11)
      BTN wiwi1 ($2.60)
      SB betgoldbet ($4.32)
      BB WickedSick2 ($2.00) 9:spade: 9:club:

Pre-flop: ($0.15, 9 players)
      1 fold, unzuited1 calls $0.10, 4 folds, wiwi1 calls $0.10, 1 fold, WickedSick2 bets $0.60, unzuited1 calls $0.60, wiwi1 folds

Flop: 7:diamond: 6:spade: A:club: ($1.55, 2 players)
      WickedSick2 bets $0.50, 1 fold

Final Pot: $2.05

Ik ben niet zeker over deze hand door de Aas die vrij komt op de flop. Wat zou ik in het vervolg het beste doen?
  • 5 antwoorden
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Op de flop heb je nog maar een stack van $1.40 en een pot van $1.55.
      Normaal gesproken maak je een continuation bet op de flop van 2/3pot. In dit geval is dat $1. Maar aangezien dat meer is dan de helft van je overgebleven stack, push je meteen (in dit geval hoef je dat niet uit te rekenen want de pot is groter dan je stack, dus is dat snel te zien).

De A kan in sommige gevallen vervelend zijn omdat Villain die heeft. Maar het kan ook een scarecard zijn voor Villain. Hij kan elke PP en SC hebben, maar ook Ax hoort natuurlijk tot zijn range.

Hierbij geldt heel vaak dat je soms geluk hebt en soms pech. Maar dat hoort er allemaal bij :)

Nog één dingetje preflop wat mij opvalt. Het lijkt erop dat jij op Mansion speelt, of zit ik dan helemaal verkeerd?
      Je zit op de BB en je bet $0.60 (dus 6BB, want 2 limpers). Maar je hebt al de BB gepost, dus je moet eigenlijk verhogen NAAR $0.60, niet MET $0.60.
      Dat verschilt vaak per pokersite, maar is wel eventjes iets om op te letten. :)

Succes!
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Op deze flop moet je gewoon pushen, je rest stack is niet groot genoeg voor een niet-all-in-raise. Hij zal hier vaak genoeg geen aas hebben om een push profitabel te maken.
    • Wickedx
      Wickedx
      Bronze
      Bedankt voor de tip !

Ik weet dat ik naar 0,60$ moest raisen, maar ik speel namelijk op vrij veel tafels tegelijk, waardoor ik daar niet zo goed op let . ( klinkt waarschijnlijk nogal dom ) maar in ieder geval, nu weet ik wat me de volgende keer te doen staat . En ik speel idd op mansion! :)

Nogmaals bedankt voor de tip !

Mvg

Eddy
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Wickedx
      Ik weet dat ik naar 0,60$ moest raisen, maar ik speel namelijk op vrij veel tafels tegelijk, waardoor ik daar niet zo goed op let . ( klinkt waarschijnlijk nogal dom )
      Beste Eddy, dan zou ik wat minder tafels spelen om dit te vermijden. Want 1BB kan een edge zijn om te pushen of niet ;) en 1BB opgeteld uit xx actie's scheelt je wel geld

Axs wordt veel gespeeld op NL10 dus pas daar wel mee op. Ze callen zelfs de gekste raises maar in deze situatie had ik zeker gepushed.
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Hoi Wickedx,

Zou een cbet van 1/3 pot niet aanraden. Je kan beter gewoon 2/3 doen en in dit geval pushen omdat je reststack al kleiner is dan de pot.

Wat was je plan op de flop? Je kan namelijk met een 1/3 bet eigenlijk al niet meer folden op een reraise.