PLO, ABC poker?

• BillGatesIII
      BillGatesIII
      Bronze
      Speel ik de volgende hand ABC poker correct? Of kan ik een andere, betere lijn nemen?

(Even afgezien van die laatste, uit frustratie gemaakte, riverbet.)

Villian is een loose calling station.

Bodog $1/$2

(SB) $323.90
      Me(BB) $446.93
      (CO) $248.07

Pre Flop: Me(BB) with [Ks,Js,Kc,3s]
      2 folds, (CO) raises 5.75, 1 fold, (SB) calls 4.75, Me(BB) raises 16.68, (CO) calls 12.93, (SB) calls 12.93

Flop: (Jc,4h,Kh) (3 players)
      (SB) checks, Me(BB) bets 42.03, (CO) calls 42.03, (SB) folds

Turn: 8c (2 players)
      Me(BB) bets 105.07, (CO) calls 105.07

River: Qh (2 players)
      Me(BB) bets 83, (LP) calls 82.29

Final:
      Me(BB) shows [Ks,Js,Kc,3s]
      (CO) shows [Td,As,Qd,2c]
      (CO) wins 511.82
  • 8 antwoorden
    • Marple08
      Marple08
      Bronze
      Ik zie niet in hoe je de hand anders kunt spelen eigenlijk, als je de riverbet buiten beschouwing wilt laten.

Een andere lijn zou zijn om de flop proberen te check raisen, maar dat kan alleen als je er 110% zeker van bet dat er een van hen gaat betten, je wilt namelijk geen gratis kaart weggeven.

Dat villain je dan rivert sucks, maar happens.

Ik zou trouwens wel steeds pot betten, want villain heeft gewoon de odds om te callen zo.
    • BillGatesIII
      BillGatesIII
      Bronze
      Ok, helder. Betsizes vind ik lastig. Probeer(de) consistent te zijn in mijn sizing van valuebets en bets die ik maak om villian te laten folden. Dus eigenlijk bet ik altijd een vast % van de pot, 80% of zo.

Maar dat was gisteren, vanavond begonnen met variëren van betsizes.

Ik let op een aantal zaken:

- Board texture. Als ik bet for value, zal ik meer betten op een rainbow board. Hetzelfde geldt als er open ender mogelijk is. Bij mogelijke combo draws wordt het lastiger.

- Stel dat ik top set hit, dan probeer ik de betsizes zo te maken dat er op de river ongeveer een pot bet over is. Of in het geval van een shortie, op de turn. Soms wissel ik dat af tegen een agressieve villian met een check-raise. Voor m'n gevoel worden er echter meer calling mistakes gemaakt.

- Ik cbet geen flop als ik een 3bet niet kan callen, behalve als ik wil dat villian foldt na mijn bet.

- In het geval dat ik een made hand heb en verwacht dat villian een combo draw heeft, ben ik iets voorzichtiger met de grootte van mijn cbet omdat ik dan een raise wil kunnen callen om op te geven op de turn bij een kaart die een flush of straight compleet maakt. Of ik ga heel passief in check-call mode.

Geen idee of het hout snijdt, ben vooral aan het leren en experimenteren :)
    • Marple08
      Marple08
      Bronze
      Betsizes is nooit gemakkelijk :)

Ik ga er op de 100plo altijd vanuit dat de tegenstander niet op je betsizes let, tot het tegendeel bewezen is.
      Bovendien maken betsizes niet uit om je tegenstander te laten folden of niet, als ze willen callen, callen ze elke bet en als ze willen folden hetzelfde (behalve natuurlijk als je min-bet)

Daarom kun je IMO HU op een drawy board beter pot betten zodat ze iig niet zulke goede odds krijgen om te callen en minder op een niet zo'n drawy board. HU heb ik ook bijna 100% c-bet, tenzij het echt een waardeloos board die hoogstwaarschijnlijk keihard villains range hit.

Multi-way is het weer een heel ander verhaal. Hier moet je wat voorzichtiger zijn met het betten en c-betten, vooral om niet uit de pot geraiset te worden.
    • BillGatesIII
      BillGatesIII
      Bronze
      Ok, bedankt.

Vanaf welke stakes gaan tegenstanders wel op betsizes letten? Moet ik dan echt naar de 500/1000? Want dat kan wel kostbare zaak worden :)

Wat ik bijvoorbeeld op Bodog had gedaan was $500 storten, beginnen op 50/100, opgeklommen naar $1000, 100/200 gaan spelen en bij $2000 naar 200/400. Dat loopt natuurlijk een keer verkeerd af dus toen ik terugzakte naar de $1000 heb ik maar uitbetaald :f_cool: Vind de Bodog software nogal crappy dus speel liever op PartyPoker of PokerStars.

Heeft niets met 'normaal' bankroll management te maken, weet ik, wil tegen goeie tegenstanders spelen om het spel onder de knie te krijgen. En maak liever zelf fouten dan te worden gedowncalled door een villian met een gutshot op een gepaird flushboard.

Overigens zitten er op Bodog 200/400 PLO SH nog steeds idiots die met van alles en nog wat het er op de turn inrammen. Goed voor m'n BR natuurlijk maar leer er weinig van.

Anyway, zal de videoserie Moving up in Omaha gaan bestuderen. Daar komen vast goeie spots in voorbij. En handen blijven posten waarin ik niet zeker ben hoe ik ze correct moet spelen.
    • Marple08
      Marple08
      Bronze
      Ja goede serie, maar volgens mij pas 1 deel. Correct me if I'm wrong.

't Is een beetje een glijdende schaal, op 10 PLO let niemand erop, op PLO50 een enkeling, op 100PLO weer een paar meer etc.
    • Marple08
      Marple08
      Bronze
      Volgende twee vids zijn ok zeker het kijken waard, weliswaar in Engels.

http://nl.pokerstrategy.com/video/19114/
      http://nl.pokerstrategy.com/video/19391/
    • BillGatesIII
      BillGatesIII
      Bronze
      Dank je wel voor de links. Had ze tijdje terug gekeken, goeie videos inderdaad ( en heb videos/boeken liever in het Engels :) ).

Moving up in Omaha is part 1, klopt helemaal. Wacht rustig af op de volgende afleveringen.

Weet jij hoe goed 'Advanced PLO Theory' van Tom Chambers (LearnedfromTV) is? Vind $2500 beetje heftige prijs voor een boek, lijkt me niet iets voor iemand zoals ik die net een half jaar wat dingen aan het uitproberen is.

Ik heb drie boeken van Jeff Hwang bestudeerd, moet nog wel de 4e, Short-handed Workbook, doen. Verder wat artikelen op verschillende sites, meerdere Hold'em boeken en The Pot-Limit Omaha Book van Tri 'Slowhabit' Nguyen gelezen.

Nog andere suggesties?

(Besef me dat deze vragen in een andere thread horen :) ).
    • Marple08
      Marple08
      Bronze
      Van boeken weet ik eigenlijk weinig af. Vind het nadeel altijd dat tussen schrijven kopen 2 jaar ligt vaak en dat dan de situatie kompleet anders is.