$109 Turbo, 66 in de SB, BU opent, FT bubble, what to do?

• SandZ
      SandZ
      Bronze
      Dit zijn de spots die ik haat in toernooien en ik ben benieuwd wat jullie zouden doen. Zoals topictitel zegt is het de FT bubble, wel de kleinste payjump tot nu toe van $406, naar $444, daarna $640.

Stats BTN:
      - 12/8, 0 3bet en 100 cbet over 40 handen, maar zat net aan tafel dus SH play zit hier niet in.

Doordat hij 15k bet ipv 10k heb ik hier als het goed is nauwelijks FE (al werd er vaker meer dan 50% van stacks gebet om vervolgens alsnog te folden), wel haal ik hierdoor QQ+ (misschien zelfs wel TT+) en AQ+ uit z'n range aangezien ik ervan uitga dat hij hier meer ruimte wil laten voor shoves van slechter. Ik flip dus ongeveer tegen zijn range. In mij opinie heb ik denk ik 3 opties:
      1. Play to win, shove en een flip aangaan met nog 1% FE o.i.d.
      2. Play to win en voor een stop&go gaan
      3. Passief hopen op moneyjumps, fold en wachten op een spot om het er first in in te krijgen of wachten op een premium

Zijn jullie het eens met deze gedachtegang en belangrijker misschien wel, wat zouden jullie doen?

No Limit Holdem Tournament
      PokerStars
      5 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com
      $100+$9

Stacks:
      UTG rsprigg (12k)
      CO 555AU (112k)
      BTN The Rabbi75 (68k)
      SB SandZ99 (38k)
      BB DonCarolina (53k)

Blinds: 2.5k/5k Ante 625

Pre-Flop: (11k, 5 players) SandZ99 is SB 6:club: 6:diamond:
      2 folds, The Rabbi75 raises to 15k, SandZ99 ??
  • 2 antwoorden
    • RobbieV
      RobbieV
      Bronze
      Hey Sandz,

Dank voor de vele informatie. Dan kan je tenminste een keer een zinnige analyse maken. Echter om hier te bepalen of je punt 3 moet volgen dan moet je natuurlijk ook de andere tafel en stacksizes zien.

Op dit moment ben jij de shorty en zeg je dat je 50% equity hebt. Met je eigen blind, de big blind en antes erin is het dus een zeer profitabele spot met jouw stacksize. Aangezien de jump van slechts 406 naar 444 gaat, kun je deze een beetje verwaarlozen. De volgende jump is belangrijker en die daarna en die daarna.

Met slechts 8bb zou ik hier toch altijd shoven. De andere tafel moet echt een situatie hebben waarin er 4 mensen met 1big blind rondlopen om hier niet te shoven.

Nog een reden waarom je hier shoved is omdat jij niet kan wachten op een betere spot en zo voorkom je dat je later eventueel met 30-40% all-in moet.
    • Fabuleuss
      Fabuleuss
      Bronze
      wat robbie zegt, shoven en hopen op het beste :D