draws

• almeraldo
      almeraldo
      Bronze
      ik speel veel cashgames en kzit met de volgende vraag
      als je op de flop flush and straightdraw hebt is het dan geoorloofd altijd de call te maken op een speler die all in gaat nadat je hem hebt gereraisd ?
  • 4 antwoorden
    • LaughingMan85
      LaughingMan85
      Bronze
      nvm
    • Sol4r
      Sol4r
      Bronze
      Mijn redenering:

Als je een combo draw hebt (flush en street) heb je 15 outs op twee straten.
      De kans dat je die niet hit is 32/47 * 31/46 = 45,9%
      Kans dat je hem wel hit is dus 54,1%

Een AI callen zal altijd meer dan 50% pot odds geven, dus zou je die mijns inziens ten alle tijden moeten callen aangezien het EV+ is.

(Correct me when I'm worng)
    • cowboykoen
      cowboykoen
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Sol4r
      Mijn redenering:

Als je een combo draw hebt (flush en street) heb je 15 outs op twee straten.
      De kans dat je die niet hit is 32/47 * 31/46 = 45,9%
      Kans dat je hem wel hit is dus 54,1%

Een AI callen zal altijd meer dan 50% pot odds geven, dus zou je die mijns inziens ten alle tijden moeten callen aangezien het EV+ is.

(Correct me when I'm worng)
      Ligt wel aan t board of je niet al drawing dead bent :) Maar tegen een set heb je 40% odds dus niet altijd meer dan 50%. Maar t is vrij moeilijk iemand op een set te zetten zonder al zoveel geinvest te hebben dat je toch al committed bent :P

Maar soms is een passieve drawplay ook meer +EV. Bijv in multiway pot of als je een station tegenover je hebt die toch alles callt en freecards geeft waardoor je eerst kan hitten en t er dan in kan gooie :P
    • Twisted1984
      Twisted1984
      Bronze
      Is een wiskundig vraagje he. In ieder geval heb je nooit meer dan 49,9999999% equity nodig om een flop all-in te callen en een 15 out draw kun je tegen elke range wel erin knallen met het dode geld dat al in de pot ligt.

Het komt verder niet vaak voor dat iemand op een 6bb pot er zomaar 100bb's in trapt dus ik zou me met dit vraagstuk niet zo bezig houden. Wat interessanter is, is wanneer de pot bijvoorbeeld 50bb's is en iemand een overbet van 75bb's op de flop erin gooit. Dan nog moet je callen want dan moet je 75bb's callen om 200bb's te winnen en heb je dus 37,5% equity nodig. Aangezien je tegen sets al 40% hebt, kun je hier alsnog callen als hij een set open gooit.

De kracht van een 15 out draw is sowieso dat je veeel equity zelf hebt, maar ook veel fold equity als jij degene bent die veel actie toont. Als er een cbet komt en jij maakt een dikke raise, zul je veel fold equity hebben en de pot meteen oppakken.

Samengevat: je kunt weinig fout doen met een 15 out draw :) . Optimaal is om op de flop te proberen zoveel mogelijk geld erin te krijgen en helemaal optimaal is om hem te laten folden wanneer er al wat geld in zit.