88 vs stealer

• cowboykoen
      cowboykoen
      Bronze
      Villian stealt 56% van de BU, cbet F 71%, T 100% en R 0%.
      Fold 100% op resteals/3bets tot nu toe.

Ik call mn snowmens om dus niet te isoleren tegen beter en omdat ik toch vaak goed denk te zijn op de SD. Op de flop vallen 2 overs maar hij cbet ongeveer 40% van zijn range door.

Board:

Equity Win Tie
      MP2 46.52% 46.30% 0.21% 44+, A2s+, K2s+, Q4s+, J7s+, T7s+, 97s+, 87s, A3o+, K7o+, Q8o+, J8o+, T8o+
      MP3 53.48% 53.27% 0.21% 88

opzich sta ik nog wel voor wat mn gevoel tijdens het spelen ook zei en vond ik n fold vrij weak. Als ik hier zou callen zou ik wel veel T's moeten callen omdat het anders wel geld verbranden is omdat ie toch door barrelt.

Ga ik hier nog callen of fold ik omdat ie zoveel doorbarrelt? En als ik dit niet call wat zou het nut dan zijn van een call pre? Er ligt geen A/K/Q wat toch het meest in zn range zou zitten zou je zeggen.

Goed ik call en er komt nog een J.

Board:

Equity Win Tie
      MP2 57.06% 56.92% 0.13% 88
      MP3 42.94% 42.81% 0.13% 44+, A2s+, K2s+, Q4s+, J7s+, T7s+, 97s+, 87s, A3o+, K7o+, Q8o+, J8o+, T8o+

Mn equity is omhoog gegaan en naar mn gevoel moest ik dit dan ook wel callen, is 1 van de beste kaarten. Op de R was wel mijn plan om te folden omdat hij dan wel mij vaak (zo goed als altijd) beat heeft).

Poker Stars $25.00 No Limit Hold'em - 3 players - View hand 1378643
      DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

BTN: $25.00
      Hero (SB): $27.47
      BB: $25.00

Pre Flop: ($0.35) Hero is SB with 8 :spade: 8 :heart:
      BTN raises to $0.75, Hero calls $0.65, 1 fold

Flop: ($1.75) 2 :spade: 9 :diamond: J :diamond: (2 players)
      Hero checks, BTN bets $1.25, Hero calls $1.25

Turn: ($4.25) J :spade: (2 players)
      Hero checks, BTN bets $2.75, Hero calls $2.75

River: ($9.75) 3 :heart: (2 players)
      Hero checks, BTN checks
  • 5 antwoorden
    • LaughingMan85
      LaughingMan85
      Bronze
      Ik check/fold hem hier gewoon op deze flop, indien er maar 1 overcard ligt ga ik wel een cbet callen maar nu er 2 overcards liggen is de kans toch eens stuk kleiner geworden dat je hier nog de beste hand hebt aangezien elke 9x jou nu ook beat heeft en indien hij niet de beste hand heeft zijn er nog zoveel scarecards die kunnen komen waar jij niet anders op kunt doen dan check/folden.

Ook denk ik niet dat jouw range waarmee hij gaat cbetten/2ndbarrellen helemaal klopt, die Cbet% van 100% op de turn zal zeker niet kloppen en ik betwijfel dat hij hier vaak gaat cbetten/2ndbarrelen op deze kaart met complete air zoals K7o+.

Ik zal deze nog even laten openstaan zodat rogier of sjengfred ook hun mening kunnen geven omdat dit toch wel lastige spots zijn
    • Rogier
      Rogier
      Bronze
      sample?

ik laat t vraagtekentje staan voor sjeng alleszinds, ben t voorderest eens met Laughingman, en denk dat als je de flop callt de turn ook moet callen met die stats, simpelweg omdat die 2e flushdraw er ook bijkomt.

echter als ie redelijk balanced is en op elke overcard / spade / diamond gaat zetten dan fyl
    • cowboykoen
      cowboykoen
      Bronze
      Was over paar honderd hands, 4xx dacht ik.

Die T cbet was wel ook over 10 hands ofzo waardoor er wel enig patroon inzit dat ie graag 2nd barrelt. Verder ben ik t wel eens dat t lastig wordt bij nog een overcard omdat je nooit weet of hij die nu wel/niet heeft.

Alleen als ik een cbet alleen call als er 1 overcard max verschijnt, dan vraag ik me af of ik hier ooit EV+ pre kan callen aangezien er 44% vd gevallen 2+ overcards komen zonder dat ik een set heb en dan nog kan hij zelfs in de overige 56% een betere hand hebben én zal ie zeer vaak 2x barrelen.
      Vraag me af hoe je villian dan kan exploiten zonder meteen je equity van je hand op te geven (door een raise preflop/op de flop) en je te isoleren tegen beter.
    • Vice1
      Vice1
      Bronze
      Toen ik met koen meekeek kwam dit handje en toen hadden we de discussie erover. Ik denk tegen redelijke regs is dit sowieso een fold aangezien hij elke overcard kan barrelen en dat je in een vervelende spot zet. Elke :diamond: en elke overcard is vervelend en dat is al zo'n beetje het halve deck.

Je zou heel eventueel de flop callen en hopen dat ie hem downchecked als hij niet te aggro is en hoge cbet flop en lage cbet turn heeft denk ik. Maar met 2 overs die er liggen en de FD die hij kan barrelen is dit denk niet het beste board waar je dat op kan doen.
    • LaughingMan85
      LaughingMan85
      Bronze
      Vind het nog wel meevallen dat er in 56% van de gevallen max 1 overcard is + het feit dat je dan nog eens af en toe een set hit maakt dat je in ~60% van de gevallen wel kunt doorspelen met een degelijke equity.

Tegen een aggro speler zoals villain in deze spot zou ik ook voornamelijk voor setvalue spelen met mijn paartjes, villain opent miss wel loose maar als ie vaak cbet+ second barrelt is het al bijna EV+ om enkel en alleen voor die setvalue te gaan en indien ie niet cbet pak je heel vaak de pot op door de turn te donken.

Daarom dat ik zulke marginale situaties met 2 overcards zeker uit de weg ga hier.