NL25 QQ reraised on flop, nat bord

• SnellenTed
      SnellenTed
      Bronze
      relevante stats in men hud van sb:
      VPIP: 24.59
      PFR: 18.03
      Call PFR: 7.69
      3Bet PF: 4.55
      AFq: 65
      Call flop%: 5,26

PokerStars - $0.25 NL (6 max) - Holdem - 3 players
      Hand converted by PokerTracker 3

SB: $46.07
      BB: $62.50
      Hero (BTN): $27.29

SB posts SB $0.10, BB posts BB $0.25, SB posts ante $0.05, BB posts ante $0.05, Hero posts ante $0.05

Pre Flop: ($0.50) Hero has Q:heart: Q:spade:

Hero raises to $0.75, SB calls $0.65, fold

Flop: ($1.90, 2 players) 6:heart: 8:spade: T:heart:
      SB checks, Hero bets $1.30, SB raises to $4.00, Hero calls $2.70

Turn: ($9.90, 2 players) 9:heart:
      SB bets $4.50, fold

SB wins $9.41

Wat moet ik hier anders doen? (als dit niet ok is)
      Flop rereraisen? Turn callen? Nog andere opties?
  • 6 antwoorden
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      het is belangrijk dat je hier de villain op een range van handen gaat zetten.

zit bijvoorbeeld 79 in zijn range?
      raiset hij hier draws?
      of speelt hij hier vooral sets overpairs en TX handen.

als je hier niet zijn range bepaalt kun je niet zomaar de flop gaan callen.
      je callt nu de flop zonder een verder plan.
      call je bijvoorbeeld wel een non op de turn. indien ja dan zou ik heel hard reraisen op de flop. aangezien je hem blijkbaar op een flushdraw zet.

ik denk persoonlijk dat call de slechtste optie is van de 3, ervanuit gaande dat hij niet superbluffhappy is. blufft hij veel dan zou ik 3straten verder flatten.

fold is qua variantie absoluut het beste. villain heeft namelijk altijd wel een set hier in zijn range (ook andere handen hoor)

reraise is vrij hoog variantie hier. en dit zou ik eigenlijk alleen doen als villain licht broke gaat en ook callt met AT like handen en met draws.
    • SnellenTed
      SnellenTed
      Bronze
      Mijn range voor hem op de flop was een paar met een draw of een combo draw, daarom leek me de :heart: 9 zowat de slechtste kaart die kon komen.
      Flushdraw hit, paar met straight draw hit nu 2 paar, JQ hit.
      Meestal zal ik hier de flop reraisen denk ik, maar hij staat hier voor met zoveel draws en kan al 2-paar hebben of zelfs een set 6en of 8en, daarom ging ik voor de call en als een blank kwam zien wat hij deed.
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      wat zie je allemaal als blank?
      ik denk dat je 6 of hoger al niet meer als blank ziet.
      er zijn te veel kaarten die je niet wilt zien. lijkt me dus niet echt een goed idee.

ga maar eens bekijken wat je echt als blank zou zien.
      K en A bijvoorbeeld?
    • SnellenTed
      SnellenTed
      Bronze
      De drie 6en en twee Q's bezie ik als goede kaarten voor mij.
      2,3,4,5,K niet van van harten vind ik blanks.
      Dus 20 vd 45 kaarten zijn ok voor me denk ik.
    • Rogier
      Rogier
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door marcelhermus
      het is belangrijk dat je hier de villain op een range van handen gaat zetten.

zit bijvoorbeeld 79 in zijn range?
      raiset hij hier draws?
      of speelt hij hier vooral sets overpairs en TX handen.

als je hier niet zijn range bepaalt kun je niet zomaar de flop gaan callen.
      je callt nu de flop zonder een verder plan.
      call je bijvoorbeeld wel een non op de turn. indien ja dan zou ik heel hard reraisen op de flop. aangezien je hem blijkbaar op een flushdraw zet.

ik denk persoonlijk dat call de slechtste optie is van de 3, ervanuit gaande dat hij niet superbluffhappy is. blufft hij veel dan zou ik 3straten verder flatten.

fold is qua variantie absoluut het beste. villain heeft namelijk altijd wel een set hier in zijn range (ook andere handen hoor)

reraise is vrij hoog variantie hier. en dit zou ik eigenlijk alleen doen als villain licht broke gaat en ook callt met AT like handen en met draws.
      om eerlijk te zijn denk ik hier wel de flop te reraisen vs een complete unknown, vanwege t feit dat t 3handed is en daar dus een dynamiek kan ontstaan/hoort te zijn dat TPGK toch redelijk hard de nuts is, zeker op een drawy board als dit raise je daar wss AT voor value als villain zijnde.

bovendien kan je TT discounten en kan ik ook vragen stellen bij T8/79/68, en als je die wel toevoegd moet je naar mijn mening J9 QJ en Q9 ook toevoegen
    • LookAwayNow
      LookAwayNow
      Bronze
      As played, zou ik de turn callen. Je hebt outs. Elke :heart: en elke J.
      Bovendien heb je een overpair.
      Die 9 :heart: is wel echt een kutkaart op de turn.

Persoonlijk had ik mn geld op de flop erin gepompt. Maar as played zou ik de turn gewoon callen.