K9 1.5$ Stt Ko

• wcgrutto
      wcgrutto
      Bronze
      a. Misschien niet raisen met K9o op button
      b. Reraisen op flop, en zien wat hij doet?
      c. Wat ik gedaan heb, maar lijkt zo zwak. Tis wel early phase.

Known Players:
      Position:
      Stack
      UTG2:
      1740
      UTG3:
      1490
      MP1:
      705
      MP2:
      1470
      MP3:
      2725
      CO:
      1235
      Hero:
      1515
      SB:
      1110
      BB:
      1510

SnG-MTT $ 1.50 (9 Players)
      15/30 No-Limit Hold'em (9 Players)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.99.40308.1 by www.pokerstrategy.com

Preflop: Hero is BU with K :club: , 9 :heart:
      6 fold,
      Hero raises 60 to 90, SB folds, BB calls

Flop: (195) K :diamond: , Q :heart: , Q :spade: (2 Players)
      BB bets 120, Hero folds, BB gets uncalled bet back

Final Pot: 195
  • 3 antwoorden
    • edwardwelsh
      edwardwelsh
      Bronze
      In early fase doe ik geen gekke dingen. Gewoon folden. Veel te veel loose fish die met any2 callen preflop.

As played call ik wel flop om te zien wat hij doet op turn. Denk niet dat hier veel spelers uitbetten met een Qx hand.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Hi wcgrutto,

Ik vind a absoluut geen optie. K9o is voor mij dik goed genoeg om preflop te raisen. Alleen als je dan hit, moet je natuurlijk niet gelijk gaan folden op een donkbet.

Als villain naar je toechecked, zou ik, ironisch genoeg, behind checken. Als je hier namelijk value wilt halen, gaat je dat niet lukken met een cbet, slechtere handen gaan op deze flop namelijk folden.

Tegen de bet van villain vind ik een fold echt onbegrijpelijk. Hij kan hier ongetwijfeld any two donken, het is wel heel raar dat je niet overweegt te callen. Je overweegt wel een raise, terwijl villain natuurlijk, als hij aan het bluffen is, nooit gaat callen.

Poker is grotendeels een deductiespel. Deductie is het afleiden van een conclusie uit premissen, waarbij de conclusie 100% zeker waar is, als de premissen waar zijn. Een voorbeeld zou kunnen zijn:
      Premisse1: Alle ezels zijn dieren
      Premisse2: Alle dieren zijn zwart
      Conclusie: Alle ezels zijn zwart

Dit is een heel belangrijk stukje logica/filosofie om te begrijpen om in poker, met name postflop, juiste beslissingen te kunnen afleiden uit aannames die je maakt over je tegenstander.

In deze hand kun je bijvoorbeeld deze redeneringen maken:
      Premisse1: Als villain bluft, dan heeft hij maximaal een underpair
      Premisse2: Als villain een underpair heeft of slechter, dan zal hij folden op een raise
      Conclusie: Als villain bluft, dan fold hij op een raise

Premisse1: Als villain bet voor value, heeft hij een K of een Q
      Premisse2: Als villain een K of Q heeft, dan gaat hij niet folden op een raise
      Conclusie: Als villain bet voor value, fold hij niet op een raise

Premisse1: Als villain bluft, fold hij op een raise
      Premisse2: Als villain bet voor value, fold hij niet op een raise
      Conclusie: Villain called alleen met betere handen, of met lagere Kx handen.

Je schiet er dus niks mee op om hier te reraisen. Echter, wat houdt je tegen om gewoon te flatcallen? Villain kan hier toch gemakkelijk een slechtere hand hebben? JT, AT, AJ, slechtere Kx, pockets, of air, het is allemaal prima mogelijk. De meeste spelers raisen best veel handen uit de bu, dus het is niet eens heel slecht om hier met niks te donken.

Je kunt je ook sterk afvragen of villain, als hij een zwakke hand heeft, ook echt bereid is 3x te betten. Zij zien jou ook callen, en als je hier QQ hebt, dan zal je ook niet gelijk raisen, maar slowplayen. Villain weet dus ook dat jij waarschijnlijk wel iets van een hand hebt op dat moment, dus de kans dat hij een bluf over 3 straten doorzet is niet heel groot.

Waarom is het zo dat je een call op een flop nooit overweegt? Dit is namelijk wel een uitgelezen moment om te callen, dus als je het niet eens als optie ziet, dan vraag ik me gelijk af hoe dat komt. Heb je zelf een idee daarover?
    • wcgrutto
      wcgrutto
      Bronze
      Euuuhhhmm, lol :D

Neen, ksnap dat reraisen hier niets doet, buiten 'te weten' komen welke hand Villain hier heeft.(Daarom ook dat ik dit voorstelde) En daarmee verklaar ik ook voor een deel het niet aan callen denken, omdat ik zovaak op een donkbet van 400 op turn kom, en dan geen andere optie zie dan te folden. Waardoor ik ook een zeer onaangename stack heb.
      Plus hij called mijn bet preflop, dus kga der vanuit dat hij iets van goede kaarten heeft.

Dus miss geen goesting om in deze fase van stt er met slecht postflop-play uit te liggen. ?( :(