QQ 4betpot vs tight unknown (nl100)

• noisecore
      noisecore
      Bronze
      Hoe kan ik deze hand in het algemeen beter spelen?
      villain speelt 17/17 over 21 handjes ofzo , unknown dus. Had nog geen enkele keer ge3bet, laat staan ge4bet.

OnGame - $1 NL - Holdem - 6 players
      Hand converted by PokerTracker 3

Hero (CO): $88.93
      BTN: $203.69
      SB: $113.53
      BB: $101.50
      UTG: $101.00
      MP: $25.50

SB posts SB $0.50, BB posts BB $1.00

Pre Flop: ($1.50) Hero has Q:spade: Q:heart:

UTG raises to $3.00, fold, Hero raises to $9.00, fold, fold, fold, UTG raises to $23.50, Hero calls $14.50

Flop: ($48.50, 2 players) 6:spade: 7:diamond: 5:spade:
      UTG checks, Hero checks

Turn: ($48.50, 2 players) K:diamond:
      UTG bets $28.00, fold

UTG wins $46.08
  • 7 antwoorden
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      wat wil je precies bereiken met je flat?

ik vind datje op deze flop altijd moet proberen te betten. 20 25ish is wel genoeg.

callt villain ga je in check check modus, met eventueel een call op de river als het board ongevaarlijk is voor je QQ. aangezien je dan zwakte toont en villain nog wel eens kan bluffen.

nu geef je de pot echt uit handen terwijl villain best vaak AK kan hebben en je hem dus gewoon uit de pot kan krijgen.
      wat trouwens als villain de flop wel uitbet call je dan wel?
    • noisecore
      noisecore
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door marcelhermus
      wat wil je precies bereiken met je flat?

ik vind datje op deze flop altijd moet proberen te betten. 20 25ish is wel genoeg.

callt villain ga je in check check modus, met eventueel een call op de river als het board ongevaarlijk is voor je QQ. aangezien je dan zwakte toont en villain nog wel eens kan bluffen.

nu geef je de pot echt uit handen terwijl villain best vaak AK kan hebben en je hem dus gewoon uit de pot kan krijgen.
      wat trouwens als villain de flop wel uitbet call je dan wel?
      tegen een vrij tighte unknown 5bet shoven is niet echt profitabel vermits ik in het beste geval waarschijnlijk flip. ik check behind voor pot control vermits ik QQ niet echt sterk vindt in een 4bet pot (meestal). Als villain de flop bet call ik wel ja.
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      in checken voor potcontroll en callen als hij bet zit een enorme gedachtenfout.

villain bet hier namelijk bijna nooit een hand die slechter is, maar kan wel callen met een hand die slechter is.

dan nog over je flat, wat is de range die je hem geeft en wat is je plan in de hand.
      5betshove is indd niet een heel erge +ev play, maar de 4bet hier callen is as played ook niet ok.
    • noisecore
      noisecore
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door marcelhermus
      in checken voor potcontroll en callen als hij bet zit een enorme gedachtenfout.

villain bet hier namelijk bijna nooit een hand die slechter is, maar kan wel callen met een hand die slechter is.

dan nog over je flat, wat is de range die je hem geeft en wat is je plan in de hand.
      5betshove is indd niet een heel erge +ev play, maar de 4bet hier callen is as played ook niet ok.
      daarom dat ik de hand post, met MSS is dit instajam. Met 100BB stacks vind ik QQ vrij lastig in deze spots.
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      denk dat de range van een vrij tighte speler over het algemeen gewoon KK+ is.
      preflop zou ik dit gewoon folden hier hoe gek het ook klinkt.

4bets zijn zonder goede reads over het algemeen toch erg sterk, vooral als jij een utg raiser al 3bet.

als je broke gaat hier met QQ ben je denk ik vaak al blij om AK te zien.
    • mrJera
      mrJera
      Bronze
      Probleem is zo weinig hands. Daarnaast kan jij erg actief geweest zijn in die 17 handen ? Als jij echt heel tight bent geweest in die 17 handen (0% 3bet oid) dan is pre folden volgens mij best een goed idee.

As played bet ik de flop en ga ik broke daar. Voornamelijk omdat AK heeft gemist, wat de meeste combo's zijn en hij TT, JJ misschien wel check shoved.
    • Twisted1984
      Twisted1984
      Bronze
      Deze hand is echt heel slecht gespeeld (om maar even zo te beginnen :P ).

De sample heb je inderdaad weinig aan. Ik wou zeggen dat het 3betten van QQ tegen iemand die tight speelt en een kleine 3betting/4betting range aanhoudt mij niet optimaal lijkt, maar 21 handen kun je niet echt ergens vanuit gaan.

That said; wat ik wel altijd als standaardregel wil gebruiken met een hand die zo sterk is als QQ is dat wanneer ik besluit te 3betten preflop, dat ik het er ook inknal t.o. een 4bet (vooral met jouw 88bb stack). Als je dit niet van plan bent, moet je de UTG open simpelweg callen. Hiermee hou je zijn range een stuk groter en zit jij eigenlijk boven jouw preflop calling range qua hand sterkte. Verder kunnen actieve spelers achter jou nog een squeeze-play maken als extra voordeel.

Zodra je 3bet met QQ hier zou ik het simpel houden en het erin schuiven na zijn 4bet. Wat wil je doen postflop? Je set-mined uiteraard niet dus wanneer je flat preflop op zijn 4bet neem ik aan dat je dat doet om hem te trappen. Zodra hij checkt op deze flop speel ik dus gewoon bet/call want ik ga er nooit vanuit dat hij zou check/shoven met een hand als KK/AA omdat het heel ongewoon is om dat te doen. Als hij hier voor een check/jam gaat zou ik eerder denken aan een semibluff met een mogelijk AKdd, AQdd, AKo of een 4bet bluff hand als A4s o.i.d.

Kernpunten: niet 3betten preflop als je geen plan hebt hoe je verder moet spelen bij een 4bet. As played jam ik preflop, of bet ik iig de flop. QQ is een sterke hand in een shorthanded game (ook tegen unknowns die UTG openen).

Foutste opmerking in dit topic: checken voor pot control in een 4bet pot? WUUUT? Op een 567ss flop??