Nl10: Ak

• elderwon
      elderwon
      Bronze
      Villain is een 31/6/1.7/29 shortstack vis.

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.10(BB) Replayer
      SB ($3.02)
      BB ($16.80)
      UTG ($5.55)
      Hero ($32.94)
      CO ($5.75)
      BTN ($10.41)

Dealt to Hero A:club: K:heart:

fold, Hero raises to $0.30, CO calls $0.30, fold, fold, fold

FLOP ($0.75) 8:club: 7:diamond: A:heart:

Hero bets $0.46, CO calls $0.46

TURN ($1.67) 8:club: 7:diamond: A:heart: Q:spade:

Hero bets $1.10, CO calls $1.10

RIVER ($3.87) 8:club: 7:diamond: A:heart: Q:spade: T:diamond:

Hero ???

Wat doe ik op de river.
      Als ik het zo terug bekijke had ik de flop groter moeten betten maar soit.
      river is niet echt een leuke kaart. Denk dat deze de range van villain vrij goed hit.
      Wat speel ik hier best? Als ik bet en villain shovet kan ik denk ik niet meer weg. Check/call een beter optie of zelfs check/fold?
  • 3 antwoorden
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      We hebben een PSB over dus we gaan hier nooit minder betten dan onze stack.

shove is iig veel beter dan c/c.

Met dat gezegt is het dus de vraag of we zelf willen shoven of c/f willen spelen.

Met een potsize bet achter ga ik liever voor c/f. Ik denk niet dat je voorligt op villains callingrange.

FWIW ik denk dat je grootste fout in deze hand je betsizing is. Als je die een beetje beter had uitgeplant had je nu nog een halfpotbet over gehad en had je gewoon kunnen shoven voor value.
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      raise preflop eerst eens 4bb, gewoon voor value.

reden om 3bb te betten is, je bent laggy en je steelt veel en dus wil je goedkoper kunnen stelen.
      als je alleen voor value raiset dan gewoon 4bb helemaal op nl10.
      en dan de hand iets beter plannen zodat je een betere bet overhebt.
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      ja ik raise utg en in mp meestal 4 bb op nl10. Maar is nu niet bepaald een huge leak.

Over de hand, hij is een station en stations callen graag dus bet flop wat groter vr value en turn ook wat groter zo kan je hem all in zetten op de river.
      Betsizing is best wel een grote leak want zo laten veel spelers value liggen.

Ik ga dus op de river voor bet/call omdat als je bet je odds te goed gaan zijn om te folden op een shove.

C/f lijkt me geen goede optie want als hij zo een fish is laat je value liggen van any ace. mss dat hij een KQ ook niet kan folden. Mss is hem all in zetten ook geen slecht plan want komt iets meer als bluf over dan een kleine bet vr value. Mr hangt er van af hoe hij speelt. Soms vindt hij dan mss een fold dus een kleine bet vr value kan ook, hoewel ik niet denk dat hij een tp gaat folden op een shove.