NL5 AJo & AKo

• EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      BB is een 23/0 vis na 50 handen. TPTK op de flop dus ik bet en hij insta-minraised. Had hem al een aantal keer doen folden op de flop na een cbet (hij limp-callde al mijn raises preflop) dus het leek een beetje op een bluf. Ik fold door die J op de turn, maar twijfel nu. Volgens mij had ik hem wel kunnen callen.
      Zijn bet is vrij klein, kan ik daar nog iets uit afleiden?

$0.02/$0.05 No-Limit Hold'em (9 handed)

Known players:
      MP1:
      $5.37
      MP2:
      $5.00
      MP3:
      $3.77
      CO:
      $5.66
      BU:
      $4.33
      SB:
      $6.43
      BB:
      $10.50
      UTG1:
      $1.43
      UTG2 (Hero):
      $5.57

Preflop: Hero is UTG2 with K, A.
      UTG1 folds, Hero raises to $0.20, 6 folds, BB calls $0.15.

Flop: ($0.42) K, J, 4 (2 players)
      BB checks, Hero bets $0.30, BB raises to $0.60, Hero calls $0.30.

Turn: ($1.62) J (2 players)
      BB bets $0.75, Hero folds, BB gets uncalled bet back.

Final Pot: $1.62.

Donkbetje op de flop zag er al een beetje uit als een pairtje die gemist heeft. Ik dacht dat hij na een raise wel zou folden. Hij insta-shoved de turn, vond het een makkelijke call. Een boat/2x zie ik hem hier niet hebben.

$0.02/$0.05 No-Limit Hold'em (8 handed)

Known players:
      MP3:
      $2.33
      CO (Hero):
      $5.00
      BU:
      $3.71
      SB:
      $7.79
      BB:
      $10.00
      UTG2:
      $6.26
      MP1:
      $10.00
      MP2:
      $5.00

Preflop: Hero is CO with A, J.
      3 folds, MP3 calls $0.05, Hero raises to $0.25, BU folds, SB calls $0.23, BB folds, MP3 calls $0.20.

Flop: ($0.8) 2, 2, 5 (3 players)
      SB checks, MP3 bets $0.15, Hero raises to $0.45, SB folds, MP3 calls $0.30.

Turn: ($1.7) A (2 players)
      MP3 bets $1.63, Hero calls $1.63.

River: ($4.96) 3 (2 players)

Final Pot: $4.96.
      Results follow:

Hero shows two pairs, aces and twos(A J).
      MP3 shows two pairs, sixes and twos(6 6).

Hero wins with two pairs, aces and twos(A J).
  • 5 antwoorden
    • KillBZ
      KillBZ
      Bronze
      1e hand :
      aan zijn stats te zien is hij heel passief, dus als hij op de flop gaat insta-minraisen heeft hij echt hele goede hand, je kan dus of gelijk folden, of zoals jij deed flop callen en turn folden. misschien is een flop fold nog wel het beste omdat hij je vaak gewoon beat heeft en je eigenlijk geen 1 turn leuk gaat vinden, en als je een A of K hit je nog niet eens zeker weet of je wel echt voor staat..

2e hand :

ik zou hier zijn donk niet raisen omdat je multiway zit, en hij daarom eigenlijk nooit zal bluffen. Aan zijn kleine bet te zien heeft hij hier of een 2x ( 2As,o ) hand of een klein overpairtje waar hij wel een beetje bang mee is. Daarom zou ik hier niet raisen ( hij gaat namelijk nooit op de flop al gelijk folden met die handen ) op de flop, maar kun je hem wel vrij makkelijk floaten, omdat je op een hoge kaart op de turn hem meestal wel van zijn hand kan zetten.
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Weet niet meer wat zijn AF was maar waarschijnlijk laag idd.. Was blij dat ik eindelijk de flop had gehit met AK denk ik :P

Ik vond 2x op de flop zo onwaarschijnlijk omdat vissen die meestal zullen slowplayen. Waarom zou hij die donkbetten? Je hebt gelijk over die raise, had moeten callen.
    • KillBZ
      KillBZ
      Bronze
      ja zoals ik al zei, betekent die donkbet vrij veel zwakte zoals een 2 of een klein overpairtje, alleen ga je die niet laten folden op de flop..
    • cowboykoen
      cowboykoen
      Bronze
      Die AK zou ik op zn minraise zeker callen. Vissen vinden vaak een toppair al goedzat om te minraisen op de F om te kijken waar ze staan ofzo. Hij kan gewoon nog erg veel combo's met een K hebben die jij beat (alle die gee n2pair zijn :P ). Het kan ook wel 2pair/set zijn maar daar kom je dan op de T vaak wel achter.

Op een normale T bet zou ik dan folden maar deze bet schreeuwt echt zwakte. Hij is duidelijk bang voor de J want als hij een set/J zou hebben zou hij zekersteweten groter betten voor meer value.
      Ik zet m hier echt voornamelijk op een scared K nu en zou zeker callen.

Als ie dan op de R overbet of echt groot bet dan zou ik folden omdat ie op een raise op de T hoopte ofzo. Als ie weer echt klein bet <1/2 pot zou ik toch wel callen.

Die andere hand limp/callt hij pre en bet op dat lage paired board. Ik zet m hier voornamelijk op 33/44/66/77/88. Hoewel ie erg weak bet denk ik niet dat ie gaat folden op een raise. Als je FE wil krijgen zal je erg groot moeten gaan betten maar dat is ook wel weer risicovol. Vaak heeft hij een overpairtje die hij niet vaak zal folden.
      Ik zou callen omdat je maar 1,5BB hoeft te krijgen op de T om de call profitabel te maken. Moet wel lukken als je gewoon erg klein bet op de T bij een hit als hij checkt. As played moet je wel callen vanwege zijn range. Denk ook niet dat ie FH/Quads zo klein gaat donken en dit is maar een klein gedeelte van zn range.
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door cowboykoen
      Die AK zou ik op zn minraise zeker callen. Vissen vinden vaak een toppair al goedzat om te minraisen op de F om te kijken waar ze staan ofzo. Hij kan gewoon nog erg veel combo's met een K hebben die jij beat (alle die gee n2pair zijn :P ). Het kan ook wel 2pair/set zijn maar daar kom je dan op de T vaak wel achter.

Op een normale T bet zou ik dan folden maar deze bet schreeuwt echt zwakte. Hij is duidelijk bang voor de J want als hij een set/J zou hebben zou hij zekersteweten groter betten voor meer value.
      Ik zet m hier echt voornamelijk op een scared K nu en zou zeker callen.

Als ie dan op de R overbet of echt groot bet dan zou ik folden omdat ie op een raise op de T hoopte ofzo. Als ie weer echt klein bet <1/2 pot zou ik toch wel callen.

Die andere hand limp/callt hij pre en bet op dat lage paired board. Ik zet m hier voornamelijk op 33/44/66/77/88. Hoewel ie erg weak bet denk ik niet dat ie gaat folden op een raise. Als je FE wil krijgen zal je erg groot moeten gaan betten maar dat is ook wel weer risicovol. Vaak heeft hij een overpairtje die hij niet vaak zal folden.
      Ik zou callen omdat je maar 1,5BB hoeft te krijgen op de T om de call profitabel te maken. Moet wel lukken als je gewoon erg klein bet op de T bij een hit als hij checkt. As played moet je wel callen vanwege zijn range. Denk ook niet dat ie FH/Quads zo klein gaat donken en dit is maar een klein gedeelte van zn range.
      dit dus :)