NL4 9 handed AQ tegen fish

• jugglingbirdy
      jugglingbirdy
      Bronze
      Ik heb deze hand echt verschrikkelijk gespeeld, dat weet ik, maar ik had eigenlijk ook geen idee wat je juiste manier van spelen hier zou zijn.
      De stats geven al aan dat het om een vrij aggressieve fish gaat.

Mijn gedachten achter deze hand:
      Preflop wilde ik eigenlijk gewoon restealen omdat hij zo'n grote range aan handen had. De aas op de flop dacht ik dat goed voor me was. Plotseling minraisde hij me ineens. Hij kon nu een flushdraw, een set of Ax kunnen hebben, waarvan ik dus een heel deel versla met mijn kicker. Of is deze range te groot voor een 3bet calling range van zo'n fish?
      Op de turn komt de flushdraw aan en hij bet flink. Ik callde met de gedachte dat ik ook nog de Q of spades had, die me misschien nog wat equity gaf in het geval hij suited connectors had.
      Zijn riverbet was zo klein dat ik m voor die odds nauwlijks nog kon wegleggen.

alvast bedankt ;)
      Known players:
      Position:
      Stack
      Hero:
      $7,63
      CO:
      $7,28

0,02/0,04 No-Limit Hold'em (9 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.103 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is SB with A:club: , Q:spade:
      5 folds, CO raises to $0,08, BU folds, Hero raises to $0,44, BB folds, CO calls $0,36.

Flop: ($0,92) A:diamond: , 8:spade: , 5:spade: (2 players)
      Hero bets $0,44, CO raises to $0,88, Hero calls $0,44.

Turn: ($2,68) 4:spade: (2 players)
      Hero checks, CO bets $1,12, Hero calls $1,12.

River: ($4,92) 5:heart: (2 players)
      Hero checks, CO bets $1, Hero calls $1,00.

Final Pot: $6,92

Results follow (highlight to see):
      CO shows two pairs, azen and vijven (As Kd)
      Hero shows (Ac Qs)

CO wins with two pairs, azen and vijven (As Kd)
  • 2 antwoorden
    • KillBZ
      KillBZ
      Bronze
      preflop : vind je sizing wel iets te groot, ik had naar ongeveer 0.30 geraised. Je wilt tegen een aggressieve speler ook niet echt de potten gaan opblazen omdat je dan veel te grote bedragen moet gaan afbetalen in zijn bluf spots.

flop : c-bet groter naar ongeveer 0,70 cent, je wilt protecten tegen flush draws en draws als 67 etc. Nu loopt hij opeens te minraisen, en aangezien je hem als aggro fish ziet, zie ik hem dat wel doen met een flushdraw, OESD, Ax, two pair en setjes.
      En wat ik hier denk is dat je beter hier 4bet/fold kan spelen.
      Waarom ik dat denk is omdat je Out of Position zit, en je eigenlijk geen fijne turn kaart gaat krijgen. een J en 10 laat je eigenlijk 0 Ax handen meer beaten, een 9 laat een straight completen, een spade laat een flush completen.. alleen een 2 en 3 die geen spade zijn zullen je ok voelen. Aangezien hij vrij aggro is verwacht ik dat hij met setjes en two pair handen het dan altijd wel all in zal shippen op de flop, en je dus een easy fold hebt.

as played denk ik imo dat je ook op de turn wel een fold hebt omdat je echt op super weinig handen nog voor loopt. Je loopt voor op een zwaar misplayde AJ en A10 en voor de rest...
      alle OESD en flushdraws zijn aangekomen..

river kun je ofc dan niet meer folden..
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      preflop groter isolaten vind ik prima , maar dit is wel heel groot :p
      eens je zo groot isolate en je hit toppair krijg ik het er wel in op de flop.
      hij heeft een AF van 4,3 en ziet er een totale spewer uit , dus go with TPTK denk ik :)
      en dan moet je geen turns en rivers meer zien :)