26 dollar mtt fictieve spot.

• BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Ik heb eigenlijk een fictieve hand die mensen in een vid op DC bespreken, ze praten over verschillende situaties, buiten degene die ik wil horen.

Je hebt 53hh je zit op cu, utg raised en krijgt 2 calls na hem, je besluit om te callen in de cu met je hand en de BB callt ook.

preflop zit er 360 in de pot blindlevel 10/20 iedereen heeft ong 3k stack

flop: 58Thh

utg cbet 300 en iedereen fold naar je toe. De Dc-coach besluit daar te raisen naar 850 omdat hij denkt dat hij veel equity zal hebben tegen de hand en als hij een call krijgt dat hij veel handen zal kunnen doen folden door een shove op de turn.

Ik vind dit dus niet zo goed omdat ik denk dat als iemand cbet in een 5way pot dat die altijd een zeer sterke hand heeft die hij zelden gaat folden. Vergis ik me hier in?

Hij raised dus en original raiser die pusht en showed QQ.

Maar de situatie waar ik het over wil hebben is wat als je raised en de BB die meegecalled heeft shoved. Dan kan je toch onmogelijk folden? maar je zit daar dan wel heel vaak tegen hogere flushdraw of mss zelfs nog vaker een set aan. Daarom dat call flop me ook beter leek zodat je kan folden als de BB shoved.

Hopelijk stoort het niet dat ik dit hier post, maar ik vind het gwn een intressante spot.
  • 1 antwoord
    • RobbieV
      RobbieV
      Bronze
      Hey President,

Nee het stoort zeker niet dat je dit soort handen hier post. De vraag of is of je hem hier moet posten of in de strategie sectie, maar aangezien het een hand is denk ik dat dit wel gepast is.

Ik ben het met je eens dat ik daar niet graag raise. De DC coach geeft aan dat hij daar fold equity heeft als hij op de turn shoved na een call. Punt is dat UTG hier ZEER zelden slechts called. Dit board is redelijk connected/draw heavy en de meeste overpairs rammen het er gewoon in en daar flip je tegen. Sets zijn de enige handen waar ik eventueel alleen een call van verwacht, maar die folden niet op de turn.

Het tweede probleem dat ik voorzie is dat veel spelers hier vaak redelijk wat equity hitten en met de hand gaan en jij ligt eigenlijk NOOIT voor. Het beste waar je op kunt hopen is een split. Zodra je naar 850 raised en iemand shipt kun je ook niet meer folden, maar als je dan tegen hogere draws aanloopt doe je het al niet geweldig, laat staan two pairs en sets. Jouw two pair outs zijn dan vaak niet eens outs meer.

Dus zodra je raised en de BB shipt, zou ik indd callen, maar waarschijnlijk heb je slechts 35% equity(wat nog steeds voldoende is denk ik), maar dat is geen scenario waar ik mezelf graag in stop.

Beter zou ik vinden om indd de flop te callen en te kijken naar de actie op de turn. Vaak als de UTG raiser een overpair heeft en alleen een flat call krijgt is hij content om het naar de showdown te krijgen in een 5 way pot.