NL10 AQo UTG

• lorenzoa
      lorenzoa
      Bronze
      CO: 83/51/40/100/2 (18 handen) VPIP/PR/3bet/FoldTo3Bet/AF
      BB: 41/0/0/-/3 (22 handen)

PartyGaming - $0.10 NL (6 max) - Holdem - 6 players
      Hand converted by PokerTracker 3

CO: $12.09
      BTN: $10.00
      SB: $4.78
      BB: $4.72
      Hero (UTG): $14.56
      MP: $10.17

SB posts SB $0.05, BB posts BB $0.10

Pre Flop: ($0.15) Hero has A:diamond: Q:heart:

Hero raises to $0.40, fold, CO calls $0.40, fold, fold, BB calls $0.30

Flop: ($1.25, 3 players) 2:diamond: K:club: K:heart:
      BB checks, Hero bets $0.70, CO calls $0.70, fold

Turn: ($2.65, 2 players) 3:club:
      Hero checks, CO bets $1.20, fold

CO wins $2.52
  • 5 antwoorden
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      wat is je vraag hierbij eigenlijk?

Ik cbet hier gwn niet 3 way, elk PP elk Kx callt je en ik denk dat die wel in beide hun range zitten.
    • lorenzoa
      lorenzoa
      Bronze
      Tijdens de sessie merkte ik op dat villain zo goed als nooit fold op een CB op de flop. Meestal legt hij zijn waardeloze handen pas weg op de turn, daardoor dacht ik dat ik waarschijnlijk nog wel voorlag. Maar omdat hij hier inderdaad te vaak zijn pocketpairs niet zal folden op dit board en omdat ik uit positie zit twijfelde ik om te 2nd barrelen.

Hier nooit cbetten op de flop lijkt me niet goed, dit board hit maar weinig handen, door de preflopactie is het onwaarschijnlijk dat er 1 van hen een PP hoger dan TT heeft, meestal zullen ze hier callen met broadways of SC's, de broadways missen in de meeste gevallen de flop en alle sc's zijn hier waardeloos. Verder blijven nog de kleine PP's over waarvan ik vermoed dat een degelijke speler deze toch vaak zou folden op een 2nd barrel van een UTG openraiser.

Maar deze tegenstander kwam nogal fishy over dus in dit geval maakt deze redenering niet veel uit ..

Just my two cents,
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door lorenzoa
      Tijdens de sessie merkte ik op dat villain zo goed als nooit fold op een CB op de flop. Meestal legt hij zijn waardeloze handen pas weg op de turn, daardoor dacht ik dat ik waarschijnlijk nog wel voorlag. Maar omdat hij hier inderdaad te vaak zijn pocketpairs niet zal folden op dit board en omdat ik uit positie zit twijfelde ik om te 2nd barrelen.

Hier nooit cbetten op de flop lijkt me niet goed, dit board hit maar weinig handen, door de preflopactie is het onwaarschijnlijk dat er 1 van hen een PP hoger dan TT heeft, meestal zullen ze hier callen met broadways of SC's, de broadways missen in de meeste gevallen de flop en alle sc's zijn hier waardeloos. Verder blijven nog de kleine PP's over waarvan ik vermoed dat een degelijke speler deze toch vaak zou folden op een 2nd barrel van een UTG openraiser.

Maar deze tegenstander kwam nogal fishy over dus in dit geval maakt deze redenering niet veel uit ..

Just my two cents,

ja kijk je kan hier gaan zeggen dat je perceived range wel heel erg sterk is als je gaat second barrelen. Mr is en blijft nl10 met een shitload aan fish. Ik vind dit gwn geen goede spots om te gaan bluffen omdat je echt superthin repped. als in 22 en KQ AK en op nl10 zijn er gwn teveel spelers die denken allright 2p 44 en KK dit kan ik echt niet folden.

Vergeet ook niet dat je oop zit en dat ze op deze manier perfect gaan kunnen terugspelen op jou. Ik denk om hier 1010 te laten folden je te vaak gaat moeten 3barrelen met air en dan gaat het ng maar weinig lukken imo.

wat betreft je redenering volg ik volledig dat een second barrel heel sterk overkomt. Maar ik zie gwn te weinig mensen folden op zulke boards. Als je hu zit en je weet dat villain veel float is dat anders. Maar dan heb je met AQ vaak de beste hand en dan ng denk ik niet dat je vaak iemand van pockets gaat afbluffen op nl10.
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      als je toch dieper ingaat op eventuele bluffs vind ik dat je in je hud nog een aantal stats mist, zoals foldtocbet en wenttoshowdown.

ik denk trouwens ook niet dat je hier heel erg moet gaan bluffen nog.

ook omdat villain a;snog wel een k kan hebben en wat als je een A of Q hit. als je die hit en je second barrelt dan ga veel slechtere handen laten folden, maar krijg je wel actie van elke k die jou beat.
    • Stevaldo
      Stevaldo
      Bronze
      Ik had CO callingrange pf gegeven van 37%. Hij callt jou cbet met dit. TT-22, AQs-AJs, K2s+, AQo, K5o+. Dat is 16%. Dat betekent dat je 1-16/37 foldequity hebt= 57%

BB callingrange pf van 28%. Hij callt cbet met TT-22, AQs-AJs, K5s+, AQo, K8o+. Dat is 12.5%. Komt overeen met 55% foldequity.

De kans dat beide folden is 0,55x0,57= 31% Dus zou ik idd niet cbetten.

Je 2nd barrel wordt waarschijnlijk gecalld door deze range: TT-77, 22, K5s+, K8o+. Foldequity van 42.5%. Als je 1.77 bet dan heb je 1.77/(1.77+2.65)=40%foldequity nodig. Mocht het door deze range worden gecallt dan is dat wel nipt profitabel bovendien heb je nog wat outs tegen zijn pp's.