AcTc NL10 beat AA na slowplay preflop

• rafds
      rafds
      Bronze
      Hallo,

Sinds April2011 speel ik poker. Wordt nog dagelijks overrompeld door nieuwe pokertermen maar begin redelijk mijn weg te vinden pre-flop. Post flop helaas heb ik een gevoel dat ik te rap fold.
      Hieronder 2de geposte hand.
      MP2 liet geen sterkte zien door zijn call en raised plots naar 1.5$ na mijn raise, ik dacht dit is een steal... blijkbaar een slowplay op de preflop. Uiteindelijk won ik hand na een lucky flop.
      Was dit een donk call van me?
      Benieuwd naar jullie reacties...

Known players:
      Position:
      Stack
      SB:
      $13,81
      Hero:
      $6,22
      MP2:
      $29,5
      MP3:
      $28,28

0,05/0,1 No-Limit Hold'em (6 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.102 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BB with A:club: , T:club:
      MP2 calls $0,10, MP3 calls $0,10, 2 folds, SB calls $0,05, Hero raises to $0,50, MP2 raises to $1,50, 2 folds, Hero calls $1,00.

Flop: ($3,20) Q:spade: , T:spade: , T:diamond: (2 players)
      Hero bets $3,03, MP2 raises to $12,12, Hero calls $1,69 (All-In), MP2 gets uncalled bet back.

Turn: ($12,64) J:heart:
      River: ($12,64) 2:diamond: (2 players)

Final Pot: $12,64

Results follow:
      MP2 shows (As Ad)
      Hero shows three-of-a-kind, tens (Ac Tc)

Hero wins with three-of-a-kind, tens (Ac Tc)
  • 3 antwoorden
    • LookAwayNow
      LookAwayNow
      Bronze
      Bijna altijd als een speler inlimpt van een vroege positie heeft diegene een hele sterke hand.

Veel spelers durven niet te raisen vanaf daar omdat ze niet iedereen weg willen jagen met zulke sterke handen.

Wanneer je een speler ziet inlimpen van deze positie moet er eigenlijk gelijk een belletje bij je gaan rinkelen. Geen reden voor jouw om niet te raisen met A :club: T :club: hoor. Jouw raise is gewoon standaard.

Maar als je dan een reraise krijgt van die limper op zo'n vroege positie, dan weet je gewoon zeker dat hij: KK, AA heeft. Soms AKs of QQ.

In de praktijk zou ik hier denk ik heel soms callen met ATs, maar dan puur voor straight of flush value. Dus wanneer er een A24 board zou komen, zou ik check/fold spelen. Puur omdat de kans te groot is dat villain AK heeft. Bovendien hebben AQ en zelfs AJ je beat op zo'n board.

Je kan dus eigenlijk beter gelijk folden in deze situatie.

Dit spel wat villain hier speelt, zal je nog veel vaker tegen komen..
      Ik ben dit echt heel vaak tegen gekomen, en trapte er echt heel vaak in.
      Elke keer draaien ze Kings of Aces om.

Hoop dat je er wat aan hebt rafds :s_biggrin:
    • VipKen
      VipKen
      Bronze
      Ik zou er geen algemene regel van maken dat men enkel maar met sterke handen limpt in vroege positie. Als je hiervan uit zou gaan, laat je een hoop value liggen. Natuurlijk zijn er spelers die deze spelwijze graag toepassen. Maar die krijgen bij mij dan wel een note, zodat ik dit later steeds kan terug zien. Daarnaast kan je ook al zien aan een speler zijn stats hoe die speelt. Er zijn namelijk spelers die met bijna alles zouden limpen, maar dan heb je er ook die preflop amper limpen. En bij die laatste groep ga je dit toch iets meer tegen komen.

Aangezien je hier preflop gereraised wordt, kan je er meestal wel van uit gaan dat je tegenstander een sterke hand heeft. Opnieuw zouden stats hier erg bruikbaar kunnen zijn. Maar standaard spelen we hier nog verder met onze toprange QQ+ en eventueel AK. Een call zou ik nog durven overwegen, maar dan alleen als ik positie heb op villain. Dat is hier echter niet het geval, dus ik had deze hand gewoon gefold.

Aangezien jij niet hebt gefold, vind ik de grootte van uw (donk)bet op de flop toch wel iets overdreven. Ten eerste is dit bijna een potsize bet, waar we standaard ergens tussen 1/2 tot 3/4 potsize betten. En ten tweede bet je meer dan de helft van je eigen stack, en dan kan je beter meteen shoven.

Over uw stacksize (~62BB) gesproken trouwens, was deze niet te groot voor MSS en/of SSS. Zelf hanteer ik de regel dat ik na 10BB winst de tafel verlaat. Ik maak dan wel nog de orbit af en speel dan enkel nog mijn toprange (QQ+, AKs).
    • noisecore
      noisecore
      Bronze
      Hoi Rafds,

ik lees dat je net begonnen bent met pokeren, om bij te leren ben je dan zeker op de goede website terecht gekomen! Probeer een goede verhouding te vinden tussen spelen en leren en blijf handen posten vermits je daar echt veel van bij leert en zo wel wat leaks kan pluggen in je spel.

Oorspronkelijk gepost door VipKen
      Ik zou er geen algemene regel van maken dat men enkel maar met sterke handen limpt in vroege positie.
      Volledig akkoord. Je kan van 1 keer een play van een bepaalde villain zien niet direkt er een regel van maken dat hij dat altijd doet, dit is waar notes komen kijken in je spel :) .

As played Isoraise ik ook ATs vanop de BB hoor; al zou ik het wel iets groter maken zeker omdat je stack ook wat groter is (0.65$ ofzo) ook omdat je OOP zit.

Op de 3bet van villain moet je echter folden, je bent hier superhard crushed door een 3bet range die we aan een unknown moeten geven (AQ+ JJ+)

Je besluit echter te callen omdat je ervan uitgaat dat hij bluft, dit is niet echt een goede denkwijze, je mag er nooit zomaar van uitgaan dat villain bluft. Je kan het als mogelijkheid zien maar je mag je hier niet op vastpinnen. Zeker op de micro's met een limp 3bet play zie ik zijn range eerder vrij sterk dan een bluf (en zelfs tegen de 3bet bluf range van een reg doet ATs het ook niet geweldig goed). Op de flop donk je voor meer dan de helft van je stack, als je hier wil donken zou je dus moeten checken. Er is echter geen reden om te donken op deze flop, villain rept een sterke range en dus is het beter om naar hem toe te checken om hem te laten cbetten om zo max value te krijgen, op dit drawy board kan je dan op zijn cbet shoven.

Maar conclusie: folden op de 3bet van villain preflop. As played check/shove flop.

Cheers :) .