NL4 Combodraw spelen

• Sol4r
      Sol4r
      Bronze
      CO heeft stats 19/0 over 31 handen

Ik flop hier een FD + gutshot en krijg dus de (implied) odds om te callen
      Op de T krijg ik er nog drie outs bij voor een straat.

CO heeft nog maar $0,98 en ik besluit te shoven voor maximale FE.
      Ik heb nog 15 outs voor de R en als die valt, zal ik misschien moeilijk daar nog value uit kunnen halen.

Is deze shove EV+?
      Of beter ch-c lijn aannemen afhankelijk vn de odds die ik krijg?

$0.02/$0.04 No Limit Holdem
      OnGame
      8 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
      UTG ($1.12)
      UTG+1 ($3.51)
      MP1 ($1.83)
      MP2 ($1.54)
      CO ($1.26)
      BTN ($4)
      SB ($3.94)
      Sol4r (BB) ($3.98)

Pre-Flop: ($0.10, 8 players) Sol4r is BB 7 :heart: 8 :heart:
      [CO posts $0.04]
      UTG calls $0.04, 1 fold, MP1 calls $0.04, 1 fold, CO checks, 1 fold, SB calls $0.02, Sol4r checks

Flop: J :spade: 9 :heart: J :heart: ($0.20, 5 players)
      SB checks, Sol4r checks, UTG checks, MP1 checks, CO bets $0.22, SB folds, Sol4r calls $0.22, UTG folds, MP1 folds

Turn: 5 :club: ($0.64, 2 players)
      Sol4r goes all-in $3.72
  • 8 antwoorden
    • KillBZ
      KillBZ
      Bronze
      ik zou hier op de turn gewoon check/shove spelen, je hebt idd genoeg outs, maar zo laat je eigenlijk al de handen waar je op voor staat folden...
    • Sol4r
      Sol4r
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door KillBZ
      maar zo laat je eigenlijk al de handen waar je op voor staat folden...
      Het is een semibluf.
      Ik heb nog geen made hand, dus bij een call zal ik toch ongeveer 30% underdog zijn.
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Ik denk dat KillBZ bedoelt dat je door als eerste te shoven je alle mindere handen en draws van villain zoiezo laat folden. Je kunt hem beter eerst de kans geven te bluffen/een mindere hand te betten anders isoleer je jezelf.
    • Sol4r
      Sol4r
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door EevQQ
      Ik denk dat KillBZ bedoelt dat je door als eerste te shoven je alle mindere handen en draws van villain zoiezo laat folden. Je kunt hem beter eerst de kans geven te bluffen/een mindere hand te betten anders isoleer je jezelf.
      Ow ok, ik snap het nu. :f_grin:
    • KillBZ
      KillBZ
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door EevQQ
      Inderdaad, thx EevQQ
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Toch een hand om mee op te passen.

• Je hebt 9 outs voor de flush;
      • Je hebt 6 outs voor je dubbele gutshot;
      • Je komt dus wel op 15 outs, maar:
      • Je flush-outs hoeven niet clean te zijn. Een een 8-high flush is immers niet geweldig;
      • Drie van je straight-outs geven je 'slechts' de idiot-end straight, en ook daar kun je niet zeker van weten of die voldoende is;
      • Het board is op de flop al paired. Mocht villain op de flop of turn een full house hebben gehit, dan ben je sowieso al drawing dead.

Conclusie: ja, je hebt een combodraw, maar het is in mijn ogen zeker geen hele sterke draw. Je moet van je 12 outs sowieso een aantal discounten, waardoor je niet zo gek veel overhoudt.

Ik zou zelf voorzichtig zijn m'n geld er hier in te pompen, maar dat is misschien te nitty gedacht van mij. Benieuwd naar de mening van de handjudge.
    • cowboykoen
      cowboykoen
      Bronze
      Zoals al gezegt door orodin zijn je outs niet clean. Op paired flops 5-way is de kans al redelijk aanwezig dat je drawing dead bent, maar op de flop folden is ook wel te weak aangezien er mogelijk nog meer kandidaten callen om jou ergens mee af te betalen en trips meer voor de hand liggen dan een FH.

Ch/shoven op de T is het slechtste idee ooit imo. Zal hij daar ooit slechter als 8-high spelen als hij 5-way op zo'n board iets overbet!??! Denk t niet, schreeuw eerder om een J en op zn best om een pairtje. Als je ervan uitgaat met 8-high hier ooit voor te staan kan je de Flopbet ook niet callen omdat je dan 0,0 IO hebt.

Betten lijkt me ook niet handig omdat hij toch bijna nooit zal folden.

Ik zou checken en kijken welke odds hij aanbied en tegen de juiste odds callen. Nadeel van een kleine bet van zijn kant is wel dat het vaker een FH zal zijn maar ik zet m toch meer op een J vanwege zn kleine stack en dat verklaart ook waarom hij zo dik protect op de F. Met zijn stack (met een flopped FH) komt ie met kleinere barrels namelijk ook AI op de R en neemt hij mogelijk meer mensen mee.
      Er zijn ook maar 3 99 combos welke hij voornamelijk zou raisen preflop. Hij heeft echter een dead blind gepost dus heeft tig J combo's in zn range
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      orodin en koen vatten het goed samen :)
      voorts moet je je goed realiseren dat een combodraw op de flop veel en veel sterker is dan een combodraw op de turn :)
      opletten dus met dit soort lines te nemen op de turn
      conclusie: ik fold de flop
      reden is dat je in een 5 way limped pot zit , met een paired board
      je kan al drawing dead zijn , zowel tegen betere fd als een boat , je reverse implieds zijn horrible , etc :)