22 dollar AK oop

• BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      3bet is vr value en krijg hier een raise op men cbet op een zeer drawy board. Ik denk dat een fold wel fine is, zeker omdat ik oop zit. Maar mss zie ik dit fout?

No Limit Holdem Tournament
      PokerStars
      9 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
      UTG FaNjkEEE (3,000)
      UTG+1 QQbazTT (3,325)
      MP1 yomahu (3,414)
      MP2 torowe (2,790)
      MP3 frickos01 (2,860)
      CO PXF_Rukspin (3,097)
      BTN MetalWolf (2,850)
      SB JeanGrae (2,680)
      BB christof111 (2,905)

Blinds: 15/30

Pre-Flop: (45, 9 players) christof111 is BB K:spade: A:club:
      6 folds, MetalWolf raises to 60, 1 fold, christof111 raises to 180, MetalWolf calls 120

Flop: 10:club: J:spade: K:club: (375, 2 players)
      christof111 bets 150, MetalWolf raises to 375, christof111 folds

Final Pot: 900

MetalWolf wins 900 (net +345)

christof111 lost 330
  • 7 antwoorden
    • samni
      samni
      Bronze
      Is best een moeilijke spot, maar ik ga gewoon even luidop denken waarom ik hier niet zou folden...

- Je hebt toptop
      - Je hebt een gutshot en BDNFD
      - Hij kan hier perfect QQ, KQ, QJ zo spelen
      - Je cbet is aan de kleine kant imo, zeker voor dit board, hij kan deze ook als een bluff zien en erover gaan om jou van een marginale hand te zetten.
      - Je hebt de blocker voor de nutflush

Zou hij hier met de nutstraight meteen gaan raisen? Idk, misschien wel omdat er twee clubs liggen en je cbet aan de kleine kant is.
      Handen die zeker meteen gaan raisen zijn KJ, KT, JT en obv TT en JJ (ik verwacht dat ie met KK pre zou 4betten). Tegen elke twopair heb je echter wel nog redelijk wat outs, alleen een set zou vrij terrible zijn.

Zou dus niet meteen folden, weet alleen niet of je hier op de flop er al over moet gaan of je nog gewoon kan flatten en de turn kan re-evaluaten.

Kan hier obv ook de bal compleet misslaan natuurlijk, geef alleen even mijn hersenspinsels weer over deze hand.
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      de spinsels zijn zeer welkom, volgens mij is op de flop erover gaan zeker niet goed, want dan gaat worse folden en beter callen.

Ik kan me wel eerder vinden in een call. KQ gaat hij mss ook wel raisen. Maar in vroege fase dacht ik gwn te folden omdat ik geen zin had om oop een grote pot te gaan spelen. Stel turn is een 2 en hij barrelt ng een keer. call je dan of niet? turn is een club dan call je, turn is een A en hij barrelt ben ik ook niet blij om te callen.

Ben wel akkoord dat ik de flop groter moet cbetten, meer naar 200 220 fzo.

Ik denk als iemand hier raised dat dit niet is om da turn dan te geen checken. daarom dat ik ook niet broke wou gaan met een 1 pair hand en lage blinds.

Wat ik me afvraag is welke handen die ik beat gaat hij hier raisen?

jij zegt:

Handen die zeker meteen gaan raisen zijn KJ, KT, JT en obv TT en JJ (ik verwacht dat ie met KK pre zou 4betten). Tegen elke twopair heb je echter wel nog redelijk wat outs, alleen een set zou vrij terrible zijn.

Maar als dat zen raising range is hebt ik toch gwn een clear fold? Dit zijn allemaal handen die mij crushen. enkel KQ en mss jq raised hij die ik beat. Of zie ik zen range helemaal fout?
    • bobm78
      bobm78
      Bronze
      Best een kutspot..
      Doordat je pf 3bet voor value, krijg je al een redelijke pot (Cbet mocht idd iets groter).. ik vind het dan wel apart om op zo'n flop direct op te geven.
      Set geef ik hem niet gauw tbh, dan zou hij van BU minraise hebben gedaan met KK, JJ of 1010, lijkt me vrij onwaarschijnlijk in deze fase.
      Lijkt erop alsof hij een pair en oesd heeft, KQ of QJ ofzo...
      Of een 2 pair, waartegen je nog wel wat outs hebt.
      Kortom, ben het dus op zich wel eens met Samni, al is de vraag of je moet raisen of flatten op flop beetje onnozel. Raisen heeft absoluut geen zin imo.
      Maar kan me ook wel vinden in jouw line, blinds zijn nog erg laag en dus verkies je de veilige weg, geen zin om je nu al in tricky spots te brengen als je zoveel onduidelijkheid hebt over zijn hand, en je nog evt een bet op turn/river moet afbetalen....
      Wel benieuwd wat Robbie ofzo hier van vindt...
    • samni
      samni
      Bronze
      jij zegt:

Maar als dat zen raising range is hebt ik toch gwn een clear fold? Dit zijn allemaal handen die mij crushen. enkel KQ en mss jq raised hij die ik beat. Of zie ik zen range helemaal fout?
      Eerder heb ik ook nog die 3 miljoen miljard drawing hands vermeld ;)

@ bob, je zou hier toch nog kunnen raisen om drawing hands te laten betalen, maar is idd de minst goede optie. Je kan beter de flop callen en de turn opnieuw kijken.
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      ohja zie het, maar dat zijn er toch niet zoveel? QQ QK en QJ, dan zitten er toch veel meer valuehanden in zen range? Want ik ben niet eens zo zeker of iemand daar met QQ een 3bet gwn flat en dat hij dan ng de flop ermee gaat raisen. als je dat met QK doet ga je van een hand met goede sd value een bluff maken. met QJ kan ik er meer inkomen, maar je hebt ng steeds pos. Dus ik zie mensen daar ook vaker callen met QJ.

als jullie zeggen call flop, op welke turn buiten Q ga je echt happy continuen met je hand? ohja prob is K ook wel leuke turn.
    • samni
      samni
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door BillClinton
      op welke turn buiten Q ga je echt happy continuen met je hand? ohja prob is K ook wel leuke turn.
      2 :heart:
    • RobbieV
      RobbieV
      Bronze
      Respect dat je de hand foldt op de flop. Dat is best lastig, maar de hand is te moeilijk om verder te spelen op de turn als je callt, omdat hij vrijwel altijd nog een barrel vuurt en je gewoon echt ver achter kunt liggen. Zijn range na een 3bet vanaf de button is ong KQ/KJs/QJs/AQ/TT/JJ/99/TJs?/98s?/78s?. Tegen zijn volle range heb je ongeveer 50% denk ik en zijn 99, en gemiste SC foldt hij probably gewoon op de flop, waar hij legitiem al zijn 2pair+straights+pair+draws doorbet en er zijn te weinig turns om je echt te helpen.

Fold met 100bb diep lijkt me het beste.