A9s 1,50 (flush draw all in?)

• fakethat
      fakethat
      Bronze
      PokerStars No-Limit Hold'em, 1.5 Tournament, 10/20 Blinds (9 handed) - PokerStars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

saw flop | saw showdown

MP2 (t1500)
      MP3 (t1590)
      Hero (CO) (t1480)
      Button (t1470)
      SB (t1480)
      BB (t1500)
      UTG (t2080)
      UTG+1 (t1500)
      MP1 (t900)

Hero's M: 49.33

Preflop: Hero is CO with A, 9
      3 folds, MP2 calls t20, MP3 calls t20, Hero calls t20, Button calls t20, SB calls t10, BB checks

Flop: (t120) 5, 10, 9 (6 players)
      SB checks, BB checks, MP2 checks, MP3 bets t90, Hero raises to t200, Button raises to t1450 (All-In), 3 folds, MP3 raises to t1570 (All-In), Hero calls t1260 (All-In)

Turn: (t4490) Q (3 players, 3 all-in)

River: (t4490) K (3 players, 3 all-in)

Total pot: t4490

Results below:
      Button had 9, 9 (three of a kind, nines).
      MP3 had 10, K (two pair, Kings and tens).
      Hero had A, 9 (one pair, nines).
      Outcome: Button won t4470, MP3 won t20

Ok dus ik had er eigenlijk geen zin in om meteen all in te gaan. Dit was volgens mij de 2de of 3de hand of zo.

Tja ik weet het niet.

Moet even informatie geven over hoe ik er in ben gerold en hoe ik ben begonnen. Had eigenlijk vandaag 1 SnG gespeeld en die was zeker goed (1ste), en gisteren ook. Alleen heb nog niet veel SnG's gespeeld. Maar win elke keer wel weer dus ja besloot om toch maar over te stappen. Vanmiddag 1 gespeeld en terwijl ik nog dacht "ga nou niet dadelijk al weer spelen" heb ik dit toch gedaan. Dus ik kan het nu makkelijk daar aan verwijten maar whatever.

De rede dat ik eigenlijk niet wilde beginnen was omdat ik net ongeveer drie kwartier tot een uur door de artikelen heb heen gelezen. En heel veel... misschien overlappende informatie (dingen die ik wel al een beetje eigen had gemaakt) maar ja ook een paar nieuwe dingen. Maar in het algeheel gewoon heel veel informatie. Ben dus net toch gaan spelen en na 3 handen lig ik er dus al uit :P

Maar ja. Door de bovenstaande hand dus.

Er vallen veel dingen over te zeggen. Sowieso had mijn reraise 3 keer de oorspronkelijke raise moeten zijn. Maar ja. Wat zou er dan zijn gebeurd? Geen all in van de speler naast mij??

Nou goed in ieder geval ik vond het een hele domme loose shove van die gast en ik wilde callen. Toen ging degene van de oorspronkelijke raise echter ook all in. En toen dacht ik... weet je ik ga geen onderscheid meer maken. Het liefste had ik alleen wel ATs gehad ipv A9s. Ach ja.

Eigenlijk denk ik dat het best slecht gespeeld is van mij. Dat is eigenlijk de rede waarom ik hem nu hier op het forum zet. Er was sowieso ook een hele grote kans dat 1 van de 2 ook een flushdraw zou hebben. En dat zou niet erg geweest zijn. Maar ja. Ik had daar dan wel van gewonnen maar dan zouden mijn kansen OP het hitten van een flush al aanmerkelijk lager worden en dan is de vraag of middel pair wel genoeg is. En daar twijfel ik dus eigenlijk over.

...

:f_cry:
  • 5 antwoorden
    • edwardwelsh
      edwardwelsh
      Bronze
      Ik call flop. Niet nodig om pot op te blazen met flushdraw en second pair. Waarna ik zou folden op de shove. (Ben trouwens niet zo een fan van reraisen in de early levels van een SNG met draws. Veel te veel mensen kunnen geen afstand doen van hun kaarten.)

As played moet je idd groter reraisen. Naar 300 ofzo. 1 shove zou ik nog callen. Maar als er 2 mensen voor je allin gaan, is de kans veel groter dat je hopeloos achterop hinkt en zou ik folden.
    • fakethat
      fakethat
      Bronze
      Ja dit is het eigenlijk.

Baal denk ik eigenlijk gewoon omdat ik inderdaad ook niet zou hebben willen raisen. Normaal gesproken. Maar dit kan dus wel... komen doordat ik ga spelen als ik er eigenlijk geen zin in heb (tja hoe doe je dat nou??)... dat ik een beetje ongeduldiger ben en dat... ik dan zo ga raisen met nog super veel mensen te gaan en sowieso altijd mensen die constant shoven in the early fase van micro SnG's.
    • Pakichu777
      Pakichu777
      Bronze
      Hey

Dit is hoe ik denk over de hand:

1) Preflop vind ik het meelimpen niet nodig met A9s, als je de hand al wilt spelen isoleer ik liever, het is niet echt slecht, uiteindelijk is het de beste slechte aas, maar je kan de flop niet erg hard hitten (behalve een gemaakte flush dan). Het beste is een 9-high flop en dan heb je top-top, wat in een 5-way pot niet zoveel voorstelt, of een A-high board waar je zelden actie krijgt tenzij je beat bent. Het is niet echt verkeerd denk ik, maar ook niet echt profitabel, en je hebt een mooie kans om te isoleren met positie (Als er iemand terugspeelt is dit wel een insta-fold).

2) Ik zou de flop niet raisen, je hebt een hand die HU vrijwel altijd voldoende equity heeft, maar niet noodzakelijk in een 5-way pot. Ik denk niet dat je hier kunt raisen voor value en op deze stakes heb je maar zelden FE (wat duidelijk blijkt uit de call van MP3 met KT). Je wilt hier niet flippen voor je toernooi-leven.

3) De all in is een ok situatie, je hebt in dit geval slechts 30% equity wat de call: 1200 in 4490 vrij gemakkelijk maakt. Als beide villains extreem fishy zijn en hier all in gaan met toppairs (JT+) en flushdraws, dan hun range groot genoeg om je 44% equity te geven (dan kan je ook raisen voor value eigenlijk), maar dit is een onrealistische situatie denk ik, je loopt hier vrijwel altijd tegen: top pair en een set/ top pair en 2 pair/ top pair en fd/ top pair en set/ set en fd aan. Daar heb je altijd minstens 30% equity, behalve in het geval van een set en een fd als villains. Nuja je hebt maar 26% equity nodig dus je zit wel goed. Je moet nog rekening houden met ICM echter, je stack is nu 10.9 waard en als je de all in wint slecht 27, maar dan nog heb je teveel equity om hier te folden.

Om je spel op het begin gemakkelijk te houden in de early blinds kan je je aan ABC-poker vasthouden, iets zoals:

UTG - UTG +2: AQs+ AKo TT+
      MP1-MP3: AQo+ AJs+ 88+
      CO: A8s+ ATo+ KTs+ KJo+ 77+ QJs
      BTN: A4s+ A8o+ KTo+ K9s+ 55+ QTs+

limp alleen mee met pockets (voor setvalue) en mss T9s-QJs

Dit maakt je postflop spel gemakkelijker zeker op het begin. Het begrip komt dan vanzelf wel waardoor je beter inziet wanneer je welke plays kan maken.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Hi fakethat,

Ik zou preflop ook niet heel graag meelimpen. Je odds zijn 1:4.5, en je zit niet op de bu, maar op de co, waar ik toch liever raise of fold speel.

Of een preflop raise verstandig is hangt natuurlijk ook een beetje af van de ranges van je tegenstander, maar op zich is isoleren niet verkeerd. Een raise preflop kan dus op zich prima.

Op de flop had je zelf al door dat het niet handig was, dat is wel een goed teken natuurlijk. Je kunt er wel enorm over in zitten dat je een sng verliest, maar het is niet zo dat je hier totaal kansloos was om de hand te winnen, en het lijkt alsof je er dus wat betreft kennis wat aan gehad hebt om te spelen.

Raisen naar 200 is dus, zoals je zelf al zegt, alleen maar een raise die de pot groter maakt. De flopbetter heeft hier bijna altijd wel eens stukje van de flop geraakt, gezien het een multiwaypot is, dus die gaat niet folden op 110 extra.

Op zichzelf is het prima om een draw (zeker een combodraw) te reraisen op de flop, alleen is het zo dat ik preflop minder veel limp. De situaties waarin die reraise dan handig is, is dan vaak uit een freeplay, en dan is het een c/r. Je folding equity wordt dan al stukken groter.

Een call op de flop lijkt me in dit geval prima. In positie kun je nooit dezelfde kracht (en dus folding equity) uitstralen als uit positie, dus callen voor je flushdraw lijkt me hier het beste. Degene die de flop bet heeft hier tamelijk vaak een T, en op deze limiet gaan ze daar toch niet vanaf.
    • fakethat
      fakethat
      Bronze
      Gelukkig merk ik aan de andere kant wel dat ik er vaak over in zit. Maar stiekem doe ik het echt goed.

De spelers op de 1,50 SnG's zijn wel echt HELE GROTE NOOBS. Echt niet normaal.

Maar ja op zich zat ik op hetzelfde niveau. Alleen ik merk wel dat als ik al een paar artikelen hier van pokerstrategy een beetje volg dat ik dan al voordeel heb :)